RegisterenInloggen
Cora888
Cora888
7 dagen geleden

seniorenabonnement NS

7 dagen geleden

Hoe zeg je je abonnement op bij NS? Ik heb alles geprobeerd: telefoon, chat, Facebook en kon ze nIet te pakken krijgen. En nu dreigen ze met deurwaarderskosten, als ik niet voor een nieuw abonnement betaal. Wat kan ik doen?

    • Dagmar27
      7 dagen geleden

      Via pagina klantenservice kunt u chatten.
      Wellicht kunnen zij u verder helpen.

      Opzeggen van abonnementen bij NS zou u als volgt moeten kúnnen doen;

      U kunt uw abonnement op de volgende momenten opzeggen:
      Uw abonnement op saldo (hoofdabonnement of bijabonnement) is na het eerste jaar maandelijks opzegbaar.
      Wil u uw abonnement aanpassen naar NS Flex of een duurder abonnement op saldo, dan kan dit al in het 1e abonnementsjaar.
      Heeft u een abonnement op saldo, dan sturen we u 7 weken voor de einddatum van elk abonnementsjaar een bericht wanneer het nieuwe jaar ingaat.
      U kunt er dan voor kiezen om uw abonnement op te zeggen.
      Het is niet mogelijk om tussentijds uw maandabonnement te beëindigen.

      De beëindiging gaat in op dezelfde dag van de maand waarop uw abonnement is gestart.

      Bron:NS

      Dagmar

      7 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Cora888
        5 dagen geleden

        Ik ben een dag bezig geweest om alles te lezen op ‘mijn ns’ en ‘mijn ov-chipkaart’. heb eerst gebeld met NS, maar na 12 minuten wachten werd door NS de verbinding verbroken. Daarna verschillende keren de chat geprobeerd, maar kreeg telkens het bericht, dat ze geen bericht terug konden sturen. Vervolgens Facebook helemaal doorgenomen en daarop gevraagd of ze konden helpen. Dat kon alleen als ik AL mijn gegevens in een pb zou zetten. Dat doe ik niet, omdat ik Facebook niet betrouwbaar vind. Toen werd, zonder aankondiging € 93,00 van mijn rekening afgeschreven. Dat heb ik gestorneerd, waarna er enkele dagen later een bevel tot betaling kwam, met de dreiging van een deurwaarder of incassobureau. Wat zijn dit voor manieren?

        5 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Cora888
      5 dagen geleden

      Wel bedankt, Dagmar, voor het sturen van je reactie. Ik heb ook nog op Facebook gevraagd of ik mijn gegevens naar een e-mailadres van NS kon sturen, maar dat kon ook al niet. Andere jaren kreeg ik netjes een mail met het verzoek of ik mijn abonnement wilde verlengen, maar dat heb ik dit jaar niet gekregen.

      5 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        5 dagen geleden

        Cora888,

        Dat is niet netjes van NS.
        Ik heb voor u nog een andere optie.

        Stuur een aangetekende opzeggingsbrief met zo veel mogelijk ‘bewijs’ (mails e.d.) naar:
        NS Klantenservice
        Postbus 2372
        3500 GJ Utrecht

        Schrale troost voor u: ik heb vrijdag getracht duidelijkheid te verkrijgen m.b.t. de versoepeling van het gebruik van het OV bij NS.
        “Wij van NS(m.i. meer ‘wij van wc-eend’) volgen de versoepeling uitgesproken door de Minister President níet”.
        U heeft er wel voor betaald maar krijgt het níet oftewel u betaalt maar NS bepaalt.

        Ooit was de leus van NS:’Waar zouden we zijn zonder trein?’
        Dat was ‘vroegûh’ nu is de leus van NS kennelijk: ‘hoe kloppen we zoveel mogelijk grld uit de zakken van de trouwe, betalende klant’.

        Ik wens u succes.

        Dagmar

        5 dagen geleden

        Geef een reactie