Registeren Inloggen
JimivanderSloep
JimivanderSloep
meer dan een maand geleden

Lange wachtrij op Schiphol

meer dan een maand geleden

Goedendag, mijn naam is Jimi.Ik ben 14 september op vakantie geweest naar San Francisco. Ik zou 12 september gaan met united airlines, maar door de te lange wachtrijen op Schiphol heb ik mijn vlucht gemist. Ik heb 5 uur lang in de rij gestaan en ik ben ook zeker ruim 4,5 uur aanwezig geweest op de Airport. Na de check-in van mijn vlucht heb ik niks anders gedaan dan in de rij staan. Daarom is mijn vakantie vlucht naar 14 september verplaatst. Nu heb ik wel extra betaald voor het hotel.

De extra kosten zijn:

Hotel Inn on Broadway: 465,69
Etenskosten op 12 September: 25,70
Treinticket heen en terug: 52,00

Totaal:
543,39

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      JimivanderSloep,

      Uit het artikel “Vluchtvertraging en extra gemaakte kosten” op de site van EU-claim (quote):

      Als je vlucht met twee uur of meer is vertraagd, heb je recht op verzorging in de vorm van eten en drinken. Dit hoort bij de zorgplicht van de vliegtuigmaatschappij. Als je zelf kosten maakt voor eten en drinken – in het geval de vliegtuigmaatschappij geen vouchers uitdeelt – bewaar de bonnetjes dan goed, want deze dienen als bewijs. Deze kun je achteraf declareren bij de vliegtuigmaatschappij.

      Indien nodig heb je ook recht op een hotelovernachting en een taxi naar de accommodatie. Dit laatste is meestal het geval bij een lange vertraging of vluchtannulering. Als de vliegtuigmaatschappij geen hotel en/of transport voor je regelt, mag je dit zelf regelen. Ook deze extra gemaakte kosten kan je achteraf claimen. Bewaar deze bonnen dus ook als bewijs.

      Zie verder: https://www.euclaim.nl/blog/vluchtvertraging-en-extra-gemaakte-kosten

      U kunt zelf uw schade claimen of bijv. een organisatie als EU-claim uw belangen laten behartigen.

      Succes!

      meer dan een maand geleden
    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo, mooi en compleet antwoord van SuperBitch!! Misschien kunt u overwegen in het vervolg vanaf, bijvoorbeeld, Düsseldorf te vliegen. Zeer relaxed vliegveld met goede parkeermogelijkheden die vaak goedkoper zijn dan parkeren bij Schiphol. Eind september zaten we binnen 5 minuten aan de koffie in de tax-free (dus bagage afgeven en securitycheck klaar). Volgens het nieuws stond men op dat moment op Schiphol meer dan 3 uur in de rij. Voor 10 euro per dag stond onze auto overdekt en bewaakt op 100 meter van de ingang van het vliegveld (P8). Nu heb ik gemakkelijk praten, Düsseldorf is voor ons veel dichter bij dan Amsterdam. Lijkt mij voor mensen die met de herfst- of wintervakantie willen vliegen iets om eens naar te kijken? (Ja… je kunt direct van DUS naar SFO)

      meer dan een maand geleden
    • maxvj
      meer dan een maand geleden

      Er staat niet dat de vlucht is vertraagd, maar dat de wachtrijen te lang waren om de vlucht op tijd te halen. Dat is nogal een verschil.

      meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      JimivanderSloep,
      Aanvulling op mijn eerdere reactie (Bron: ANWB):
      QUOTE
      Op tijd en toch vlucht gemist?
      Was u op tijd op Schiphol en heeft u toch uw vlucht gemist? Als dit is te wijten aan zaken die onder de verantwoordelijkheid van Schiphol vallen, zoals de lange securitychecks, dan kunt u bij Schiphol uw claim indienen voor schadevergoeding, zoals omboekkosten, vervangend vervoer, het gemiste hotel of de huurauto.
      UNQUOTE

      Tip Independer:
      QUOTE
      Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in. Je rechtsbijstandverzekeraar kan een claim neerleggen bij Schiphol. De vraag blijft wel of Schiphol aansprakelijk kan worden gesteld voor schade als gevolg van de vertragingen. Zo moet je bijvoorbeeld kunnen aantonen dat de vertraging op geen enkele manier aan jou te wijten is. Je moet er alles aan hebben gedaan om op tijd op Schiphol te zijn. Maar hoe bewijs je dat? Je rechtsbijstandverzekeraar kan je hier meer over vertellen.

      Heb je een reisverzekering dan hoop je natuurlijk dat je verzekeraar de schade vergoedt. Helaas is dat niet zo. Je reisverzekeraar vergoedt alleen de extra kosten die je maakt doordat je vliegtuig vertraging had. Maar daar is hier geen sprake van. Vliegtuigen vertrokken op tijd. De enorme wachtrijen hebben ervoor gezorgd dat reizigers hun vlucht misten. En schade die daar het gevolg van is, valt niet onder de reisverzekering.
      UNQUOTE

      meer dan een maand geleden