RegisterenInloggen
JanvD
JanvD
meer dan een maand geleden

KLM/TRANSAVIA

meer dan een maand geleden

KLACHT OVER KLM/TRANSAVIA
Hallo
Wij hebben in januari 2021 een vlucht geboekt bij Transavia naar Gran Canaria. De reisbestemming heeft nu de code oranje. Ik heb gebeld met Transavia en gevraagd wat mijn opties nu zijn.
Dat zijn de voorwaarden die op de site van Transavia staan krijg ik als antwoord. Op mijn vraag of dit nog wijzigt kreeg ik het antwoord dat zij gewoon vliegen en ik de tickets kan gebruiken, ondanks het dringende advies van de regering en het feit dat ik niet meer verzekerd ben. Er zijn op dit moment geen andere opties (ook geen geld terug of voucher of de mogelijkheid de reis met onbepaalde tijd uit te stellen.)
KLM/Transavia die miljarden belastinggeld ontvangen ( mijn en uw geld dus) om overeind te blijven steken op deze manier nog een keer een bedrag in hun zak zonder dat ik gebruik kan maken van hun diensten. Ik vind dit, als vaste klant, te gek voor woorden en ook heel klant onvriendelijk om niet te zeggen a-sociaal. Ook de klantenservice is niet echt klantvriendelijk. Ik krijg korte antwoorden op mijn vragen in de trant van Nee niet mogelijk, omboeken met de bijbehorende kosten of annuleren maar dan krijgt u bijna niets terug.
Ik hoef mijn geld niet terug maar vraag alleen om uitstel van het gebruik van de ticket met nog een onbekende datum. Antwoord: Niet mogelijk meneer. Ik word dan zo boos.
Waarom kondigt de regering niet een reisverbod af m.u.v. mensen die echt dringend moeten reizen. Op deze manier geef je KLM/Transavia ook niet de ruimte om dit soort trucs uit te halen. Dan wordt je gecompenseerd neem ik aan. Echter nu is het een dringend advies en mag men blijven vliegen, maar mijn reisverzekering geeft dan aan dat ik niet meer volledig verzekerd ben. Dan sta je dus met je kloten voor het blok. Sorry voor het taalgebruik, maar ik wordt weer boos als ik dit tik. Ook de regering speelt hierin ook een kwalijke rol. Stel een reisverbod in dan kan niemand reizen, zijn er geen mensen die de rand op zoeken etc. Heel duidelijk en geen gezeur.
MvG Jan van Dam

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Jan.
      Dat u boos bent/wordt is te begrijpen.
      De halfslachtige ge- en verboden van onze regering slaan werkelijk als een “tang op een varken”.
      Net als de houding van reisorganisaties en vliegmaatschappijen.

      Ik zou ook boos worden als ik zo behandeld zou worden; het is úw (gespaarde) geld, ú wordt geacht uitsluitend essentiële reizen te effectueren.

      I keep my fingers crossed for you to get your money back or new tickets (for Corona-safe time in the future).

      Ondanks alles; fijne feestdagen en blijf gezond.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Marvo
        meer dan een maand geleden

        Ook ik zit in hetzelfde schuitje. Zou 30 december naarPortugal gaan gezellig oud en nieuwjaar vieren. Onze minister geeft een negatief reisadvies naar een Oranje Portugal. Dus als trouwe gehoorzame burgers gaan wij niet, ook omdat iedereen ons asociaal zou vinden. En dat vind ik ook. Ik heb helaas al Corona gehad en weet wat voor invloed het op je heeft. Nu is het natuurlijk een schande dat omdat Transavia een vervoersverplichting heeft ons eigenlijk verplicht moet vliegen omdat wij anders ons geld kwijt zijn. Wij zijn zo wie zo al 35 euro per heen en 35 euro voor de terugreis + de eventuele extra kosten van een duurder ticket. En dat 2x, voor mijn man en mij. Wel kunnen wij omboeken tot 31 oktober, terwijl wij 30 december zouden gaan en dus ook weer pas 30 december 2021 oud en nieuw willen vieren in Portugal. Dag bijna 350 eurootjes.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie