Registeren Inloggen
Touchwood
Touchwood
meer dan een maand geleden

Geld besparen in de supermarkt kan echt.

meer dan een maand geleden

Wat heb je nodig? Contant geld, pen en papier en heel veel tijd. Het is leuker als je iemand iemand bij je hebt met dezelfde boodschappen met dezelfde prijzen. Die laat je alles in 1x afrekenen. In de winkel worden alle contante betalingen afgerond. Bij pin niet. Elk artikel wat je in je wagentje legt, schrijf je op samen met de prijs. het eindcijfer is voldoende. Bedragen eindigen op 0, 1 en 2 worden afgerond naar beneden op 0. 3, 4, 5, 6 en 7 afgerond naar 5 en 8 en 9 naar boven naar 0. Maak in je lijstje combinaties die eindigen op 1, 2, 6 of 7. Het liefst van 2 producten. Bij de kassa reken je iedere combinatie af met contant geld. Men kan bij de kassa moeilijk gaan doen. Daarom kun je dit beter doen met meerdere man. Het liefst zoveel je aan combinaties hebt. Bij thuiskomst tel je al die combinaties op die je door het afronden hebt betaald bij elkaar op. Dit bedrag haal je af van het in 1x betalen. Het zal je verbazen wat het verschil is. Het valt vooral op bij een volle kar.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Mooie besparingstip.
      Maar niet iedereen heeft veel tijd of geduld of men wil geen problemen veroorzaken.

      Wellicht is dit een gepaste aanvulling:
      Maak een tabel op de computer met 5 kolommen.
      Kolom 1= aantal stuks die u wilt kopen.
      Kolom 2= frequent gekochte artikel
      Kolom 3= de prijs van het artikel (zoeken o.m. op de kassabon)
      Kolom 4= de aanbiedingsprijs
      Kolom 5= totaal (aantal x stuks prijs evt. aanbiedingsprijs)

      Zo creëert u én inzicht op uw financiën en de prijsontwikkeling van het artikel.
      Ik gebruik zo’n overzicht voor mijn wekelijkse boodschappen en implementeer ook de aanbiedingsprijzdn uit het folderpakket of van internet (bijv.Folderz).

      Bovendien kunt u het boodschappenlijstje in ‘brokjes’ breken en iedere keer dat u naar dd winkel gaat een ‘brokje’ kopen om door de afronding een voordeeltje te halen. Dit lukt mij niet omdat ik daar geen tijd en geduld voor heb.

      Immers; met zuinigheid en vlijt raak je niet de laatste euro’s aan je boodschappen kwijt.

      meer dan een maand geleden
      • Touchwood
        meer dan een maand geleden

        Folders heb ik niet en koop niet iedere week hetzelfde. Maar de gewone prijzen blijven ook veranderen.

        Wij hebben in dit dorp een Lidl en Boon’s markt. Qua prijsvermelding in de schappen of manden spant de Lidl wel de kroon. Vooral de manden met non-food artikelen zoals gereedschap zijn het ergst. Of er wordt bij het artikel een verkeerde artikelnaam en dus prijskaartje vermeld of helemaal geen kaartje. Gewoon alles in de mand gooien en de klant mag het uitzoeken. Klagen helpt niet want het gaat al jaren zo. Wanner ik niet meteen de juiste prijs kan zien dan laat ik het artikel liggen. Ook al wil ik het graag hebben.

        In de supermarkten worden heel vaak lege plekken opgevuld met andere artikelen. Zo kocht ik meestal papegaaienvoer. Maanden niet meer te krijgen. Verpakkingen van vogelvoer lijken erg op elkaar. Normaal gesproken hoefde ik niet eens te kijken wat ik pakte. Mijn hand ging automatisch naar die plek. De lege plek werd volgestouwd met duivenvoer. Bij thuiskomst had ik het door en volgende dag geruild. Maanden dus gewacht op papegaaienvoer. Eindelijk een zending binnen en 2 weken later uitverkocht. Nu al ruim een maand caviavoer op die plek en ook nu zonder kaartje.

        Ik vind die kaartjes wel leuk. Ik ben dol op ean-codes (streepjescode). Vaak wordt ook de kiloprijs vermeld maar ik kijk naar andere cijfers. Ik wilde gisteren voor op de pizza een blikje ansjovis kopen. In het schap van links naar rechts ansjovis, makreel geloof ik en een lege plek. onder die lege plek een kaartje van ansjovis (volgens het kaartje ik meen 3 cent goedkoper dan de linker). Zelfde merk en inhoud. Ik pakte een blikje uit het schap en bekeek de code. Onder de code staat altijd een nummer. Nummer op het kaartje was hetzelfde als op het blikje. Nummer op het blikje was ook hetzelfde als op het rechter kaartje. Op beide kaartjes staat nog een soort code. Daarop staat de datum van de laatste prijswijziging. Dat vertelde iemand van Boon’s mij toen hij mij vertelde over het prijsverschil. Half vorige maand dus 3 cent nog goedkoper. Hij draaide het rechter kaartje om en liep weg. Bij de kassa dus de nieuwe prijs. Dit nam ik niet en liet de bedrijfsleider komen en legde hem de situatie uit. Deze liep met mij naar het schap, helde het rechter kaartje weg en vergeleek het. Liep mee naar de kassa en ik betaalde 3 cent minder. Het kaartje verscheurde hij en bedankte me. Nu lig ik niet wakker van 3 cent maar ik had die dag ook geen goed humeur. Maar ik blijf wel altijd vriendelijk.

