- This topic has 2 reacties, 2 stemmen, and was last updated 2 weeks, 1 day geleden by .


Medische gegevens niet actueel
In noodgevallen, bijvoorbeeld als de IC overbelast is, moeten artsen keuzes maken. Nu blijkt dat de medische gegevens in mijn ziekenhuis niet actueel zijn. Ik heb een eigen account bij het ziekenhuis en kan inzien wat genoteerd staat. Medicijnoverzicht klopt niet maar ook andere gegevens zijn niet juist of niet actueel. Het lijkt me dat er een wet of regeling moet komen die het actualiseren verplicht stelt. Het zal maar Code Zwart zijn en op basis van de niet actuele gegevens gaat de verkeerde patiënt voor op de IC.
-
-
MathildeD16 dagen geleden
De enige goede oplossing is volgens mij dat de patiënt zelf zijn eigen medische gegevens beheert. Ook de apotheek heeft niet altijd de juiste gegevens. In het geval de apotheek wel complete gegevens heeft, dan komt het voor dat de software van het apotheek-informatie systeem verkeerde ‘conclusies’ trekt. Dat heb ik meegemaakt, maar ik ben bang dat die software nog niet verbeterd is.
Ik had een medicijn overzicht nodig op verzoek polikliniek. Het medicijn overzicht was echter onjuist. Door gebruik van antibiotica in de zomer en in februari werd dit door de software als “chronisch” op de lijst gezet.16 dagen geledenGeef een reactie
Log in via mijn MAX. Heeft u nog geen account bij max? Maak die dan eerst aan op deze pagina.
-
Anoniem16 dagen geleden
Ik maak iedere maand een uitdraai van mijn medicatie, doktersbezoeken, medische calamiteiten e.d. en steek die bij mijn papieren. Want i.d.d. ben ik op tegen fouten en onzorgvuldigheden gestuit.
Wellicht niet helemaal conform de wensen van dames en heren medici, maar beter iets dan niets.
Zie het maar als “aanvulling op voor medici toegankelijke bronnen”.16 dagen geledenGeef een reactie
Log in via mijn MAX. Heeft u nog geen account bij max? Maak die dan eerst aan op deze pagina.
-