Registeren Inloggen
Tientje
Tientje
meer dan een maand geleden

Postnl afhaalpunten scannen onterecht de Qr code van je rijbewijs

meer dan een maand geleden

Wanneer je een mail gekregen hebt van PostNL dat je je pakket bij een PostNL-afhaalpunt kunt afhalen, dan staat er ook bij dat je je ID daar moet laten zien maar als je bij het PostNL punt bent dan móeten ze de QR code welke aan de achterkant van je rijbewijs staat scannen want anders krijg je je pakket niet mee. Volgens hen zijn dat voorschriften van PostNL. Toen ik PostNL hierover belde, werd mij verteld dat het laten zien van je rijbewijs en noteren van je kaartnummer voldoende is dus dat staat haaks tegenover hetgeen de Afhaalpunten zeggen. Ik heb 3 afhaalpunten in mijn omgeving daarop gecheckt. In de QR code op de achterkant van je rijbewijs staan heel veel persoonlijke gegevens incl. je handtekening en je pasfoto, las ik ergens op internet. Hoe kan het dat de afhaalpunten zeggen dat het voorschrift van PostNL is om je QR code te scannen terwijl PostNL zegt dat dat niet nodig is???

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      Kleine tip om uw ergernis terstond weg te nemen:
      Laat het pakketje thuisbezorgen.
      Het enige wat u daar voor moet doen is zorgen dat iemand uw pakketje in ontvangst neemt aan de deur.
      De pakketbezorger van PostNL controleert nl.niets.

      meer dan een maand geleden
      • Tientje
        meer dan een maand geleden

        Thuisbezorgen was ook de bedoeling maar het pakketje zou over ruim een week bezorgd worden en ineens werd het pakket 1 week eerder ’s morgensvroeg bezorgd toen ik niet thuis was. Later zag ik op mijn mail dat tegen middernacht PostNL mij een mailtje gestuurd had dat het pakket de volgende morgen al bezorgd zou worden.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        En toen heeft u gekozen voor een postnl-punt i.p.v. een andere datum waarop aan (=uw) huis het pakketje kon worden aangenomen?
        Tsja, leerschool momentje….

        meer dan een maand geleden
    • Torenvalk
      meer dan een maand geleden

      Mee eens, niet tevreden over een dienst
      Kies een andere mogelijkheid want luisteren is de meesten vreemd.

      meer dan een maand geleden
    • Tientje
      meer dan een maand geleden

      De discussie zou moeten gaan over dat PostNL de privacy schendt door te eisen van hun afhaalpunten dat zij de QR code van jouw rijbewijs scannen alvorens zij je pakket mogen meegeven.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Tientje,
        Daar zou het over kunnen gaan als PostNL de afhaalpunten de opdracht zou geven de qr-code van het rijbewijs te scannen.
        Dat ontkent PostNL.

        Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het afhaalpunt waar ik kom het, indien de klant het niet wil en ook kenbaar maakt, niet doet en de naam, geboortedatum en laatste cijfers (ik dacht de laatste 3 of 4) van de legitimatie handmatig invoert.
        Dat is wel meer werk maar zo kan het dus ook en het voldoet.

        Ik weet dat er bedrijven zijn die liever snel-snel de qr code scannen, want dat bespaart handelingen en tijd.

        meer dan een maand geleden
      • Tientje
        meer dan een maand geleden

        Volgens de afhaalpunten hier heeft PostNL de afhaalpunten verplicht om de QR code te scannen terwijl PostNL dat dus ontkent. Blijft vreemd. Maar n.a.v. jouw reactie ben ik naar dichtstbijzijnde afhaalpunt gelopen en de kwestie nogmaals besproken en diegene is bereid om af te wijken van hetgeen Postnl hen verplicht. Dus voor mij is probleem opgelost. Maar ik ga nogmaals PostNL ermee confronteren want het klopt niet.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        I.i.g. fijn dat het u toch gelukt is.
        Hier is het geen enkel probleem mits het wordt aangegeven.
        Het is en blijft vreemd dat ze elkander zo tegenspreken.
        Succes bij PostNL want het is soms erg moeilijk om echt contact te krijgen.

        meer dan een maand geleden