RegisterenInloggen
Vonge
Vonge
meer dan een maand geleden

retour zonder originele verpakking

meer dan een maand geleden

Ik heb twee eetkamerstoelen met armleuning gekocht in een webshop met fysieke winkel. Nu pas ik niet tussen de de stoel ze zijn ongeveer 2 cm te smal. Ik wil ze retourneren. De shop geeft aan dat ik ze niet terug mag sturen zonder originele doos. De doos is per ongeluk door mijn kleinkinderen als hut gezien en er is niets meer van over. Nu willen ze de stoelen niet terug omdat ik geen doos meer heb. Ze verschuilen zich achter de voorwaarden. We willen de stoelen zelf terugbrengen. Wat kan ik doen om de stoelen terug te brengen en mijn geld €200,- terug te krijgen. Heb ik wel rechten ?

    • SuperBitch
      meer dan een maand geleden

      Vaak staat er in de leveringsvoorwaarden vermeld aan welke eisen de retourzending moet voldoen.
      Over het algemeen geldt het volgende voor u:
      Tijdens de bedenktijd mag u de verpakking openmaken. En u mag het product uitproberen, net als in een normale winkel. Maar u mag niet meer doen dan nodig is om het product te kunnen beoordelen.
      U mag bijvoorbeeld de stoelen proberen. Maar u mag de stoelen dagen lang gebruiken en weer terugsturen.
      Deed u dit toch? En werd het product daardoor minder waard? Dan mag de verkoper de prijs verminderen. Hij moet dit wel eerst tegen u zeggen.
      Mag ik de verpakking stukmaken?
      Het is de bedoeling dat u de verpakking zo veel mogelijk heel laat. En als u het product terugbrengt, moet u het weer netjes inpakken. Maakt u de verpakking stuk? En was de verpakking makkelijk te openen, zonder het stuk te maken? Dan kan het redelijk zijn dat de verkoper u kosten in rekening brengt.
      U hebt 14 dagen om uw aankoop terug te sturen/brengen.
      Die dagen gaan in op de dag nadat u het contract ongedaan maakt.
      Dus niet op de dag nadat u het product kreeg!
      De terugbrengdatum telt.
      Het product kan pas na afloop van de bedenktijd bij de (administratie van de) ondernemer terechtkomen. Dat maakt niet uit want het gaat om de terugbrengdatum. Bracht u de binnen de bedenktijd terug? Dan bent u op tijd. Zorg dat u een bewijs heeft (maak een foto en/of vraag een gedateerd en ondertekend ontvangstbewijs)
      Heeft de verkoper u vooraf laten weten dat u de kosten voor het terugsturen/-brengen zelf moet betalen? Dan zijn de kosten voor u. De verkoper hoeft u deze kosten niet terug te geven.
      De ondernemer moet u terugbetalen binnen 14 dagen nadat u het contract ongedaan maakt.
      Hij mag wachten met terugbetalen totdat hij het product terug heeft, of totdat hij bewijs heeft dat u het product terugbracht.

      Succes!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie