- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 3 maanden geleden door .
Intimidatie door Meubelzorg
Op 12 juli jl. heb ik op Trustpilot een review geplaatst die op alle mogelijke manieren door Meubelzorg is aangevochten bij Trustpilot en al sinds 25 juli niet meer zichtbaar was (‘Meubelzorg B.V. heeft aangegeven dat deze review schadelijke en/of illegale content bevat. De review wordt momenteel beoordeeld door Trustpilot in overeenstemming met ons rapportage-proces. Gedurende de duur van het onderzoek zal de review niet zichtbaar zijn.’). Een beoordeling die ik met vertrouwen afwachtte, het was namelijk niet meer dan een feitelijke weergave en mijn persoonlijke mening daarover. Het betreft onderstaande review die een goed beeld geeft van het handelen van Meubelzorg (voor de duidelijkheid tussen haakjes de data toegevoegd):
“Oplichters van de ergste soort. Ze zijn ook bij mijn ouders langs geweest ‘met de gehele collectie’ (31-1). Er bleek precies één sta-op stoel in het busje te staan, niet geheel toevallig de allerduurste. Vervolgens kletsen en schrappen ze net zo lang (steuntje hier weg, luxe leuning daar er af) tot het professioneel ontfutselde maximumbudget is bereikt en je even het idee krijgt een goede deal te hebben, waarbij je uiteraard meteen moet beslissen want ‘uniek aanbod’ en alleen wanneer u nu beslist. Twee dagen later (3-2) is de opdracht herroepen en de aanbetaling teruggevorderd. Daar is nooit schriftelijk of per mail op gereageerd, wel probeerden ze telefonisch op mijn moeder in te praten. Herroepen was echt niet mogelijk, op de vraag waarom dan niet bleef het stil. Ik heb daarna nogmaals per mail (21-2) en uitgebreid beargumenteerd (26-2) de aanbetaling teruggevorderd. Ook nu geen inhoudelijke reactie op mijn argumenten, wel ‘wilden ze graag in contact komen’. Na doorgeven telefoonnummer en tijden waarop ze konden bellen: geen reactie. Aangetekende brief naar de directie (20-4): geen reactie. Wel belden ze onlangs (juni) mijn moeder dat de stoel klaar was. Zij heeft toen keurig verteld dat de opdracht is herroepen en dat ze maar contact met mij op moesten nemen. Dat zouden ze doen, maar tot op heden: geen reactie. Blijf ver weg van deze struikrovers, ze zijn ook nergens bij aangesloten, geen CBW o.i.d.”
Geheel onverwacht werd ik op 29 augustus gebeld door Meubelzorg, ze hadden na intern overleg besloten kosteloos te willen annuleren. Ik moest dan wel de review verwijderen van Trustpilot. Kennelijk zijn ze zéér gevoelig voor dreigende negatieve publiciteit (ik vermoed dat het onderzoek van Trustpilot bijna was afgerond). Zeer tegen mijn principes, dit soort chantage, maar het gaat in dit geval om geld van mijn ouders dus ik ben er in meegegaan en heb de review op 30 augustus verwijderd. En inderdaad, een dag nadat ik de review had verwijderd is het geld teruggestort, bijna 7 maanden na het herroepen van de opdracht en na veel moeite, tijd en ergernis. Dat terugstorten is dan ook het enige positieve dat ik kan melden over Meubelzorg. Ik heb daarna een nieuwe review geplaatst, en ben direct dezelfde avond gebeld (2-9 om 21.54 uur) door de directeur van Meubelzorg, die dreigde met een rechtszaak en beslaglegging vanwege deze review.
Misschien goed dat Max Meldpunt weer eens aandacht besteed aan de praktijken van dit soort bedrijven?
-
-
Debreemeer dan een maand geleden
Dat lijkt me weinig zin hebben zolang er zoveel mensen niet eerst om zich heen kijken voordat ze meubelzorg inschakelen. Een beetje sta op stoel kost tussen de 300 en 700 euro. Die van meubelzorg beginnen zogenaamd bij 695 euro, maar de echte prijzen moet je eerst opvragen. En dan begint het pas..
meer dan een maand geleden -
Joseharlmeer dan een maand geleden
Inderdaad een heel vervelend bedrijf.
Bij mijn moeder is precies dezelfde vervelende verkooptactiek toegepast.
Er moet echt iets gedaan worden om ouderen te waarschuwen voor Meubelzorgmeer dan een maand geleden
-