RegisterenInloggen
Niek de Smuller
Niek de Smuller
26 dagen geleden

Onjuiste vaccinatieregistratie Covid in MijnRivm corrigeren

26 dagen geleden

Beste lezer, Ik ben 2x gevaccineerd met Astra Zenica en heb een Boosterprik van Moderne ontvangen. In mijn Rivm staan echter 3 vaccinaties met Astra Zenica vermeld waarvan 2 met een verkeerde vaccinatiedatum. Al deze vaccinaties staan ook in mijn carona app. Ik wil graag de correctie vaccinatiegegevens in mijn RIVM en carona app hebben. De huisarts heeft mij gevaccineerd, maar zegt geen correcties te kunnen doorvoeren. RIVM zegt ook geen correcties te kunnen doorvoeren en verwijst mij naar de zorgverlener die mij heeft gevaccineerd. Moraal van het verhaal. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zijn er meer mensen met foutieve registraties die niet gecorrigeerd kunnen worden. Hoe e.e.a. aan te pakken.

    • SuperBitch
      25 dagen geleden

      Dit is wettelijk geregeld:
      Wanneer er onjuiste gegevens zijn geregistreerd op mijn.rivm.nl moet u contact opnemen met de zorgverlener die de vaccinatie heeft gegeven. Dit kan de huisarts, de GGDGemeentelijke Gezondheidsdienst, het ziekenhuis of andere zorginstelling zijn. Zij kunnen de gegevens corrigeren. De zorgverlener die vaccineert moet ervoor zorgen dat deze gegevens juist zijn geregistreerd.
      Bron: RIVM

      25 dagen geleden

      Geef een reactie

    • tinustussengas
      20 dagen geleden

      Heb 2 astra gehad van huisarts met veel pijn en moeite is er een bekend in het systeem de eerste.
      Heb van huisarts wel qr gekregen met verkeerde datum nl eerste prik
      Booster door ggd zal wel in systeem komen maar omdat eerste prikkdn niet volledig bekend zijn geen code
      Besloten om dan ook maar geen booster te nemen ze lossen het eerst maar op, wat waarschijnlijk niet zal gebeuren dus koop ik uiteindelijk een code

      20 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Johanleonard
      20 dagen geleden

      Dat is nu juist de reden waarom de GGD graag ZELF alle inentingen verzorgt. Alles valt en staat met een juiste registratie en de bovenste 2 voorbeelden geven aan dat de huisarts daar onvoldoende voor zorgt. Toch is het dezelfde huisarts die het nu voor u moet oplossen dus; poot stijfhouden bij de huisarts!

      20 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Piet63
      20 dagen geleden

      Als je nu geen booster neemt is er maar één die er nadeel van heeft en dat is niet de vavvineerder

      20 dagen geleden

      Geef een reactie

    • tinustussengas
      17 dagen geleden

      Online gevonden of het daadwerkelijk de correctie uitvoert valt nog te bezien.
      Zal door de vaccinerende in dit geval huisarts afgehandeld moeten
      http://www.HKVI.nl
      U gebruikt HKVI bijvoorbeeld

      Als uw patiënt zelf de gegevens niet kan ophalen via de CoronaCheck-app of website, bijvoorbeeld omdat deze gegevens niet bij de GGD of het RIVM bekend zijn.

      Als uw patiënt niet in staat is om zelf de gegevens op te vragen, bijvoorbeeld omdat hij niet digitaal vaardig is of niet over de middelen en mogelijkheden beschikt. Ook het CIBG kan hierbij ondersteunen.

      Als de data onjuist in de systemen staan. De datacorrectie die nodig is, kan een langere doorlooptijd hebben. In de tussentijd kunt u een verklaring afgeven over de vaccinatie van uw patiënt. Als uw patiënt ergens verkeerd geregistreerd staat, moet dit gecorrigeerd te worden met behulp van de volledige en correcte data. Deze wijzigingen in registratie moeten in uw bronsysteem worden uitgevoerd en worden doorgegeven aan CIMS (indien de patiënt voor de opt-in heeft gekozen). Het kan langer duren voordat de juiste gegevens beschikbaar zijn om te worden opgehaald in de CoronaCheck-app of op de website.

      17 dagen geleden

      Geef een reactie