RegisterenInloggen
Sander van den Oever
Sander van den Oever
meer dan een maand geleden

Mobiel bankieren niet meer mogelijk bij ING

meer dan een maand geleden

Sinds 09-07-2019 heeft ING de mogelijkheid om mobiel te bankieren voor mensen met een “verouderd” toestel stopgezet. Je moet nu minimaal over een Android 5 beschikken om gebruik te maken van mobiel bankieren bij ING. Ik heb echter sinds een jaar of tweeënhalf een toestel Android 4.4. ING stelt nu heel rustig dat ik, om van de dienst gebruik te kunnen maken, maar een nieuw toestel moet kopen van minimaal Android 5 besturingssysteem. Hoe is dit mogelijk, dat ik als jaren en jarenlange klant van ING dit zomaar even te horen krijg? Alsof ik er niet toe doe als jarenlange klant? Ik betaal voor de “service” die ING mij biedt, terwijl dit mij ooit opgedrongen is. Laten wij dit ook niet vergeten. En nu word ik vriendelijk bedankt, maar helaas????? Wat is dit voor machtsvertoon? Terwijl zij hun zaakjes ook niet op orde hadden en hebben? ( witwassen e.d. )? Kom nou even….. ik heb hier maar een woord voor over: Walgelijk! Ik denk erover mijn bankzaken elders onder te brengen, waar je nog wel normaal en menselijk word behandeld.

    • leraresna
      meer dan een maand geleden

      Je kan bij ING de ING scanner aan vragen, om te blijven bankieren. Ik heb er een en het is gratis. Het vervangt de Tan codes.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • ArtLis
      meer dan een maand geleden

      Ik heb wel een toestel, dat daar geschikt voor is (denk ik), maar ik wil niet mobiel bankieren, maar rustig op mijn laptop. Daar word ik vaak ( niet altijd, ook vreemd) verwezen naar mijn smartphone om de actie af te ronden. Heel soms is er toch weer een mogelijkheid om dit op de laptop te doen en krijg ik, zoals ik gewend ben, een tancode via mijn smart phone. Heel onprettig allemaal.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Jilles55
        meer dan een maand geleden

        Een ING scanner is een goed idee net als een solid3 virusscanner met een apartebankiersinstellinginformeer er naar bij uw provider die kan u zeker op weg helpen en een paswoord manager, die onthoud uw paswoorden u kunt met een vertrouwd gevoel bankieren zonder de zenuwen te krijgen!

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • Jorias
      meer dan een maand geleden

      Heb ook geen moderne telefoon en schaf hem ook niet aan.
      Tot hiertoe bankierde ik met tancodes en dat ging prima.
      Maar de dreiging dat je niet meer kunt bankieren en rekeningen kunt voldoen komt steeds dichterbij Kreeg ’n dreigend bericht dat mijn rekening zou worden geblokkeerd. Schrik natuurlijk.
      Heb uren zitten zoeken en uiteindelijk gebeld met lange wachttijden om verbinding te krijgen.
      Ik krijg nu “binnenkort” een scanner maar dat zou aangegeven zijn in “mijn ING” doch dat is nooit doorgekomen, foutje van ING zei de medewerkster die ik eindelijk aan de lijn kreeg. Leuk hoor, ze maken het steeds moeilijker voor vooral de ouderen!
      En dan te weten dat wij al 58 jaar daar klant zijn!!!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • westland48
      meer dan een maand geleden

      Inmiddels in het bezit van zo’n ING scanner met 5 cijferige, zelfbedachte code) . Als je alleen even je saldo wil checken: Eerst inloggen met je oude gebruikersnaam én wachtwoord.
      Dan de scanner opstarten en de kleurencode scannen; daarna eerst de code vd scanner invoeren.
      Bedrag overmaken? Herhaling zoals boven. Na het scannen vd kleurencode volgt er een nieuwe code. Klopt het bedrag? Na bevestiging
      nog even de nieuwe code invoeren. En bij iedere overschrijving herhaling van het gehele ritueel.
      De Tancode was vele malen eenvoudiger, maar ja. ING wil iedereen aan de ING App. Dit zou veiliger zijn dan de Tancode? Onzin. Wij hebben in de laatste paar maanden al meer fraude met de (nagemaakte) ING App gehoord, dan in 10 jaar Tancode.
      Het verschil:
      Tancode-
      inloggen met gebruikersnaam+ wachtwoord.
      Gegevens+ Bedrag invullen en verzenden.
      Tancode opzoeken en invullen=klaar.

      Scanner: voor gebruik eerst nieuwe code invoeren 5 cijfers
      Inloggen met gebruikersnaam+ wachtwoord
      Scanner opstarten
      Kleurencode scannen
      Scannercode invoeren (geeft toegang tot de overzichtpagina)
      Bedrag overmaken? Gegevens + bedrag invullen en verzenden
      Scanner opstarten+ scannercode invoeren
      Kleurencode scannen
      Klopt het bedrag? Code van de gescande kleurencode
      overnemen in betalingsformulier
      Bevestigen.
      Herhaling bij iedere betaling. De scanner blijft maar korte tijd standby zodat er iedere keer opnieuw geactiveerd moet worden.
      En als je toevallig even niet snel genoeg bent, moet alles weer opnieuw.
      Onevenredig lastig gemaakt voor ouderen, die veelal niet zo erg met internet overweg kunnen.

      Geweldige vooruitgang. ING wil zo ook de ouderen dwingen via de app te bankieren, en dus een smartphone aan te schaffen net als destijds het internetbankieren, de oudsten onder ons zullen betalingen weer door anderen moeten laten doen, hetgeen misbruik weer in de hand zou kunnen werken.
      ING zou het gebruik van de scanner best wat eenvoudiger kunnen maken.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • leraresna
      meer dan een maand geleden

      In de mail, die ik vanmorgen ontving, zie ik hoe omslachtig en ingewikkeld alles gaat. Waarom moet dit zo, ik heb ook een scanner van de ABNA en dat gaat veel eenvoudiger. Misschien moeten de ING en de ABMA eens met elkaar praten?

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie