Registeren Inloggen
barcode1975
barcode1975
meer dan een maand geleden

Nu zelfs geen voucher meer uitgegeven voor vakantie met vertrekdatm 19 april 2020. In maart geannuleerd.

meer dan een maand geleden

Vorig jaar 4 vliegtickets geboekt naar Bali via D’reizen. In maart is de vlucht geannuleerd door de Corona crisis.

Snel een standaard mail ontvangen dat proactief, op basis van vertrek, contact met ons opgenomen zou worden. Dit bleef uit waardoor wij zelf, meerdere keren, hebben gebeld. Op 17 april kregen wij voor het eerst te horen dat wij een Voucher aanbieding zouden gaan ontvangen. De voorwaarden zouden snel volgen want die waren namelijk nog niet duidelijk.

We zijn uiteindelijk gebeld door het lokale kantoor of omboeken eventueel een optie voor ons zou zijn. Geen andere optie of duidelijkheid is aangeboden.

26 mei een voorstel ontvangen voor omboeken. Hogere kosten en of we per mail konden aangeven of dit akkoord was. Geen andere optie of duidelijkheid is aangeboden.

We hebben daarom ook meerdere vragen gesteld om duidelijkheid te krijgen welke opties en voorwaarden van toepassing zijn.

De reactie daarop was;
Omboeken of refund (met risico faillissement, dus geld kwijt) refund kan 6 tot 12 maanden duren. Er worden GEEN vouchers uitgegeven.

Wederom een mail gestuurd met de nodige vragen om duidelijkheid te krijgen. We weten nu nog steeds niet waar we aan toe zijn. Ook ontbreekt veel informatie m.b.t. de omboek optie. We wachten nog op antwoord……..De SGR dekking 1 juni gaan we zeker niet meer halen, we krijgen zelfs geen Voucher meer.

De luchtvaartmaatschappij heeft binnen 5 dagen (25 maart) duidelijkheid gegeven m.b.t de stoelreserveringskosten.

Welke opties moet D’reizen ons aanbieden? Hoe kunnen wij meer duidelijk krijgen over de opties? We weten namelijk niets behalve nu omboeken. Wat kunnen we zelf nog doen?

    • barcode1975
      meer dan een maand geleden

      Net een volgende update gehad.

      Er wordt geen Voucher verstrekt. Nederlandse en Europese wetgeving niet van toepassing omdat Singapore Airlines buiten Europa ligt. D’reizen geeft aan niet mijn contractspartij te zijn.
      Ook wordt aangegeven dat de overheid akkoord is met niet verstrekken van Vouchers voor alleen tickets. Alleen pakketreizen ontvangen Vouchers.

      Eerdere voorstel tot omboeken was voor de periode april/mei 2021.
      Nu wordt aangegeven dat de heen en terugreis moet plaats vinden voor 31 december 2020.
      Detail is dat Singapore Airlines 31-03-2021 hanteert voor de stoelreserveringen.
      Afhankelijk van de medewerker krijg je een ander beleid te horen.

      meer dan een maand geleden