        meer dan een maand geleden
    • Touchwood
      meer dan een maand geleden

      Wij hadden een paar jaar geleden 10 katten en 1 blikvoer voor 1 kat. Bij de Lidl koste 1 blik 42 cent. Ik met 10 blikken naar de kassa. Die vrouw had al een lang gezicht. Ik moest toen 4,20 euro afrekenen. 4 euro was alles wat ik had. Die 20 cent mocht ik niet later afrekenen. Toen dacht ik: “Ik zal je krijgen, trut”. Ik legde alles weer op de band maar dit keer tussen elk blikje een beurtbalkje. De klant achter mij keek eerst niet vriendelijk omdat hij wat langer moest wachten. Maar hij had wel wat meegekregen en begon te lachen toen hij het resultaat zag. In totaal was ik 4 euro kwijt. Tegen die vrouw zei ik nog: “Bedankt voor die 20 cent”. Ze keek me kwaad aan. Mijn vriendin had net zo’n lach als Adele Bloemendaal, ze kwam niet meer bij van het lachen. Ze stond bij de uitgang op me te wachten en had alles meegekregen. Bedrijfsleider kwam nog met een glaasje water voor haar. En wilde weten wat er was gebeurd. Leuk vond hij het niet vanwege 20 cent minder omzet maar hij begon wel te lachen.

      meer dan een maand geleden
    • Touchwood
      meer dan een maand geleden

      Soms moet je gewoon pure mazzel hebben. Een paar maanden geleden zag ik een aanbieding van kruidenmixen van Versteeghe oid. 1 plus 1 gratis. Ik kwam de bedrijfsleider tegen en vroeg hem of die aanbiedingskaartjes bindend waren, Dit bevestigde hij. Ik naar het schap en deed alle grote bussen in de winkelwagen wel van iedere soort een even aantal. Bij de kassa moest ik het volle pond betallen want die aanbieding gold alleen voor de kleine bussen. Bedrijfsleider erbij laten halen hij liep met mij mee naar het schap. Hij wist nog dat ik hem vroeg of die kaartjes bindend waren hij dat bevestigd had. Op de kaartjes stond duidelijk alle bussen. Ik kreeg alle bussen die ik had voor die aanbieding. Volgende dag stonden er weer grote bussen met een kaartje waarop werd vermeld dat de aanbieding alleen voor alle kleine bussen gold. Ik kan nu voorlopig minstens 2 jaar vooruit.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Touchwood,
        Attentie:
        Kruiden(mix) die u niet vaak gebruikt en dus ook niet snel opmaakt, kunt u niet eindeloos bewaren.
        Er staat vaak een houdbaarheidsdatum op de verpakking.
        Vermalen kruiden/kruidenmix is 2 tot 3 jaar houdbaar.
        Met een vermalen kruid bedoel ik een kruid dat letterlijk vermalen is. Denk bijvoorbeeld aan peper dat al vermalen is in plaats van een peperbesje.

        Geniet van uw voordeel met uw kruiden(mix).

        meer dan een maand geleden
    • Tientje
      meer dan een maand geleden

      Bij de Lidl kun je op een makkelijkere manier geld verdienen. Neem een balpen mee en je boodschappenbriefje en noteer bij elk artikel de prijs op het schap op je boodschappenbriefje, reken af bij de kassa en controleer daarna de kassabon met de prijzen welke op de schappen stonden. De prijs op het schap is bindend namelijk. Mijn ervaring is, en ik doe dit al vele maanden, dat er bijna altijd wel 2-3 prijzen op je kassabon staan welke hoger zijn dat de prijs in het schap. Ga dan terug naar de kassa en vraag het verschil terug. Dat is tegenwoordig wel vervelend voor de kassière want zij mogen niet meer zelf het verschil terugbetalen dus dan moet er iemand geroepen worden maar dat is hún probleem. Dus als je dat aandurft dan krijg je bij bijna élk bezoek meerdere dubbeltjes terug tot soms wel 50-60 cent.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Tientje,
        En dat gebeurt niet alleen bij Lidl: afwijkende prijzen op de kassabon.
        Ik kijk altijd de kassabon na, neem een foldertje bij de ingang en/of maak met mijn gsm een fotootje van het prijskaartje op het vak.
        Al bij al is het per jaar al heel snel € 50.

        meer dan een maand geleden