RegisterenInloggen
JosFranssen
JosFranssen
meer dan een maand geleden

Samenvallende Diensttijd ABP, nabetaling en nabestaandenpensioen-opbouw

meer dan een maand geleden

Inmiddels nabetaling ontvangen van ABP en een maandelijkse aanvulling vanaf 01 juli 2020. Mijn vraag: Waarom heeft ABP het bedrag van het nabestaandenpensioen niet verhoogd. Is het niet zo dat als ABP destijds, voor 1985 en 1995, een juiste inhouding had gedaan bij de opbouw van mijn pensioen dat er dan ook nu een hoger nabestaandenpensioen moet zijn opgebouwd?

    • Sabine Reijners
      meer dan een maand geleden

      Ik heb iets handigs ontdekt wat ik toch met jullie wil delen. Voor mij voelde het met pensioen gaan als het bereiken van de finish van een marathon. Na jarenlang mezelf met passie te hebben ingezet bij mijn oude werkgever was het dan eindelijk tijd om lekker de beentjes omhoog te gooien en te gaan genieten van de dingen waar ik al zo lang naar uit keek. Gek genoeg duurde het genieten maar van korte duur en ontstond er algauw weer een behoefte om weer wat te gaan doen. Het is toch lekker om een bijdrage te kunnen blijven leveren aan de maatschappij.

      Het vinden van een functie waar ik écht energie van krijg viel echter niet mee.. Het aanbod stond naar mijn mening erg verspreid, wat het zoeken lastig maakte en ik vond maar weinig vacatures die aansloten bij mijn achtergrond. Door het doen van de persoonlijkheidstest via KW!EK kreeg ik vanuit hun suggesties voor werk die ik in eerste instantie niet zou verwachten, maar gek genoeg wel aansloten bij wat ik leuk vind om te doen!

      Door nu nog een aantal uur in de week lekker bezig te zijn met iets waar ik energie van krijg onderhoud ik mooi het sociale contact met anderen en blijf ik lekker bezig.

      De test is gratis en is te vinden om de volgende link: https://catapult192617.typeform.com/to/EAdrq64g#source=meldpunt

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Vrijland
      meer dan een maand geleden

      Als oud ABP’er heb ik de hele maand juni afgewacht in de hoop een envelop van het ABP op de deurmat te vinden. Het bleek vergeefse moeite en dus ijdele hoop. Vóór 1 juli zou ik namelijk bericht krijgen of ik in aanmerking zou komen voor een aanvulling op mijn pensioen. Tot ik op 30 juli !!! wel een brief van het ABP op de deurmat vond waarin werd beschreven dat ze het ontzettend druk hadden gehad en mijn aanvraag helaas nog niet behandeld was. Ze verontschuldigden zich en vertelden dat ik uiterlijk NOVEMBER bericht zou krijgen met mijn beoordeling. Nu werd mijn gedachte omtrent het ABP nogmaals bevestigd. Een grote organisatie die kennelijk niet in staat is om fatsoenlijk te plannen, laat staan netjes te communiceren. Ze hadden ten eersste al ruimschoots van tevoren kunnen aanzien dat de deadline niet gehaald kan worden en ten tweede gaat er een maand overheen voordat dit gecommuniceerd wordt. Chapeau!!! Men heeft daar kennelijk een klein jaar nodig om de slechte administratie in orde te maken. Misschien kan ik daar een paar daagjes in de week werken of werken er genoeg mensen?
      Ik vind het schokkend, eerlijk gezegd.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Elske
        22 dagen geleden

        Ik heb hetzelfde meegemaakt en tot nu toe nog steeds niets gehoord .Schandalig

        22 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Vrijland,

      Ik kan mij heel goed voorstellen dat u diep(er) teleurgesteld bent in uw voormalig broodheer.
      Schrale troost: bij het pensoenfonds behorende bij mijn voormalige broodheer is het hetzelfde liedje.

      Het zou weleens veroorzaakt kunnen zijn door de tomeloze reorganisatiedrift van de vele ‘snelle’ (ad interim) mansgers zonder ervaring in het vakgebied.

      Ik wens u kracht en sterkte toe voor de wachttijd én een ‘beloning’ in november 2020.

      Dagmar

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Gout
      meer dan een maand geleden

      Om voor de aanvulling van het ABP inzake samenvallende diensttijd in aanmerking te komen moet het formulier worden opgestuurd naar de pensioenuitvoerder(s) van de partner. Deze moet vervolgens een aantal vragen op het formulier beantwoorden en dit weer retour sturen.
      Dus omdat het ABP in het verleden zijn administratieve zaken niet op orde had en er daardoor mogelijk sprake is van een te lage pensioenopbouw bij tweeverdieners in de jaren vóór 1995 wordt de pensioenuitvoerder van de partner nu opgezadeld met administratieve werkzaamheden om de fout van het ABP alsnog te herstellen. Ik kan mij zo voorstellen dat zij daar absoluut niet blij mee zullen zijn.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie