RegisterenInloggen
SjaakNo
SjaakNo
meer dan een maand geleden

Onterechte opzegging en nieuwe aanmelding van een energie kontrakt

meer dan een maand geleden

Kostenservice zegt dat ik mij had aangemeld op een veilingsite.???
Ik kreeg dan ook diverse abonnementen van energie bedrijven , w.o Budgetenergie die vertelde dat ik een contract kreeg bij hun.
Ongelovelijk was dat want ik zit goed bij Eneco met een 4 jaars contract wat nog 1 jaar loopt.
Ik o.a deze weten te annuleren.
Later werd er door Budget weer een contract vastgezet , ik vermelde dat aan Budget telefonisch na een goed gesprek te annuleren.
Dit lukte niet ik zit hier aanvast ik werd van het kastje naar de muur gestuurd.
Ze werden vervelend en ik heb hiervoor mijn email voor hun geblokkeerd zodat ik geen voor mij valse mail meer zou krijgen.
Veel later via sms mijn contract gaat in en er zou een automatische afschrijving gaan volgen.
Zal wel dacht ik.
En toch op 7 sept de afschrijving.
Direckt terug geboekt en hun van mijn bank geblokkeerd.
Energie van Budget zal geen punt zijn maar het 4 jaars contract wat nog liep bij Eneco door hun opgezegt , wie betaald die boete straks?
Hoop dat er hier iemand een oplossing heeft.

    • Gerard67
      meer dan een maand geleden

      Wel een bijzonder agressief verkoop methode goed van u dat u dat bedrijf hebt geblokkeerd van uw bank . Hier moet je aangifte van gaan doen want dit kan niet door de beugel .

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Roben
      meer dan een maand geleden

      Beste Sjaakno

      Is mij niet helemaal duidelijk hoe men aan uw gegevens, zoals e=mailadres, bankrekeningnummer
      etc zijn gekomen. U zult toch ergens op het net achter hebben gelaten

      Om dit soort ongein te voorkomen, is er volgens mij maar één oplossing,
      n.l.: Bestel nooit iets op net, ook niet bij webwinkels etc. Laat je telefonisch nooit
      ompraten maar gooi direct de hoorn op de haak. Koop nooit iets aan de deur.
      Geef, als je iets bij collectes iets wil geven, altijd contant geld, maar NOOIT pinnen.
      En begin nooit of houd direct op met internetbankieren. Is zo lek als een zeef
      Omdat ik bovenstaande regels zelf in de praktijk breng, heb ik nog nooit last
      gehad van welke oplichting dan ook

      Ik wens u veel succes om dit op te lossen

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • SjaakNo
        meer dan een maand geleden

        Beste Roben.
        Dit is voor mij ook zeer onduidelijk hoe ze aan mijn gegevens komen.
        Volgens een betrouwbaar persoon hadden ze iets van mij bij een proefberekening , dat weet ik niet meer.
        Maar tot circa feb hadden de energie leveranciers dmv een ( cs) systeem oid vrij inzage in het verbruik van mensen.
        Door de overheid is dit toen veranderd.
        Dit zou het kunnen zijn mede ook omdat ik een slimme meter hebt die gegevens deeld aan leveranciers.
        Zo iets moet het zijn.
        Maar deze zaak loopt.
        Ik ben nu ook weer door Eneco op een voor mij zeer goede manier geholpen , van Budget ben ik wat levering af gelukkig en ENECO lost alles op voor mij gelukkig.
        Betaal alleen wat meer dan mijn eerdere contract door de breuk die Budget heeft veroorzaakt.
        Maar komt goed. ( hoop ik)
        Hoop dat Budget nu zijn menselijkheid laat zien en niet vals blijft spelen.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        Beste SjaakNo,
        Wellicht “mosterd na de maaltijd” maar heeft u misschien iets bij Mediamarkt gekocht?
        Kijk dan eens naar de reviews bij Trustpilot, waar u zult ontdekken dat 87% van alle reviews slechts 1-ster scoren………

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • SjaakNo
        meer dan een maand geleden

        Beste Dagmar.
        Ervaring met Media markt heb ik niet , kan daar dus weinig of niets over zeggen.
        Maar Dagmar wat doet dit met mijn geval?

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        SjaakNo,
        Ik las elders over soortgelijke situatie als de uwe.
        Betrokkene had bij Mediamarkt iets gekocht ten tijde van een Energievoordeelactie; klaarblijkelijk waren zijn gegevens gebruikt om een energiecontract af te sluiten zonder dat hij hier toestemming voor had gegeven.
        Ik dacht u evt.van dienst te zijn om te ontrafelen hoe Budget aan uw gegevens is gekomen. Meer niet, sorry.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • SjaakNo
      meer dan een maand geleden

      De overstap netjes geregeld
      Maar nogmaals ik wil iedereen voor Bugget energie behoeden voor de hun werkwijze.
      Nu weer zonder een factuur te sturen zomaar een sms dat ik binnen 1 dag de volgende periodemoet betalen om een boete van €15 te voorkomen.
      Dit zou 1 week van het laatste verbruik van hun zijn.
      Afrekening komt dan later hoop ik dan ook.
      Beste iedereen wees op u hoede met dit ( bedrijfje) .
      Ik zal ook dit onder protest gaan betalen hoe erg ik ook beetgenomen ben.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie