Registeren Inloggen
flowjo
flowjo
meer dan een maand geleden

Ikea garantie Keuken

meer dan een maand geleden

Even voorstellen wij zijn Johan en Kim een gezin met 2 jonge kinderen van 6 en 4 jaar.
Sinds +/- 5 jaar woonachtig in een mooie woning gevestigd in Roosendaal met een mooie witte Ikea keuken.
De keuken hebben wij gekocht op 13-02-2018 bij de vestiging Ikea Breda, tevens hebben wij de ook laten plaatsen door Ikea zelf. Immers doen zij dat niet zelf maar huren zij verschillende partijen hiervoor in.

Op 20-07-2021 hebben wij een klacht bij Ikea neergelegd vanwege verkleuren kastdeuren keuken.
De klacht is bekend onder dossier C01-17483176

26-07-2021
Helaas kwam het tegen bericht dat de schade valt onder; gevolgschade verkleuring. Dit valt buiten de garantie vanwege inval zon licht.

Wij hebben direct terug gereageerd om de klacht nogmaals te herzien Eerder vroeg ik u om de klacht nogmaals te herzien omdat er geen sprake is van gevolgschade verkleuring door zon licht. Dit omdat er geen direct zon licht binnenkomt in onze keuken en omdat niet alle deden van de keuken verkleurd zijn, namelijk; afdekpanelen zijn niet verkleurd en deze bevinden zich op dezelfde locatie ten opzichte van de kastdeuren. Dit lijkt mij meer een productiefout kastdeuren in soort materiaal ten opzichte van de afdekpanelen.

31-07-2021
Helaas kregen wij geen reactie en hebben wij een reminder gestuurd.

8-9-2021
Nogmaals de klacht omgeschreven en gevraagd om reactie.

19-9-2021
Een bezoek aan klantenservice Ikea vestiging Breda
Daar ben ik vriendelijk geholpen maar een medewerker vertelde ons dat de case was gesloten. Helaas kan de vestiging Breda niks voor ons betekenen omdat dit via Ikea Nederland loopt.
Ze heeft op mijn verzoek de case weer heropend met het verzoek voor contact.

24-09-2021
Werd mijn partner gebeld met de mededeling;
Ze gaan de case niet meer behandelen vanwege ‘donker geling’ en dat schijnt normaal te zijn.

Alles is elke keer beoordeeld vanaf geschoten foto’s die ik zelf genomen heb. Er is niemand op locatie geweest om het goed te beoordelen.
De keuken is 3 jaar oud en ik snap als er direct zon licht op schijnt dat het iets doet met het materiaal alleen dat is ten eerste niet het geval en ten 2e zijn andere delen niet verkleurd.

18-10-2021
Hebben wij een aangetekende ingebrekestelling verstuurd naar Ikea Nederland

20-10-2021
Krijgen wij een reactie terug op de mail met helaas weer een afwijzing

13-12-2021
Toch nog maar eens contact gezocht omdat wij bedachten wat als wij zelf de kast deuren vervangen, wellicht om het verschil van kosten te delen.

31-12-2021
Nog maar eens gemaild omdat wij geen reactie hebben ontvangen.

Ik heb alles op mail staan waarbij ik alle mail verkeer inzichtelijk heb inclusief foto’s van de keuken.

Tegenpartij:
Ikea Nederland

Gewenste oplossing:
Ik verwacht op zijn minst dat er iemand op locatie komt om het goed te beoordelen. En geen standaard reactie van verkleuring door zonlicht. Daarbij zou ik een verklaring willen waarom sommige delen niet verkeurd zijn.
Wat dat betreft zijn wij praktisch ingesteld en meegedacht aan een oplossing door bijvoorbeeld zelf de kastdeuren te vervangen.

Hopelijk kunnen jullie ons helpen en hier aandacht aan besteden.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Kim & Johan