Registeren Inloggen
HS te Z
HS te Z
meer dan een maand geleden

Garantie op schoenaankoop (Floris van Bommel) in Duitsland

meer dan een maand geleden

Eind januari heb ik in Aken schoenen gekocht van het Nederlandse merk Floris van Bommel. Al na zo’n twee maanden liet de coating los, dit is door mijn eigen schoenenwinkel verteld toen ik daar de schoenen liet bekijken. Men adviseerde mij met Floris van Bommel contact op te nemen in.
Dit heb ik gedaan. Mij werd verzocht foto’s van de schoenen te sturen en de naam door te geven van de winkel waar ze waren gekocht. Dit heb ik gedaan.
De reactie van Van Bommel was dat ik ze moest laten repareren bij een reparateur die was aangesloten bij het schoenmakersgilde. M.a.w. ik moest ze op eigen kosten laten maken. Ik heb daarop de vraag gesteld of ik de kosten vergoed kreeg.
Vervolgens reageerde men dan ik contact moest opnemen met de zaak in Aken waar ik ze had gekocht. De aftersales van de winkel kon dit dan regelen.
Is het niet vreemd dat ik eerst weer naar Duitsland moet om mijn klacht te deponeren, terwijl mijn eigen schoenenwinkel mij verwijst naar de klachtenafdeling van de Nederlandse fabrikant?

    • Redactie Meldpunt
      meer dan een maand geleden

      Dag HS, het lastige van een aankoop in het buitenland is dat u bij een klacht inderdaad weer terug moet naar de verkoper. Gelukkig kunt u de winkelier bellen of mailen. Mailt u de klacht, zorg dan dat u bewijsmateriaal zoals foto’s van de schoen of een filmpje waarop duidelijk het gebrek te zien is, meestuurt. De Duitse verkoper kan u vragen om het product terug te sturen of terug te brengen naar de winkel. Komt u er niet uit met de verkoper? Dan kan het Europees Consumenten Centrum bemiddelen tussen u en de verkoper. Deze bemiddeling is gratis. Voor meer info kunt u terecht op: https://www.eccnederland.nl/ Succes!
      Vriendelijke groet, de redactie.

      meer dan een maand geleden