RegisterenInloggen
  • This topic is empty.
JvdH
JvdH
23 dagen geleden

KLM

23 dagen geleden

Beste Max,

Geregeld kijk naar uw programma met grote belangstelling.
Vooral de items rondom reisvouchers heb ik de laatste tijd aandachtig gevolgd.

Op 10 januari heb ik met KLM een retourvlucht van amsterdam naar Bologna op 11-06 En op05-07 geboekt.
Bereits Op 11-04 ontving ik van KLM een annulering van de heen vlucht wegens corona. Via de site kon ik een voucher aanvragen. Ik heb mij met klm in verbinding gezet via sociale media en per Email. Uitgelegd dat geen voucher wil daar ik als arts werkzaam ben in Duitsland en ik niet verwacht komend jaar met KLM te reizen. Mijn verzoek werd op 29-04 afgewezen:

Ik kan me heel goed voorstellen dat u in deze onzekere tijden liever kiest voor de contante restitutie. Helaas heb ik op dit moment geen toestemming om u uw ticket contant te restitueren. De voucher is na een jaar restitueerbaar.

Het spijt mij dat ik u niet positiever kan berichten maar wens u wel een hele fijne dag.

Waarop ik direct de voucher heb aangevraagd om in elk geval iets zeker te stellen.
Op 19.8 ontving ik een mail met voucher code waarin excuses worden aangeboden daar niet alle reisvoucheraanvragen correct verwerkt zijn, zoals bij mij geval geweest is.
Naar aanleiding van de nieuwste berichten heb ik nogmaals aangestuurd op refund daar ik absoluut geen voucher wil. Wat mij opviel is dat de boekingskosten niet worden teruggegeven! Hierover opnieuw contact gezocht met als reactie
de EUR 10.00 boekingskosten worden niet vergoed, omdat de administratieve handelingen waarvoor deze kosten in rekening gebracht zijn, wel gedaan zijn. Verder wordt bij een restitutie het volledige ongebruikte gedeelte van het ticket teruggestort

Mijn vraag en klacht Mag dit?
Ik dacht op https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisvouchers-bij-annulering-door-coronavirus#no5
Te lezen dat alle gemaakte kosten vergoed dienen te worden.
Het getouw trek met KLM is echt vervelend en wordt een principe kwestie aan covid kunnen ze niets doen daar heb ik begrip voor, verantwoordelijk zijn ze wel voor hun service. Reacties blijven lang uit en bereikbaarheid is ronduit slecht
In afwachting van uw reactie

Met vriendelijke groet
Johanna van der Heijden