RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  JanKol 2 maanden, 1 week geleden.

Guillaume62
Guillaume62
meer dan een maand geleden

Leeftijdsdicriminatie

meer dan een maand geleden

Mijn energiebedrijf doet mij telefonisch een aanbod. Ik zeg dit aanbod te accepteren. Vervolgens zegt de medewerkster aan de telefoon dat ik wegens mijn leeftijd (75+) een machtiging moet halen bij mijn dochter. Ik vraag aan het energiebedrijf schriftelijk om uitleg. Hieronder het antwoord van het energiebedrijf.

“Beste heer, Bedankt voor uw bericht,Goed dat u navraag doet omtrent uw bevinding omtrent mijn collega. Er is een wettelijke wet inderdaad die voorschrijft dat wanneer je twijfelt of iemand het 100% begrijpt dat je dan verwijst naar bijvoorbeeld een familie lid.”

Mag dit zomaar? Ik voel me niet alleen gediscrimineerd vanwege mijn leeftijd, ik wordt door dit energiebedrijf grog beledigd. Ik voel me weggezet alsof ik, omdat ik toevallig ouder ben dan 75, te dom ben om zelf besluiten te nemen.

  • FRATER
    meer dan een maand geleden

    Ten eerste MAG er NIET (meer) telefonisch om een machtiging gevraagd worden.

    Het energiebedrijf moet u bij telefonische ‘verkoop’ een schriftelijk ‘aankoopbewijs’ (contract) sturen, met daarin alle gemaakte afspraken, duidelijk omschreven wat er aan u verkocht wordt onder welke voorwaarden, eisen etc etc.
    Dan heeft u 14 dagen de tijd om dat rustig (eventueel samen met iemand) door te lezen en pas als u die papieren ingevuld en ondertekend terugstuurt wordt de telefonisch gemaakte afspraak van kracht.

    Los daarvan; stel u had GEEN dochter (kinderen) of andere familie…… aan wie had u dan een machtiging moeten vragen ???
    Zolang u niet officieel wilsonbekwaam bent verklaard (of om andere reden een bewindvoerder heeft) mag u wettelijk ZELF contracten afsluiten.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • korba
    meer dan een maand geleden

    Ik vind dit schandalig.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • Janvdb
    meer dan een maand geleden

    Een ander energie leverancier nemen die klantvriendelijker is.
    Misschien is het bedrijf dat u die e-mail stuurden wel een oplichters bedrijf.

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • henk van dijk
    meer dan een maand geleden

    dit is zeer onbeschoft,iedereen word ouder maar dat we het niet meer weten is al erg genoeg,maar dat maakt een bedrijf niet uit

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie

  • JanKol
    meer dan een maand geleden

    Ach als je het taalgebruik van het “energiebedrijf” bekijkt zou ik er subiet vertrekken als ik ooit al zo dom zou zijn geweest er in te trappen met dit bedrijf in zee te gaan. Ongelooflijk wat een slecht Nederlands, die lui weten waarschijnlijk zelf niet wat ze doen. Oh ja. ik behoor ook te de doelgroep nl. 79….

    meer dan een maand geleden

    Geef een reactie