Registeren Inloggen
Ton50
Ton50
meer dan een maand geleden

Nederlandse spoorwegen

meer dan een maand geleden

Ik zit met een naar gevoel. Wij zijn 70+ en hebben een abonnement bij NS voor korting op treinreizen en betalen extra voor 7 x vrij reizen per jaar.
Nu hebben wij in 2020 1 keer gebruik kunnen maken van 1 vrije reis en daarna werd ons door de overheid verzocht om niet meer te reizen als het niet mogelijk is. Daar hebben wij ons aan gehouden maar daar door hebben wij dus geen gebruik meer kunnen maken van ons abonnement. Alles en iedereen werd gecompenseerd , maar wij hebben niets gehoord van de NS. Nu heb ik abonnement dat loopt van juni tot juni en mijn vrouw van januari tot januari. Ondanks dat wij niet kunnen reizen en onze in gekocht vrij reizen allemaal vervallen zijn en er ook geen gebruik gemaakt kan worden van de kortingkaarten blijft de NS gewoon de nieuwe abonnementen in rekening brengen. Terwijl ze weten dat wij daar geen gebruik van kunnen maken. Er is geen 1 bericht geweest over hoe men dit zou kunnen compenseren het enige wat wij hoort was dat de vrij reizen niet meer 2 maanden geldig waren maar tot het einde van het jaar. Ik vindt pure diefstal en toch meer verwacht van semi overheids bedrijf. Ik vind dat wij b net als de reizigers van bootreizen en vliegreizen dat wij gecompenseerd worden ,maar ja van de NS hoor niks dan u moet zo snel mogelijk betalen.

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Ik verkeer in precies dezelfde situatie. Maar u heeft een keuze, net zoals ik. Ik kies ervoor voorlopig mijn abo door te betalen. Als het dit jaar niet beter wordt dan zie ik er wellicht vanaf. Zoeits kunt u ook doen. Het gevoel bestolen te worden ligt dus vooral bij uzelf, want u had al veel eerder uw abo kunnen opzeggen. Er is trouwens niemand zo gedupeerd als de NS zelf. Bedenk dat maar eens voordat u zich slachtoffer voelt;)

      meer dan een maand geleden
      • Ton50
        meer dan een maand geleden

        Van een grote organisatie als de NS mag je verwachte dat ze op de hoogte houden van de mogelijk heden.
        Ik krijg wel constant e-mails met aanbiedingen en dat mijn volgende vrij reizen klaar staat maar over de mogelijk heden die er zijn met de door de regering opgelegde beperkingen. Vanaf februari 2020 kan ik al niet meer reizen en mijn abonnement is half 2020 automatisch weer verleng , en dat terwijl de vrijereizen dagen allemaal vervallen zijn , ook hier voor hebben wij betaald.te van De hele reis wereld komt met voeders of geld terug maar de NS hult zich in stil zwijgen.
        Maar sinds vanochtend begrijp ik het als de directeur van de NS zegt Ik wil geen personeel ontslaan ,en ze noemt de OV reiziger haar LIFELINE. En de NS is helemaal niet zo gedupeerd want wij betalen van ons belasting geld het grootste gedeelte van het verlies.

        meer dan een maand geleden