RegisterenInloggen
KilsyP
KilsyP
7 dagen geleden

Klacht ontbinding van de koopovereenkomst

7 dagen geleden

Ik heb een hoekbank besteld op 09-06-2020 en tot heden is deze bank niet in Nederland geleverd door hun leverancier. Ik heb meerdere keren zowel telefonisch als per e-mail de bestelling geannuleerd, vanwege de vertraging van 18 weken. Op 27/08/2020 medewerker Soraya gesproken, van haar kreeg ik een compensatie van €50,- vanwege de vertraging. Ook vertelde ze dat als er één week vanaf die datums de hoekbank niet geleverd werd, ik de bestelling mocht annuleren. Na meerdere gesprekken, email en zelf langs hun filiaal in Amsterdam te gaan, ontvang ik een van hun medewerker Kim de antwoord dat ze het niet kunnen annuleren vanwege dat de bank volgende week aankomt. En dat ze mij aanbetaling niet zullen terugbetalen van €345,- euro. Sinds 27/08/2020 hoor ik elke week het zelfde.

Ik wil dat het bedrijf mij de borg terug stort van €345,00, die ik aanbetaald heb toen ik de bank heb besteld

    • Dagmar27
      7 dagen geleden

      Beste Kilsy,
      Situatie 1.
      U heeft met de verkoper een levertijd afgesproken.
      Er staat dan bijvoorbeeld in het contract dat uw bank na 6 weken geleverd wordt.
      Zo’n leverafspraak heet een verwachte of vermoedelijke levertijd.
      Dit is anders dan een vaste levertijd.
      Bij een vaste levertijd spreekt u echt een bepaalde datum af.
      U heeft het product niet binnen die verwachte levertijd ontvangn.
      Dan moet u de verkoper eerst extra tijd geven om het product toch nog te leveren, dat heeft u sinds 27 augustus gedaan.
      Hoe lang die extra tijd is, hangt af van het soort product en van de eerdere levertijd. 
      Het is belangrijk dat u de verkoper laat weten hoeveel tijd u hem geeft om het product nog te leveren.
      U kunt dit het beste per brief of e-mail doen (ik kan uit uw relaas niet opmaken of u dit ook heeft gedaan).
      U heeft i.i.g. de verkoper extra tijd gegeven om het product te leveren.
      Maar heeftt u het daarna nog steeds niet ontvangen.
      Dan mag u de koopovereenkomst ongedaan maken.
      Dit wordt ‘ontbinden’ genoemd.
      Als u de overeenkomst ontbindt, hoeft de verkoper het product niet meer te leveren.
      En u hoeft het niet meer te betalen. U heeft een deel vooruit betaald: dan moet de verkoper u uw geld teruggeven.
      Een voorbeeldbrief vindt u op:
      ACM Consuwijzer Home›Garantie, reparatie of geld terug›Ik heb iets gekocht, maar ik ben niet tevreden> Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?> Ik heb een verwachte levertijd afgesproken> Voorbeeldbrief – Klacht over niet op tijd ontvangen product

      Situatie 2.
      Hebt u geen leverdatum of levertijd afgesproken?
      Dan moet de verkoper het product binnen 30 dagen leveren. Dat is de wettelijke levertijd.
      Doet hij dit niet?
      Dan moet u de verkoper extra tijd geven om het product alsnog te leveren (hetgeen u sinds 27.08 doet/heeft gedaan).
      Daarvoor had u hem het beste een brief of e-mail moeten sturen (ik kan uit uw relaas niet opmaken of u dit ook heeft gedaan).
      U heeft i.i.g.u het product na die extra tijd nog steeds niet ontvangen.
      Dan mag u de koopovereenkomst ongedaan maken (ontbinden).
      De verkoper hoeft het product dan niet meer te leveren en u hoeft het niet te betalen.
      Hebt u (een deel) vooruit betaald?
      Dan moet de verkoper u uw geld teruggeven.
      ACM Consuwijzer Home›Garantie, reparatie of geld terug›Ik heb iets gekocht, maar ik ben niet tevreden> Mijn aankoop is niet geleverd. Wat kan ik doen?>Ik heb geen leverdatum of levertijd afgesproken>Voorbeeldbrief – Klacht over niet op tijd ontvangen product

      Ik wens u sterkte in uw strijd én uw zoektocht naar een andere hoekbank.
      Dagmar

      7 dagen geleden

      Geef een reactie