RegisterenInloggen
Masijo
Masijo
meer dan een maand geleden

KPN Glasvezel

meer dan een maand geleden

Zijn er meer mensen die problemen hebben met de aanleg, aansluiting en installatie van glasvezel via KPN?
En is de klantenservice dan ook zo taai om doorheen te komen?

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Hou op schei uit; wij zitten nu in de eindfase.
      D.w.z. KPN heeft een nieuwe modem toegestuurd en die moeten we zelf aansluiten.

      Maar het traject tot aan nu is een drama geweest; we kregen de klantenquête (januari 2022) m.b.t. afronding van alle werkzaamheden vóór er ook maar een schep in de grond was geweest.
      Mail na mail verzonden: toen ze klaar waren (eind april) kregen we de eerste keer antwoord van KPN Netwerk.
      En hier was van Gelder aan het werk; die belde voor het maken van een afspraak en 48 uur later weer en 24 uur later weer………terwijl de afspraak er bij het eerste belletje al was gemaakt.
      Maar als u belt dan wordt u doorgeschakeld naar………de aannemer en als u veel geluk hebt nemen ze daar de telefoon op…..soms.

      Succes met deze ellende…

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo, wellicht een kleine nuance? De / een netwerkbeheerder legt de glasvezel aan. Het KAN de KPN zijn? Ook gemeenten, energie leveranciers, burger-initiatieven en particulieren (enz) kunnen een glasvezelnetwerk laten aanleggen. Als de vezel er ligt zal een aanbieder (dat KAN de KPN zijn) u van data voorzien. De glasvezel (en de aanleg) staat dus min of meer los van de internet aanbieder. De glasvezel eindigt met een klein kastje in de (meestal) meterkast. Dit kastje maakt het van het glasvezel (licht) signaal een “netwerk signaal”. Vanaf dit kastje gaat een netwerk kabeltje naar uw Experia-box. Heeft u ook nog TV dan moet op (meestal) poortje 1 (er staan nummertjes op) een netwerk-kabel naar het TV-kastje. Van daaruit gaat een HDMI-kabel naar de TV en klaar. Omdat wij geen kabels door de kamer willen gebruiken we de (gratis geleverde) 300Mb powerline-adapters. Daarmee stuur je het internet-signaal over het stroomnet. Dat werkt vrij goed. Het lijkt moeilijk maar met de meegeleverde handleiding (met plaatjes) hoeft het niet moeilijk te zijn. (Nee, ik werk niet- of heb geen aandelen KPN!). Bereikbaarheid van helpdesken is een nationaal probleem…. Vriendelijk blijven helpt maar voor je iemand te pakken hebt…. vaak een drama.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Max Pay,
        Zowel de topicstarter als ik schrijven over onze ervaringen van de aanleg van glasvezel door KPN.
        Hier (regio Amsterdam) geeft de concurerende provider (=Ziggo) aan geen gebruik te kunnen/mogen maken van het glasvezelnetwerk wat is aangelegd door KPN (Netwerk).
        Wel kunnen klanten van Ziggo kostenloos een aansluiting laten maken door KPN (Netwerk) maar zo lang ze bij Ziggo klant zijn hebben ze er 0,0 aan.

        Los daarvan is de aanleg van het glasvezelnetwerk door KPN (Netwerk) een drama.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Aanvulling op mijn eerdere reactie.
      Wegens tijdgebrek was het modem nog (KPN box 12) niet aangesloten bij ons.
      We kregen spontaan (?!?) een afspraak voor een installatie monteur.
      Ja u leest het goed; zonder er zelf om te vragen.
      Zelfs het omzetten naar een andere datum lukte.

      Ons beveiligingssysteem behoefde een up-grade (om ons moverende redenen) en een erkend installatiebedrijf kwam de werkzaamheden uitvoeren.
      En passant kwam het gesprek op de nieuwe modem; voor een bak koffie en een lekkernij is de modem vakkundig geïnstalleerd, alle instellingen gecontroleerd en zonodig aangepast etc.
      Voor we de afspraak konden annuleren had KPN dit al gedaan.

      Maar wat een tegenvaller v.w.b. de Wi-Fi; er is maar een bereik van ca.50% t.o.v. de oude situatie.
      Wij hebben meteen KPN SuperWifi punten besteld ( om draadloos de wifi te versterken): die zijn niet gratis hé maar gewoon ca. € 80 voor de bestaande oude klant. Ik ga ze zo ophalen bij het Post NL punt, dan worden ze vanavond geplaatst en hopen we op een goed Wi-Fi signaal.

      Effe onthouden hoor; KPN zegt immers dat men glasvezel krijgt voor dezelfde prijs 😒.
      En die oude prijs is natuurlijk wel incl. de prijsverhoging van 01 juli a.s. +3,40% (inflatie 2021= 2,7%).

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Start maar vast een nieuw topic dat het niet zo snel is als je beloofd is.
      https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/superwifi-of-niet-zo-super-snelheid-veel-lager-dan-verwacht-553107

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie