RegisterenInloggen
  • This topic has 1 reactie, 1 stem, and was last updated 1 month geleden by Anoniem.
Coppens
Coppens
meer dan een maand geleden

geen reacties van webwinkel na bestelling

meer dan een maand geleden

In oktober 2020 heb ik een magnetische window swiper besteld bij info@moreli.
Volgens track en trace is het pakket in Nederland geweest maar nooit bij ons aangekomen. Talloze e-mails verzonden naar zowel Moreli als naar een vermeld contactpersoon. Tot op heden geen enkele reactie. DE klantenservice is volgen internet 24/7 bereikbaar. Waarschijnlijk alleen om de mails te ontvangen. Er is geen bezoekadres. Volgens bedrijveninfo.nl staan er in de betreffende panden 15 bedrijven ingeschreven. Wie heeft er ervaring met Moreli en durft ook voor € 35 de strijd aan te gaan.

    • Anoniem
      meer dan een maand geleden

      Beste Coppens,

      Moreli is onderdeel van AM- Ecommerce gevestigd aan Johan de wittlaan 109, 6836 TC Arnhem.
      KVK-nummer: 77839366 o.v.v. Detailhandel via internet in vrijetijdsartikelen am4you.nl Eenmanszaak Online verkoop producten, onder andere fitnessapparatuur.

      In de Algemene voorwaarden staan een aantal opmerkelijke zaken opgesomd, die duidelijk door de ondernemer níet worden nagekomen.
      Artikel 5 – De overeenkomst (=gedeeltelijke quote)
      De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
      1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

      Artikel 11 – Levering en uitvoering (=gedeeltelijke quote)
      Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
      De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
      In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
      Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

      Als u voor € 35 een strijd aan wil gaan met Moreli kunt u m.i. het volgende doen:
      Stuur een aangetekende brief ( kosten €8,55 online, € 9,05 via PostNL-punt)waarin u Moreli aansprakelijk stelt voor het uitblijven van de levering, een herstellevering eist binnen een redelijke termijn (maximaal 10 werkdagen) en dat u bij uitblijven van de herstellevering u de koop ontbindt o.b.v. art.11 van de algemene voorwaarden en binnen 5 werkdagen het door u betaalde bedrag ad € 35 op uw rekening wenst te ontvangen (tip: vermeldt uw rekeningnummer en te naamstelling).

      Succes (en laat-als u dit wilt-de afloop hier weten).

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie