RegisterenInloggen
creatief neeltje
creatief neeltje
meer dan een maand geleden

Lidl plus app

meer dan een maand geleden

Iedereen maakt zich druk omdat je bij ah alleen nog digitaal zegeltjes kan sparen en als je geen smartphone hebt, dan heb je pech. Ik ben het er helemaal mee eens, maar de lidl maakt het nog bonter! Die geven net als veel andere supermarkten elke week een boekje uit met de aanbiedingen van die week, maar 4 of 5 daarvan zijn alleen geldig voor mensen met een smartphone en de lidl plus app. Als je geen smartphone hebt moet je meer betalen! Broodjes die dan 2 x zo duur zijn, olijfolie een euro duurder, meloen 50 cent duurder, runderworstjes een euro duurder etc. Ik vind dat discriminatie, je moet dus eerst een duur apparaat van enkele honderden euro’s kopen om je boodscappen in de aanbieding te mogen kopen. Ik heb bij de winkelmanager geklaagd, die heeft me doorverwezen naar de klantenservice, die heb ik gebeld en kreeg te horen dat het genoteerd is. Er werd niet om mijn telefoonnummer of e- mailadres gevraagd dus ik hoor er nooit meer iets van. Ik heb gehoord van iemand die die app wel wilde downloaden dat je eerst je naam adres en telefoonnummer moet opgeven voordat je die app uberhaupt kan gebruiken dus aan privacy doen ze bij de lidl ook niet echt.

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Creatief Neeltje,

      Ik begin niet aan dit soort dwingelandij van een winkelketen.
      Ik heb wél een smartphone maar geen internetverbinding op dat ding, dat hoeft ook niet: ik bel, ik word gebeld, ik stuur een sms, ik ontvang een sms, het is mijn wekker, het is mijn agenda. That’s it.

      En voordeeltjes op boodschappen scoor ik dan wel bij een andere winkel: die weiger ik afhankelijk te maken van zo’n app.

      Noem mij maar ouderwets maar het is nog altijd zo dat een ondernemer bestaat bij de gratie van zijn/haar klanten 😉.

      Dagmar

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Neeltje ik begrijp je volkomen , dwingen door een winkelier om app’s of smartphones te gebruiken aan me nooit niet , als ze zich niet klantvrienlijker willen opstellen alleen voor boodschappen dan ben ik er snel klaar mee en zien ze me nooit meer terug . Dit zou iedereen moeten doen er zijn volop andere winkels en grootgrutters waar de klant nog koning is hoor alleen bij de Lidl gewoon weg gaan .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • lid 24
        meer dan een maand geleden

        Ben erg blij dit te lezen, kijk iedere week op de folder van Lidl, doe er regelmatig boodschappen, zeker voor mensen waarvoor ik momenteel door omstandigheden boodschappen doe. Hier word ik helemaal niet goed van, doe voortaan voor mijn gasten en ook voor mezelf de boodschappen elders, winkels genoeg.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • FRATER
      meer dan een maand geleden

      Bij AH kun je óók nog sowieso tot 31 December 2020 de gewone (papieren) zegeltjes blijven sparen.

      Wat LIDL doet verschilt niet veel van wat AH doet.
      Bij AH gelden de BONUSaanbiedingen ook alleen maar voor degenen met een bonuskaart, zónder die kaart betaal je ook de ‘normale’ prijs, geldt de aanbieding dus níét.

      Dan kun je 2 dingen tegen doen, OF een massaal protest opstarten en dan maar heel hard hópen dat LIDL of AH daar gevoelig voor is OF simpelweg naar een ándere winkel gaan.

      Maar naar welke winkel je ook gaat, overal waar men je laat geloven in speciale ‘vast klantenkorting’ of wat voor naam ze er ook aan geven; betaal je te veel en wordt de korting feitelijk gewoon uit je eigen zak betaald.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • lid 24
        meer dan een maand geleden

        Weten we toch, wat moeten we o.a.met 4 flessen shampoo? en maar 2 betalen, die gaan toch nooit op.
        Zie regelmatig dat er iets in de aanbieding is en dan kost het bij de andere super meer, geen probleem, hoef je bij de andere super ook niet meer te betalen als je het even aangeeft, ze veranderen dan ook de prijs voor iedereen. soms een kwestie van opletten.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • Miss Marple
      meer dan een maand geleden

      Doordat men de app download krijgt de betreffende supermarkt uw gegevens en dát is nu juist wat de supermarkt wil! Om de klant zo ver te krijgen ‘lokt’ de supermarkt de klant door middel van ‘leuke aanbiedingen’ als men de app download. De reden hiervan is om reclame te maken en die reclame krijg je dan veelvuldig op je smartphone. Ik zie de app dan ook als een soort ‘deal’; de supermarkt de gegevens van de klant en de klant krijgt een meloen vijftig cent goedkoper! Geloof me, voor niets gaat de zon op! Als je dat leuk vindt, prima! Maar als je dat vervelend vindt, moet je dat gewoon niet doen! Zelf kies ik er ook niet voor want ik wil niet dat supermarken mijn gegevens hebben om hun reclames te lozen. Geef mij maar de gewone folders.
      Wat de bonuskaart en bonusaanbiedingen bij AH betreft; deze is wel voor iedereen toegankelijk als je geen bonuskaart hebt dan scant de kassière een bonuskaart die ze bij de kassa heeft liggen en dan heeft de klant alsnog de korting van de bonusaanbieding. Dat is tenminste mijn ervaring bij AH.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Uw heeft het goed begrepen Miss Marple . Voor een voordeeltje , bonus of korting lever je wel een stukje privacy gegevens in bij supermarkten met een APP . Niemand heeft zicht op wat er met uw gegevens gebeurt , Het delen van puur persoonlijke informatie via smartphone’s is gewoon niet veilig met APP ’s . Voordat je het weet zijn al je contactpersonen in je phone openbaar kunstbezit geworden , mij niet gezien hoor .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • creatief neeltje
      meer dan een maand geleden

      Ik ben het eens met de antwoorden dat de supermarkt zo aan een heleboel gegevens over de klanten komt en dat je je als klant moet afvragen: wil ik dat? Als je dat niet wilt, dan zet je die app niet op je telefoon. Maar als je het niet erg vindt om de supermarkt jouw gegevens te geven ( die mensen zijn er ) maar je hebt geen smartphone dan moet je alsnog meer betalen voor je boodschappen. Sommige antwoorders hierboven maken een vergelijking met de bonuskaart van albert heijn, maar daar zijn wel degelijk verschillen.
      1. Iedereen die dat wil kan van albert heijn een bonuskaart krijgen. Met die bonuskaart krijgt hij korting op alle artikelen die die week in de aanbieding zijn. Heb je zelf geen bonuskaart, dan heeft de caissiere er één die ze scant en bij de zelfscan liggen er ook een paar voor algemeen gebruik. Dus heb je de mogelijkheid om altijd op alle aanbiedingen de korting de krijgen.
      De lidl plus app is er alleen voor mensen met een smartphone. Ca. 90% van de Nederlanders heeft een smartphone, 10% dus niet dat is nog altijd zo’n 1,7 miljoen inwoners. Geen smartphone, geen korting.
      2. De bonuskaart van AH kun je anoniem gebruiken. Er is de mogelijkheid om je te registreren maar dat is niet verplicht. Bij de lidl moet je je NAW en telefoonnummer opgeven alvorens je de korting krijgt.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Daar heb je helemaal gelijk in Neeltje . Bonuskaart daar hoef je niet aan gelinkt te worden dus onpersoonlijk . Echter kan je persoonlijk de bonuskaart ook gebruiken maar dan moet je wat meer privacy opgeven . Wil je toch met een smartphone werken zet daar dan zo weinig mogelijk eigen privacy gegevens op . Reclame makers zijn dol op klant gegevens van AH , LIDL en noem maar op , en wat is de mooiste plek om aan die gegevens te komen, juist ja de smartphones . Als je het niet erg vind een beetje privegegevens te delen en allerlei aanbiedingen cq reclame op je phone te krijgen e.d gebruik dan een smartphone niemand die je tegenhoudt succes .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Neeltje je koopgedrag wordt door de supermarkt geregisteerd dus ze weten welke artikelen je zoal koopt met een APP . Daarop krijg je dan ook toegesneden dealtjes , aanbiedingen , bonussen , reclame en berichtjes en noem maar op toegestuurd van dingen die je vaak aanschaft . Je kan het zo zien als een win-win situatie , de supermarkt profijt met reclame en jij de klant de hoge korting dat is het .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie