Registeren Inloggen
ulcp035
ulcp035
meer dan een maand geleden

ING breek klachtprocedure af, geeft digitaal onvolledig overzicht hypotheek

meer dan een maand geleden

Ik wilde digitaal een volledig overzicht van mijn hypotheek hebben inzake andere hypotheek verstrekker. Dit is niet mogelijk omdat een deel van de hypotheek bij NN is ondergebracht (spaarhypotheek). Dan moest ik me maar bij NN melden. ING is voor mij het aanspreekpunt, en niet NN, want daar heb ik niets bij afgesloten. Een klacht indienen gaat niet want dan moet ik een medewerker spreken, en die behoefte heb ik niet, dus breek de chatbot de chat af. Mailen kan ook niet want DE Internet bank van Nederland doet daar niet aan. Klacht ook achtergelaten op klachtenkompas maar daar geeft ING een standaard reactie (zal ook via een chatbot gaan) af. Kortom, je kan geen klacht indienen bij ING, je kan niet mailen. Ze doen helemaal niets voor je in dit geval. Dus 1: Hypotheek digitaal niet volledig te verkrijgen. 2: Klacht procedure werk niet.3: Mailen onmogelijk naar ING.

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Ulcp. Banken redeneren dat u er voor hun bent en niet andersom. Lijfelijk contact met cliënten moet ten aller tijd voorkomen worden. U zou kunnen proberen om een afspraak te maken via deze link:

      https://www.ing.nl/de-ing/afspraakmaken/afspraak-maken.html

      Je hebt nu een paar mogelijkheden onder andere “hypotheekgesprek”. Kies dan de tweede optie “maak zelf een afspraak” enzovoort. Vooraf zo min mogelijk details geven natuurlijk. Als het goed is krijgt u dan een “levend mens” te spreken. Maar…. bij banken weet je het nooit…. Voor de eerlijkheid, wij hebben geen ervaring met de ING.

      meer dan een maand geleden
      • ulcp035
        meer dan een maand geleden

        Dank voor de tip. Dit gaat echter niet werken. ING zegt gewoon een deel van de hypotheek hebben we ondergebracht bij NN. Daar mogen we digitaal niet bij. En ING neemt klagers dus niet serieus. Kan ook niet anders als je een CEO hebt die deels beloond (bonus afhankelijk) wordt naarmate dat er medewerkers ‘uitvliegen’. Omdat alles via scripts loopt kan je op personeelskosten bezuinigen. En ga zo maar door. Dus ja, ING komt gewoon weg met klachten omdat ze eenvoudigweg niet gemeld kunnen worden op een voor de klant normale eenvoudige manier.

        meer dan een maand geleden