Registeren Inloggen
Jose
Jose
meer dan een maand geleden

Service Samsung

meer dan een maand geleden

Zeven/acht weken voor het vervangen van een wasmachine die binnen de garantie kapot is gegaan.
Eerst komt er een monteur langs van de leverancier die vertelde dat hij dit aan Samsung overlaat. Goed anderhalf twee weken later komt er een monteur van Sevilux (namens Samsung)hij meet alleen maar en roept, nu doe ik een offerte aan Samsung en gaat weg, vervolgens gaat er weer weken overheen voor dat er een reactie komt, af en toe wel eens gebeld met de klantenservice van Samsung maar die kunnen alleen maar roepen de afdeling heeft het druk. Uiteindelijk nadat ik al bij mijn leverancier ben geweest die hierover een mail heeft gestuurd kreeg ik reactie telefonisch dat er een mail zou komen waar ik op moest antwoorden en kon aangeven hoe ik het wilde hebben. Ik heb er voor gekozen om er met mijn leverancier uit te komen, omdat ik bij Samsung verder het vertrouwen geheel kwijt ben. Nu moet ik weer wachten op een bericht met een nummer zodat mijn leverancier kan leveren een telefoontje naar de klantenservice (ik kan het woord niet meer horen)na drie dagen leerde mij dat ik nog langer kan wachten, we gaan nu week acht in mijn leverancier zegt te willen wachten tot Samsung een nummer afgeeft.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      José,
      Hoe vervelend ook het gaat precies als beschreven staat in de garantievoorwaarden.
      Uw leverancier mag en kan niets zonder die laatste nummercode.
      Servilux is i.d.d. niet vlot, voor geen enkel merk waar zij voor werken/service verlenen (nl.niet alleen Samsung).

      Been there, done that: het was bij ons de warmtepompdroger, die net na de garantieperiode de geest gaf. Wij hebben buiten de leverancier om gehandeld maar hebben toch nog 5 weken met een kapotte machine gezeten. De Servilux-monteur kwam, zag en repareerde direct: dat wel.

      Heb het jaren geleden ook gehad met de voorganger van Servilux en een AEG-wasmachine: 13 weken wachten op een nieuwe sluiting. (Goddank hebben we hier een wassalon.)

      Heb geduld, tel tot 10 en ik “keep my fingers crossed for you”.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Beste José,
        Bron: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
        Er staat nergens in de wet hoelang een reparatie precies mag duren.
        Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product.
        Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product. Spreek, als dat kan, een datum af met de verkoper.
        Het kost veel tijd om een leenproduct te vervoeren en te installeren. Zoals bij u: een wasmachine. Dan kan en mág de verkoper ervoor kiezen om u geen leenproduct te geven.
        In plaats daarvan kan hij wel de kosten van de wasserette betalen.
        Volgens Consuwijzer heeft u mogelijk recht op een vergoeding voor de overlast welke u thans ondervindt;
        (Quote)
        Duurde de reparatie zo lang dat u er ernstige overlast van had? Of hebt u extra kosten moeten maken omdat u een nieuw product moest kopen tegen een hogere prijs? Dan kunt u de verkoper om een schadevergoeding vragen. Stuur daarvoor een brief of e-mail naar de verkoper. Schrijf daarin waarom u extra kosten moest maken en om welk bedrag het gaat. En geef de verkoper een termijn om de schadevergoeding te betalen.
        Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet kunt u al na de eerste mislukte reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten.
        (Unquote)

        Maar als het u allemaal te lang duurt dan kunt u de koopovereenkomst beëindigen (ontbinden).
        U hebt dan recht op uw geld terug.
        En u moet het product teruggeven aan de verkoper.

        Ik kan mij voorstellen dat, indien u een trouwe klant van deze verkoper bent, de keuze voor ontbinding een moeilijke is: ik wens u veel succes en vooral een begripvolle verkoper.
        Óf een snelle oplossing voor het probleem.

        meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      U heeft helemaal niets met Samsung te maken.
      U heeft een product gekocht in de winkel, en de verkoper moet het oplossen, binnen een redelijke termijn.
      Het is niet uw probleem als de verkoper gaat zitten wachten op een nummer.
      E.e.a staat gewoon beschreven in de wet: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is

      Indien u er niet uitkomt contact opnemen met consuwijzer.

      meer dan een maand geleden
    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      José,
      Consuwijzer is een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM)
      Melden bij Consuwijzer omdat u denkt u dat het bedrijf zich niet aan de regels houdt of dit/wordt geadviseerd ?
      Verwacht er geen supersnelle oplossing voor uw probleem van.
      Consuwijzer geeft u gratis advies over uw rechten en mogelijke vervolgstappen.
      Consuwijzer kan en zal niet bemiddelen d.w.z. geen contact opnemen met het bedrijf om voor uw persoonlijke probleem een oplossing te vinden.
      U kunt het advies gegeven door Consuwijzer gebruiken om zélf tot een oplossing te komen.

      Consuwijzer registreert iedere melding in hun systeem en houden bij welke bedrijven zich mogelijk niet aan de regels houden.
      De ACM onderzoekt of een bedrijf zich aan de regels houdt en grijpt na véél meldingen én láng en grondig onderzoek EVENTUEEL in.
      Uit het recente verleden is duidelijk geworden dat ingrijpen bar weinig gebeurt en pas na lange tijd; de ACM ontbreekt het simpelweg aan capaciteit.

      Heb geduld, tel tot 10 en probeer er samen (met uw leverancier en/of Samsung) uit te komen (zonder bonje of zwartmakerij).

      meer dan een maand geleden
    • Trum
      meer dan een maand geleden

      Volgens mij kunt u beter maar wel aandringen, desnoods met de vuist op tafel slaan bij de leverancier*)
      8 Weken niet wassen lijkt me een hele lange tijd. Sommige mensen vinden dat geheel normaal, die wassen het beddegoed één keer per half jaar en lopen maanden in dezelfde onderbroek, blijkbaar.

      *) en nogmaals u heeft enkel en alleen te maken met de leverancier. Die moet het oplossen.
      Of het een ingewikkeld apparaat is of niet doet niet terzake: u heeft recht op een product dat werkt.
      Redelijke termijn is ruim overschreden

      meer dan een maand geleden
    • Jose
      meer dan een maand geleden

      Na lang wachten mocht ik gisteren een nieuwe machine uitzoeken, uiteraard geen Samsung meer hij komt zaterdag

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Proficiat met het resultaat.
        Tuurlijk heeft het allemaal erg lang geduurd maar uw relatie met de verkoper is kennelijk niet geschaad.
        Fingers crossed dat uw nieuwe machine geen kuren gaar vertonen en u wederom met Servilux te maken krijgt.
        Veel merken hebben immers Servilux als reparateur ingehuurd voor wit- en bruingoed.

        Enfin, zaterdag een nieuwe machine: veel waspoeder gewenst😜

        meer dan een maand geleden