Registeren Inloggen
John vs Rowenta
John vs Rowenta
meer dan een maand geleden

Rowenta aankoop retour gestuurd

meer dan een maand geleden

Na een artikel van Rowenta retour gestuurd te hebben omdat het toch niet in ons interieur paste .
Het artikel retour gestuurd naar Rowenta
Ik verwachte mijn geld gewoon terug te krijgen , maar dat kon niet omdat de doos op een hoekje iets was beschadigd .
Het retour werd niet geaccepteerd omdat de doos lichtelijk was beschadigd op een hoek van de doos
Ik kon kiezen volgens de klantenservice ( cheyenne) of het product terug nemen … of geen geld terug en dat het product daar ook bleef zodat ik dus niets heb .
Ik bleef herhalen dat ik gewoon mijn geld terug wilde , maar dat kon niet vertelde Cheyenne van de klantenservice van Rowenta

De beschadiging die aan de doos zit zat er ook al toen ik het product ontving
Hier maakte ik geen probleem van omdat toen ik de kachel uit de doos haalde het product zeker niet was beschadigd , wat Rowenta ook aangeeft .
Het gaat alleen om de doos wat een beetje is beschadigd waarschijnlijk door de transporteur UPS
Het kan toch niet zo zijn dat omdat de doos is beschadigd door een transporteur ik mijn geld niet terug krijg
Dit vind ik dus erg raar en vreemd
Nu heb ik dus mijn geld niet terug en ook geen product van Rowenta

Het product is een Torenkachel
De Rowenta Intense Comfort Hot SO 9420 Kachel
Referentie SO9420 FO

Gewenste Oplossing
Ik wil gewoon mijn geld terug

Het gaat om € 179,99 .- dus een flink bedrag

Het kan toch niet zo zijn omdat de doos een beetje is beschadigd ik mijn geld niet terug krijg .
Ik vind als Rowenta daar zo op hamert er een beschermdoos om had moeten zitten . Wat dus niet het geval was .
Er zat geen beschermende doos omheen terwijl het pakket door een bezorgdienst ( UPS ) word geleverd

Na 4 weken gestiggeld te hebben met de klantenservice van Rowenta toch maar onder lichte dwang van Cheyenne vd klantenservice gezegd dat ik de kachel dan toch maar terug zou nemen omdat ik anders en geen geld terug had en ook geen kachel .

2 dagen later had ik de kachel alweer thuis
De doos waar de kachel in zat was zwaar beschadigd en echt helemaal stuk .
Voor mij is het duidelijk dat dit echt transport schade is veroorzaakt door de vervoerder

Na wel 10 keer een mail gestuurd te hebben nog steeds geen reactie meer van Rowenta

Wat kan ik hiermee doen ?.?

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      John,

      Vervelend.

      En ik heb geen goed nieuws voor u:
      Vanaf bestelling door u tót het moment dat u het pakket aanneemt is Rowenta verantwoordelijk.
      Vanaf de acceptatie van het pakket bent u verantwoordelijk.
      Bij een retourzending bent u de verantwoordelijke.

      U bent niet tevreden met het product en moet hem dus terugsturen.
      Als het ware wordt de rol dus omgedraaid.
      Belangrijk detail: u kunt wel leuk gebruikmaken van het gratis retourbeleid van de Rowenta, maar als het pakketje tijdens de zending kwijt raakt of beschadigd dan bent u dus degene die moet boeten.

      Nu Rowenta hetzelfde pakket weer naar u heeft gestuurd en u het in ontvangst heeft genomen begint het circus opnieuw.

      meer dan een maand geleden