RegisterenInloggen
Geraldinezomer
Geraldinezomer
27 dagen geleden

Levering dpd

27 dagen geleden

Ik zag de uitzending over de klachten van dpd.
Een paar weken geleden heb ik een snelkookpan verstuurd, toen de ontvanger hem uit de verpakking haalde, was het handvat kapot! ( ik heb een foto van voor het verzenden)
Ik heb een klacht ingediend bij dpd, zou binnen 24 uur een reactie krijgen, maar tot vandaag nog geen reactie…
Hopelijk kan dit in het rijtje van ‘zo ga je niet om met je klanten!
Gr. Gpz

    • Dagmar27
      26 dagen geleden

      Niet alleen DPD maar ook DHL, GLS en PostNL leveren vaak hemeltergende kwaliteit.
      Hier (Noord-Holland) is een onderzoek gedaan.
      Ik wil de tenenkrommende reactie van een bezorger hier even memoreren (=quote):
      “Als pakket bezorger van DHL maak ik helaas heel vaak mee dat mensen gewoon thuis zitten, je aanbelt, nog een keer klopt en vervolgens komt niemand open doen. Het is niet onze verantwoordelijkheid als mensen thuis zijn en er dan vervolgens niet open gedaan wordt, het is jullie eigen verantwoordelijkheid om open te doen wanneer we aan de deur staan. Als bezorger krijg je nog geen 20 sec betaald voor het aan de deur staan bij mensen. Dus als je niet binnen 20 sec open doet staat de bezorger in zijn/haar eigen tijd (onbetaald) werk te verrichten. We zullen dan ook niet langer dan 20 sec aan de deur staan daar we die niet betaald krijgen. Pakket bezorgen is geen vrijwilligers werk en bezorgers werken niet als vrijwillige prive bezorgdienst zoals sommige mensen dat wel lijken te denken. Hoe vaak ik mensen hoor zeggen ‘ik hoorde de bel niet goed dat je nog even klopte’ of hoeveel huizen er zijn waar de bel het NIET DOET! Als klanten zorgen dat ze een bel hebben die door het hele huis te horen is dan zal het probleem van ‘thuis zijn maar niet open doen’ sneller opgelost zijn.
      Als mensen dat een probleem vinden dan zullen ze bij dlh moeten klagen dat hun personeel meer tijd moet krijgen (betaald) zodat we langer aan jullie deuren kunnen blijven staan zodat jullie er langer over kunnen doen om aan de deur te komen zodat wij binnen onze rijtijden kunnen blijven. Het mes snijdt langs twee kanten! Het is in opdracht van DHL dat we pakketten bij willekeurig welke buur dan ook moeten afgeven. Wanneer we met teveel pakketten terug komen krijgen we daar weer problemen door.
      Als je als klant een tijdvenster van 2 uur krijgt hoeveel moeite is het dan om die twee uren in de buurt van de bel te blijven of om even een briefje op te hangen mocht het toch niet lukken om op tijd thuis te zijn of bij de deur te zitten. Of om zelf even een wijziging door te geven zodat we niet voor niks voor de deur staan.
      Als we allemaal een stapje vooruit zouden zetten dan wordt iedereen daar blij van!”

      Dit soort lieden verzieken het volledig voor hun goedwillende collega’s.

      26 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Elfie
      26 dagen geleden

      ik heb al meerde malen achter mijn paketten moeten bellen ik woon op 1 hoog ( 2 trappen op ) en wanneer de paket zwaar of groot is dan ben ik spontaan of niet thuis of zijn ze gewoon mijn paket kwijd geraakt
      laatste keer makten ze helemaal spannend het was mooi weer ik zat buiten op de galerij te wachten op de DPD ( had weer een zwaar paket besteld ) na 1 uur hebben zitten wachten op de DPD keek ik op mijn email en er stond ,bezorgd !
      wat zelfs nog spannender was ,ik had er zelfs voor getekend!
      ik heb DPD gebeld en u raad het al volgen hun systeem was het bezorgd en ik moest maar contakt opnemen met de verzender ik heb dat gedaan en ook zei zagen dat ik getekend had na een aantal emails hebben ze me het wel opnieuw nageleverd en ik vroeg of ze dat niet meer via DPD konden sturen ik kreeg als andwoord dat dat helaas niet gaat omdat het systeem uitmaakt via wie het word verstuurd.
      wanneer het een enkele keer wel word bezorgt is het alsof ze er eerst 10x overheen hebben gereden omdat het meer op een vodje lijkt dan een kartonnen doos

      Gr Elfie.

      26 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      26 dagen geleden

      Elfie,
      Dat ‘getekend voor ontvangst’ is een dingetje.
      T.g.v. corona mogen de bezorgers uit veiligheidsoverwegingen dit nl.zelf doen.
      Net als het pakket dumpen voor de deur, aanbellen en/of op de deur kloppen (=bonzen), niet wachten, vertrekken en zelf tekenen.
      Dat vraagt om ellende.

      Ik (of i.i.g. iemand die de honneurs voor mij waarneemt) ben thuis binnen het aangegeven tijdvak, heb camera’s hangen en toch iets te veel heb ik geen pakket, geen beelden van de bezorger en toch is er ‘getekend’.

      Geeft te denken!!

      26 dagen geleden

      Geef een reactie