- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 8 maanden geleden door .
Geen postbezorging
Mijn vraag gaat over de briefpost, maar ik weet niet of dit de juiste categorie is.
Waar kan je klagen over de bezorging van briefpost? Omdat het geen track&trace nummer heeft worden geen klachten geaccepteerd. In mijn straat wordt de postbezorging regelmatig overgeslagen, waardoor ik ook geen weekbladen en mijn tv gids, waarop ik geabonneerd ben, ontvang. Ook de kerstkaarten zijn nooit bezorgd. Het is toch ongehoord dat al deze gefrankeerde post waarschijnlijk in de prullenbak verdwijnt en je geen recht van klagen hebt.
Hoogachtend,
Hetty Mirani
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Schrale troost wellicht: ook hier (onder de rook van Amsterdam) wordt de laatste maanden de post abominabel slecht bezorgd.
Krijg de post van mijn buren (die ik dan maar op het juiste nummer zelf bezorg), krijg heel vaak (wanneer er eens bezorgd wordt) post met stickers voor herbezorging, mis heel veel geadresseerde reclame, (kerst)kaarten en zelfs rouwpost.
Ik heb het al meerdere malen gemeld, het (zo wordt mij toegezegd) wordt dan doorgezet naar de regiomanager maar er verandert bar weinig.
Schrijnend omdat er bepaalde poststukken gewoonweg niet via de digitale snelweg verstuurd kunnen worden; bovendien wil ik niet alles digitaal.meer dan een maand geleden -
jovankempenmeer dan een maand geleden
Ik heb zelf de app Post.nl geïnstalleerd en iedere keer krijg ik een mailtje dat er post voor mij is. Deze post vind je terug in de app maar regelmatig krijg ik deze post nooit. Het afgelopen halfjaar 7 stuks. Een klacht indienen helpt inderdaad niet. ‘Geen track & trace dus geen controle mogelijk’. Op mijn opmerking dat belangrijke post niet bezorgd wordt (o.a. abonnement puzzelblad) kreeg ik het laconieke antwoord: dan hebt u pech gehad!
meer dan een maand geleden -
A. vd. Vosmeer dan een maand geleden
Hieronder een stukje communicatie met postnl vis messenger.
27-11-2021 16:33
Door jou verzonden
Bezorgklacht: verwacht uiterlijk woensdag Max-magazine, net als iedere week. Ook donderdag niet. Max gebeld, sturen nieuwe en tot verbazing vrijdag ca 15.00 uur De verwachte gids. Post komt vaak laat , tot wel na 18.00 uur
PostNL
PostNL
Dankjewel. We hebben je bericht ontvangen en reageren zo snel mogelijk. Heb je een vraag over een pakket? Geef dan alvast de track & trace code door.
28-11-2021 10:58
PostNL
PostNL
Hey Bram, goed dat je even contact hebt opgenomen! Ik heb het even voor je bekeken en ik zie dat Product/dienstPostNL
PostNL
Dankjewel. We hebben je bericht ontvangen en reageren zo snel mogelijk. Heb je een vraag over een pakket? Geef dan alvast de track & trace code door.
28-11-2021 10:58
PostNL
PostNL
Hey Bram, goed dat je even contact hebt opgenomen! Ik heb het even voor je bekeken en ik zie dat deze zending als briefpost wordt aangeboden. Briefpost mag er uiterlijk 5 bezorgdagen (di-za) over doen om geleverd te worden. Daarom kan het soms wat langer duren voor een zending wordt geleverd. Groetjes, Jorge
03-12-2021 20:58
Door jou verzonden
Het Is dus normaal dat het magazine nu net is bezorgd???? Het nu 21. 00 uur.
PostNL
PostNL
[auto-reply]Dankjewel. We hebben je bericht ontvangen en reageren zo snel mogelijk. Heb je een vraag over een pakket? Geef dan alvast de track & trace code door.
05-12-2021 13:26
PostNL
PostNL
Hoi Bram. Bedankt voor je berichtje. Dit is inderdaad wat aan de late kant, maar soms kan het zijn dat een briefpostzending wat eerder of juist later wordt bezorgd. Gelukkig heb je de magazine ontvangen. Ik hoop dat het de volgende keer optijd is! Groetjes, Manolito.
05-12-2021 13:55Door jou verzonden
Ben er bang voor. De bezorging is abominabel slecht!!!!!meer dan een maand geleden -
FRATERmeer dan een maand geleden
Ik heb dit probleem al járen met Postnl.
Elke keer als ik een klacht meld, wordt er gezegd dat ze onderzoek zullen doen, maar je hoort er nooit meer iets van en het probleem wordt niet opgelost ook.Heb in de loop der jaren diverse postbodes gevraagd hoe dat probleem aan te pakken is en steevast was hun antwoord:” NIET !” Postnl doet er helemaal NIETS mee, want er valt geen winst op te behalen. Bij zakelijke klanten willen ze in sommige gevallen nog wél eens onderzoek doen, maar dan moeten het wel ‘grote’ klanten zijn waar POSTNL een ‘contract’ meeheeft.”
Ik heb al heel wat keren post nooit bezorgd gekregen; kreeg wel tientallen keren per jaar poststukken te laat en dan met herstelstickers waarop vermeld staat dat de postcode niet zou kloppen, terwijl het adres op de poststukken volledig klopte.
Krijg ook met regelmaat van die irritante strafportkaartjes omdat ik niet of niet voldoende gefrankeerd zou hebben; in álle gevallen bleek het betreffende poststuk helemaal níét van mij afkomstig te zijn. Maar sja, ze kunnen het allicht proberen toch….. er zijn zeer veel mensen die zonder navraag te doen om welk poststuk het gaat, gewoon de strafport betalen.
Het is één groot drama met POSTNL en helaas hebben zij het absolute monopolie voor wat betreft de gewone post.
Gelukkig hebben we voor pakketpost wél keuze voor ándere bedrijven; waarvan ik van harte hoop dat ook zij zich zullen gaan wagen op de markt van ‘gewone post’.
meer dan een maand geleden-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
M.b.t. strafportkaartjes:
“U heeft post verzonden of ontvangen waar onvoldoende postzegels op zijn geplakt. Wij hebben de post toch bij de geadresseerde bezorgd omdat we begrijpen hoe belangrijk het is dat uw post op tijd komt. We verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen.”
Betekenis verzoeken=vragen iets te willen doen of laten, te willen geven of toestaan enz.
U wordt VERZOCHT om te betalen maar bedenk dat u niet verplicht bent te betalen.meer dan een maand geleden
-
-