RegisterenInloggen
Dagmar27
Dagmar27
30 dagen geleden

Geen klant van Knab, maar eisen identificatie?!?!?

30 dagen geleden

**WAARSCHUWING**

Ik ben GEEN klant van Knab.
Toch krijg ik meerdere malen dwingende mails-laatste di 29 dec. 2020 04:35- van Knab Servicedesk GEANONYMISEERD*(=quote);
“Beste Knab Rekeninghouder,

Uit onderzoek is gebleken dat de klantgegevens gekoppeld aan het desbetreffende emailadres zich helaas niet voldoen aan de algemene voorwaarden betreft de vernieuwde PSD-2 richtlijnen.

Gelet op het bovenstaande met beroep op artikel 5 en 17 van onze algemene betaal voorwaarden, is hierdoor je betaalrekening tijdelijk in beperking geplaatst tot je klantgegevens zijn bijgewerkt.

Ga naar GEANONYMISEERD*psd2-richtlijnen, voor het bijwerken en/of controleren van je Knab Online account”.

Ik was het beu, en telefonisch contact is in het verleden meerdere malen niet gelukt, dus ik heb een reply gestuurd aan serviceGEANONYMISEERD* op di 29 dec. 2020 07:15 luidend (=quote):
IK HEB GEEN REKENING O.I.D. BIJ KNAB.
VAL MIJ DUS NIET LASTIG.

En ontving DIRECT van Mail Delivery System-di 29 dec. 2020 07:15- de volgende melding (=quote);
This is the mail system at GEANONYMISEERD*
I’m sorry to have to inform you that your message could notbe delivered to one or more recipients.

Wees gewaarschuwd voor dit soort “vreemde” praktijken van zo’n bank!!

*=o.b.v. huisregels privacygevoeligeinformatie ( geen e-mailadressen c.q. geen links ) GEANONYMISEERD.

    • Debree
      30 dagen geleden

      Bedankt voor de waarschuwing. Gewoon verwijderen en ongewenst maken, dat soort mails. Ik krijg ze ook. Net als van Rabo waar ik geen rekening heb. En van andere idioten. Weggooien en klaar. Elke reactie erop is zinloos, want dan weten de verzenders dat ze goed zitten.

      30 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        30 dagen geleden

        Beste Debree en Rob Koch,
        Ik heb de mails “in quarantaine” kunnen plaatsen.
        Maar laten we wel wezen: dit soort praktijken lopen de spuigaten uit.
        Phising, Spoofing, Whats app fraude; het houdt niet op, niet van zelf.
        Daarom heb ik, wellicht ten overvloede, deze waarschuwing met quotes geplaatst.
        Al voorkom ik maar één slachtoffer…….

        Ik wens u een phising-, spoofing-, whats app fraude- VRIJ maar vooral gezond 2021 toe!

        30 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Rob Koch
      30 dagen geleden

      Deze e-mails worden niet door KNAB (of welke andere bank dan ook) gestuurd. Dit zijn phishing-mails die door criminelen naar enorm veel mensen worden gestuurd. Ze proberen je over te halen om op een linkje in die e-mail te klikken. Hierdoor kan je dan besmet worden met virussen/malware. Negeer dergelijke e-mails. Verwijder ze uit je Inbox. Reageren op dergelijk e-mails is niet mogelijk.

      30 dagen geleden

      Geef een reactie

    • J S Koolschijn
      25 dagen geleden

      Ik accepteer van een bank alleen maar brieven die aan mij persoonlijk gericht zijn en via de postbezorging binnenkomen. Mails gaan onherroepelijk, zelfs ongelezen, in de prullenmand.

      25 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      24 dagen geleden

      Update via Trustpilot (03 januari 2021) QUOTE GEANONYMISEERD
      Antwoord van Knab

      Beste*******

      Hartelijk dank voor het delen van je ervaring. Wat vervelend dat jullie e-mails ontvangen uit naam van Knab. Dat is niet de bedoeling.

      Op basis van de gekopieerde teksten kan ik vaststellen dat deze mails NIET afkomstig zijn van Knab. Onze e-mails zijn in de eerste plaats altijd persoonlijk aan jou gericht. Ook zullen we je nooit vragen om gegevens te verstrekken via in e-mails vermelde links, zéker niet als dat op een andere website is dan knab.nl. Het gaat in dit geval dan ook zeer waarschijnlijk om een poging om door middel van phishing en spoofing achter de inloggegevens van onze klanten te komen.

      Phishing en spoofing is in toenemende mate een probleem voor banken. Criminelen proberen op slinkse wijze achter de inloggegevens van klanten te komen, bijvoorbeeld door ze onder druk over te halen via een aparte site bepaalde gegevens aan te leveren. Deze sites lijken vaak sprekend op de website van de bank, maar zijn in werkelijkheid in handen van criminelen die hiermee de inloggegevens verzamelen van nietsvermoedende klanten. Omdat deze criminelen uiteraard geen toegang hebben tot ons klantenbestand, worden dergelijke e-mails vaak naar grote groepen willekeurige e-mailadressen gestuurd in de hoop dat er klanten van de betreffende bank bijzitten. Wij zijn dus niet de verzender van deze berichten!

      Mocht je een dergelijk bericht ontvangen, dan kun je dit altijd melden bij de betreffende bank. Krijg je een e-mail ‘uit naam van Knab’, dan kun je het bericht doorsturen naar valse-email@knab.nl. Onze medewerkers onderzoeken de e-mail en kunnen maatregelen nemen om schade als gevolg van de website te voorkomen. Ook als je een e-mail ontvangt van je eigen bank met vergelijkbare strekking, is het goed om alert te zijn. Neem bij twijfel altijd eerst contact op met je bank.

      Hartelijke groet, *****

      Dus mensen: i.d.d. SPOOFING!!!

      24 dagen geleden

      Geef een reactie