Registeren Inloggen
Rarekiek
Rarekiek
meer dan een maand geleden

Infraroodradiator

meer dan een maand geleden

Ik heb on line via Amazon een infraroodradiator gekocht.
Deze werd geleverd door een Chinese firma. Bij aankomst heb ik meten een klacht ingediend bij Amazon.
Geen gebruiksaanwijzing; een veel te kort snoer met een stekker, die niet in een Nederlands stopcontact past. Kwaliteit van het materiaal: slecht.
Heb zelf een verloopstekker gekocht. De radiator werkte 4 1/5 dag en weigerde daarna dienst. Heb meerdere keren contact opgenomen. met Amazon en de Chinese leverancier. Ontving wel retouretiket met een adres Inn China. Heb ook hierover vragen gesteld, t.w. Waar bied ik de retourzending aan voor verzending naar China. Ontvang geen enkele reactie. Wel steeds nieuwe aanbiedingen van Amazon voor infraroodverwarming

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Rarekiek,

      Amazon verkoopt zelf producten, maar is vooral een platform voor externe verkopers vanuit de hele wereld.

      Consumentenbond adviseert als volgt
      QUOTE
      Checklist voor shoppen bij Amazon.nl
      Is Amazon.nl de verkoper of een andere aanbieder/webwinkel?
      Hoe beoordelen klanten de externe verkoper?
      Let op het aantal beoordelingen.
      Biedt de externe verkoper het product op de eigen site goedkoper aan?
      Binnen welke termijn kun je het product retourneren?
      UNQUOTE
      https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/amazon-in-nederland

      Verder bevat uw topic te weinig info om verder advies te kunnen geven.
      O ja, uw retourzending kunt u uit laten voeren door UPS of DHL: waarschijnlijk niet gratis .

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo Rarekiek. Misschien helpt de volgende link u nog:

        webshopchecker.nl/een-retouradres-in-het-buitenland-toegestaan/

        En

        webshopchecker.nl/webshop-vermeldt-retourkosten-niet/

        Als ik het zo lees dan heeft Bol.com u niet gewezen op de hoge retourkosten of waren deze kosten voor U niet direct duidelijk. Dan (zo lees ik het) is Bol.com verantwoordelijk / moet het product retourneren en u de kosten vergoeden maar… ik ben geen jurist!

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        MaxPay,
        De aankoop is gedaan op Amazon.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hoi SuperBitch. Precies!! Maar bol.com staat niet boven de wet toch? Het is geen Schiphol 🙂

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        MaxPay,

        Ik snap het effe niet meer.
        TS schrijft Amazon.
        U schrijft Bol.com.

        Ik nok af bij dit topic.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hoi SuperBitch, je hebt helemaal gelijk!! Dit veranderd echter niets aan mijn stelling. Lees voor bol.com dan amazon… Omdat die in de EU actief zijn zullen ze de EU wetgeving moeten volgen toch? Excuus voor de verwarring!

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        MaxPay,

        Welk recht van toepassing is, wordt geregeld door afspraken die landen wereldwijd met elkaar hebben gemaakt.
        Deze afspraken zijn vastgelegd in verdragen of, zoals binnen de Europese Unie, in verordeningen. Zo wordt de internationale koopovereenkomst geregeld door de CISG: de Convention on International Sale of Goods (het Weens Koopverdrag 1980).
        Zijn er tussen landen geen afspraken gemaakt dan zal de rechter op grond van internationale rechtsbeginselen of eigen wetgeving beoordelen of hij bevoegd is en welk recht van toepassing is.
        In dat geval zal eveneens moeten worden nagegaan of het vonnis in het land van de wederpartij afdwingbaar is.
        De internationale afdwingbaarheid van vonnissen wordt namelijk eveneens door internationale verdragen geregeld.

        Daarom adviseer ik altijd: kijk van wie je koopt op internet en kijk of je het ook lokaal kunt kopen (al is dat wellicht iets duurder).

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Aanvulling;
        Ik nok af bij dit topic.

        meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Rarekiek. Als aanvulling op SuperBitch; Amazon is (bijna) een “drop-shipper¨. Ze bieden derden de mogelijkheid producten via hun platform te verkopen. Dit is voor Amazon heel veilig, ze nemen zelf geen enkele verantwoording voor het product, die ligt bij de uiteindelijke leverancier. Zien ze bij Amazon dat een bepaald product (van een “derde” partij) goed verkoopt dan laten ze dat product in, bijvoorbeeld China of India, namaken en verkopen dat dan als het ware zelf. De initiële aanbieder verkoopt dan niets meer. Het is dus een typisch Amerikaans bedrijf. Alles voor het geld, veel kleine lettertjes en een legertje advocaten. Als u even op diverse fora zoekt dan lijkt het of retourzendingen naar China nogal vaak “zoek raken” (= geld weg). Daarnaast is het voor U duur.

      Misschien een advies om de volgende keer bij de lokale witgoedwinkel te gaan kijken / kopen. U bent dan misschien wel 10 euro duurder uit maar bespaart een hoop ellende.

      meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      “Infraroodradiator” bestaat niet.
      Als een verkoper een ‘infraroodradiator’ verkoopt, heeft ie bij voorbaat geen verstand van zijn producten.
      Of de koper haalt termen door elkaar en is het derhalve goed mogelijk dat product verkeerd gebruikt wordt.

      .

      meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        PS: was het apparaat wel bedoelt voor 230V als er een stekker aanzit die niet past?
        Ik sluit mij aan bij Max Pay: koop lokaal.
        En zeker als u spullen koopt waar u niet voldoende kennis van hebt.
        Misschien moet u maar blij zijn dat het apparaat stuk is gegaan. Een brand had een andere optie geweest.

        meer dan een maand geleden
    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Radiator betekent straler dus een infraroodradiator bestaat wel degelijk, hoewel het verwarrend kan zijn. Deze radiator kan gemaakt zijn voor de engelse markt. Werkt dus m.b.v. verloopstekker ook in nederland.
      Waar we allen mee eens zijn is: Koop lokaal.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Alex Van Kampen,

        En op Amazon wordt een infrarood verwarmingspaneel in zeker 90% van de producten ook infrarood verwarming radiator genoemd.
        Dus ik begrijp TS wel: TS bedoelt ongetwijfeld een infrarood verwarmingspaneel én daar heeft TS problemen mee.

        Maarreh (en daar zijn alle reageerders alhier, o.b.v. de reacties, mee eens):
        Beste consument koop dit soort zaken bij uw lokale vakhandel.
        .

        meer dan een maand geleden
    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Ik weet niet wat TS heeft gekocht of had willen kopen maar wel wat TS heeft gekregen nl. een ondeugelijk product. En de verwarring is zeer begrijpelijk daarom goed lezen hoe het apparaat voor de verwarming gaat zorgen. De cv-radiator zorgt voor convectie warmte (warme lucht dat opstijgt) een goede infrarood paneel zorgt voor warmte door veel stralingsenergie af te geven. Vergelijk het met een terrasverwarming zonder het rode licht.

      meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Een radiator is een warmtewisselaar. Geen straler.
      Dus het advies is om lokaal te kopen want Amazon is niet betrouwbaar, maar U moet wel op Amazon vertrouwen wat de verkeerde benaming is?? Moet niet gekker worden hoor.
      Als je domme vragen gaat stellen bij de lokale vakhandel: “ik zoek een infraroodradiator” is de kans groter dat je niet serieus genomen wordt.

      meer dan een maand geleden
      • Alex van Kampen
        meer dan een maand geleden

        To radiate betekent uitstralen, in het nrderlands, en radiater is radiator , in het nederlands, dit verzin ik niet. Het staat in het engels – nederlands woordenboek.

        Een vakman hoort, m.i., de consument te informeren / uitleggen. Als dat met humor gaat, prima. Maar uitlachen om zijn vragen is onnodig.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Alex Van Kampen,

        De echte vakman bedient zich vaak van het principe:
        Domme vragen bestaan niet, het is pas dom als je ze niet stelt.
        En die vakman lacht zijn klanten niet uit (immers: hij bijt niet in de hand die hem -mogelijk- voedt).

        meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Lezen!
      Er staat: ‘is de kans groter’

      En het gaat hier niet over Engelse les, het gaat over een NEDERLANDSE radiator:
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Radiator

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Allen. [OFF-TOPIC] ik probeer te ontdekken hoe de bovenstaande “taalstrijd” nog enige relatie heeft met de initiële post van Rarekiek? Het lijkt mij dat iedereen direct begrepen had, los van de naam, wat voor apparaat Rarekiek had aangekocht? Het gaat dan (volgens mij) over de service van Bol.com en de uiteindelijke leverancier in China? Maar…. ik kan er helemaal naast zitten!

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Max Pay,

        OFF TOPIC

        In een notendop:
        Aankoop via Amazon.
        Geleverd door een Chinees bedrijf.
        Niet geschikte stekker en nu defect: retourneren naar China.

        Als u zich beperkt tot de eerste 2 reacties (= 1x SuperBitch en 1x MaxPay) blijft het redelijk duidelijk, hoop ik.

        Succes😉

        meer dan een maand geleden
      • Trum
        meer dan een maand geleden

        Eigenlijk had ik niet willen reageren, maar doe het toch.
        Het is op zich heel simpel:
        Mensen lezen niet, en halen termen door elkaar. Door iets anders te noemen dan het is, is de kans groot op misverstanden endat je het artikel verkeerd gebruikt. Neem het voorbeeld van een schroevedraaier. Iemand noemt het een hamer en denkt dan ook dat ie er een spijker mee in de muur kan slaan.
        Een ander voorbeeld is dat iemand iets koopt op Amazon en het advies is om te gaan klagen bij Bol.com. Zelfs als deze meerdere keren gewezen wordt op het feit dat het om Amazon gaat blijft ie volharden in Bol.com.
        En dan gaat precies dat medeforumlid mopperen over taaldiscussies 🙂

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        OFF TOPIC

        Trum,

        Ieder forumlid heeft een nickname.
        I.p.v. ‘steken onder water’ kunt u de forumdeelnemer derhalve gewoon aanspreken door de nickname te gebruiken.
        Dat houdt de discussie helder.

        Discussie met u, Trum, gesloten.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Beste Trum. Helaas behoor ik NIET tot die zeldzame categorie mensen die nooit een fout maakt of die altijd gelijk (willen) hebben. Mijn fout heb ik toegegeven (kennelijk overheen gelezen?). Wie A zegt hoeft geen B te zeggen maar kan ook toegeven dat A fout was. Alles overziende zal ik mij aansluiten bij SuperBitch en op deze discussie verder niet reageren. Het gaat m.i. nergens meer over. En dat is een mening 😉

        meer dan een maand geleden