RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  MaanB 8 maanden, 3 weken geleden.

MaanB
MaanB
meer dan een maand geleden

Kwijtschelding waterzuiverings-gemeenteheffingen

meer dan een maand geleden

Al vanaf 2015 hebben wij (eerst via de website van GBLT) kwijtschelding voor gemeente-en waterzuiveringsheffing aangevraagd. Het duurde en het duurde maar (meer dan een half jaar) voordat we daarop een reactie ontvingen. Dus heb ik gebeld en kreeg als antwoord dat de reden was, dat ze het erg druk hadden met aanvragen en dat vanwege mijn ZZP-schap, onze aanvraag onder op de ‘stapel’ zou zijn beland. In de volgende jaren zou het automatisch toegekend worden (bij een positieve beslissing. Wij maar wachten en wachten….en steeds nog geen bericht. Dus zijn we maar naar het loket van Sociale Raadslieden gegaan, begin 2018. In het telefoongesprek die 1 van de raadslieden voerden, werd ons hun excuses aangeboden en gezegd dat we binnen 3 maanden bericht zouden krijgen en teruggave van rond 600euro (die wij eigenlijk niet konden missen) Helaas kregen we noch bericht, noch teruggave. Daarna opnieuw gebeld en volgden er weer excuses en werd gezegd (inmiddels eind 2018) dat we in januari 2019 het bedrag op onze rekening konden verwachten.
Helaas ontvingen we rond die tijd een brief waarin alleen stond dat we een betalingsachterstand hadden. Nu moesten we ook weer opnieuw kwijtschelding aanvragen voor 2018. En dat hadden we gelijk ook maar weer gedaan. Daarop een antwoord gekregen dat het in verband met vertraging, door de vele aanvragen, nog wel een tijd kon duren dat onze aanvraag in behandeling zou worden genomen.
U begrijpt dat het voelt alsof zzp-ers buiten de boot vallen en het een soort ontmoedigingsbeleid is. Ik weet niet of dit soort klachten bij omroep Max op zijn plaats zijn, maar ik weet het ook niet meer waar ik er anders mee terecht kan. De GBLT zou toch meer medewerkers moeten inzetten wanneer er zoveel aanvragen zijn?! Ik heb er totaal geen vertrouwen meer in. Bedankt voor uw aandacht in elk geval en vriendelijke groet, Mw. Fernandez