RegisterenInloggen
Minimax123
Minimax123
meer dan een maand geleden

Nieuwe huurder sociale huur in kou en lekkage

meer dan een maand geleden

Een kennis van mij heeft net een nieuwe huurwoning betrokken via sociale huur bij een woningbouwvereniging. Nu blijkt (binnen een week), dat er lekkage is in de keuken, waardoor steeds de stoppen eruit vliegen en er geen licht is daar en in de gang, en de verwarming in de flat doet het maar half. Bellen naar de woningbouwvereniging gaf als resultaat: Sorry, we zitten vol, over twee weken bent u de eerste. Kan dat zomaar, een 73-jarige in de kou en in het donker laten zitten, terwijl de flat goed nagekeken had moeten zijn?

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Blijkbaar wel. Maar het lijkt me totaal onaanvaardbaar. Een huurwoning moet gewoon goed worden opgeleverd. IK zou dan ook geen genoegen nemen met de afwijzing. Bel vanaf nu elke dag en stuur een mail naar de directeur dat dit zo niet kan. Dat helpt misschien.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Anoniem
      meer dan een maand geleden

      Beste Minimax123,
      Dit is natuurlijk ronduit schandalig.
      Duidelijk is de woning onvoldoende danwel slecht geïnspecteerd vóór de sleuteloverdracht.
      Lekkage, slechte werking/gevaarlijke elektra, slechte werking/onbetrouwbare verwarming; het is nogal wat.
      Nu heeft iedere woningverhuurder een spoednummer of -mail voor ernstige storingen (daar valt dit echt wel onder):
      *bellen, iedere dag
      *mailen, iedere dag evt. met foto’s
      Stuur, vandaag nog als het kan, een aangetekende brief aan de directie van de woningcorporatie o.v.v. naam huurder, nummer huurder, nummer contract, adres én een uitgebreide opsomming van alle gebreken in de woning.
      Om kracht bij te zetten kunt u foto’s toevoegen.
      Stel de woningcorporatie in gebreke.
      Stel een redelijke termijn (m.i. zijn 3 werkdagen meer dan voldoende).
      Eis een bevestiging van uw schrijven mét een schriftelijke reactie.

      En wellicht kunt u contact opnemen met de Woonbond en deze zaak met hen bespreken.
      Misschien kunnen zij u verder adviseren.

      Chapeau, dat u in de bres springt voor deze huurder!!

      Succes (en laat, indien u wilt/kunt, de afloop hier weten).

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie