RegisterenInloggen
Noorderzon
Noorderzon
meer dan een maand geleden

Kapotte Bril

meer dan een maand geleden

Wij hebben een bril gekocht bij Hans Anders na een maand of drie zet mijn vrouw de bril op en breekt een poot spontaan af bij de schroefjes die door het volklad montuur geboord zijn
Bij Hans Aders zeggen ze dikke pech had je maar een verzekering bij ons moeten afsluiten.
Maar volgens mij heb ik toch recht op garantie op constructie fouten
Wat kan ik doen om het glas wel vergoed te krijgen want ze geven niet thuis

    • Anja Koops
      meer dan een maand geleden

      Heb ik bij Hans Anders nog nooit meegemaakt.
      Maar bij PEARL zijn ze super coulant, ook met brillen die een jaar of meer zelfs oud zijn.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Anja Koops
      meer dan een maand geleden

      P.S. Er zijn meerdere Hans Anders zaken. ZE zijn vaak zelfstandig en zullen u wel helpen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • FRATER
      meer dan een maand geleden

      Er geldt naast de fabrieksgarantie óók een gebruiksduurgarantie. Dat laatste houdt in dat er van , in dit geval een bril, een aantal jaren van (normaal) gebruik verwacht zou moeten kunnen worden.
      Als het product binnen die termijn al stuk gaat ( 3 maanden valt sowieso onder fabrieksgarantie) heeft u recht op gratis reparatie en/of vervanging. Zeer zeker op het montuur !!
      glazen zijn op maat gemaakt in de zin van op persoonlijke behoefte van sterkte gemaakt, waar om die reden uitzonderingsregels op gelden, maar een montuur is eenvoudig te vervangen.
      Komt u er met de betreffende winkelier niet uit kunt u altijd een geschillencommissie uw klacht voorleggen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Henk Terpstra
      meer dan een maand geleden

      Goede tips heeft u al ontvangen.
      Deze ervaring heb ik niet. In een titanium montuur wat ik al had bij Hans A. nieuwe glazen laten plaatsen . In mijn handigheid mijn bril over de straat gekeild. 1 glas beschadigd.
      Kreeg 2 nieuwe glazen voor de prijs van 1 glas. Reden, we verkopen dat merk niet meer. Er werd dus niet gesjoemeld.
      Geval twee. kocht bij H.A. een complete bril. Met de duurste ontspiegelde glazen. Maar die waren niet goed ontspiegeld. Na twee maal retour nog niet goed. Prijs was 300 €.compleet.
      Naar de reguliere opticiën . bril 1200 €. die glazen van 800€ waren steeds vet aangeslagen. Duits merk.
      Komt er een tevredenheid onderzoek van Hans. Was de bril enige weken kwijt, Maar de bril is nu prima. De naam van die mw. die het geregeld heeft heb ik bewaard. Nu niet bij de hand helaas.
      Waar het om gaat blijkbaar; je moet de juiste persoon hebben.. Waarschijnlijk een flex medewerker
      die een vaste baan wil met het salaris wat past bij de vakkennis van de persoon in kwestie. Groet.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie