- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 10 maanden geleden door .
spoedloodgieter
op 31-12-2021 zond ik onderstaande klacht naar spoed-loodgieter.nl. Zij hebben nooit gereageerd. Ik wil het hier niet bij laten. Misschien kunt u eens aandacht besteden aan dergelijke praktijken er wordt misbruik gemaakt van mensen die in een vervelende positie zitten door lekkage of verstopping. Hoewel ik niet dom en groot en sterk ben hebben ze me toch naar mijn gevoel opgelicht.
Geachte mijnheer/mevrouw,
Bij deze maak ik bezwaar tegen de verzonden factuur.
Op maandagmiddag 27 december constateerde ik in ons vakantiehuisje, postcode 3852 MA huisnummer 119 in Ermelo, een lekkage in de badkamer, een t-stuk was kapot gevroren.
Hierop heb ik twee spoedloodgieters gebeld: Spoedloodgieter 24/7 en spoed-loodgieter.nl. SpoedLoodgieter 24/7 gaf aan dat ze die maandag niet konden komen, ze gaven wel een prijsopgave: voorrijkosten en eerste half uur 119 euro en elk kwartier werk extra 20 euro.
Spoedloodgieter.nl kon een loodgieter leveren op dezelfde dag daarmee ging ik akkoord, er is echter geen prijsopgave gedaan, ik heb daar zelf ook niet naar gevraagd.
De loodgieter arriveerde 17.35 uur bij het vakantiepark, ik weet deze tijd omdat ik hem telefonisch naar het park waar ons vakantiehuisje moest loodsen. De loodgieters twee jongens reden in een personenauto, ook zij gaven geen prijsopgave. Ter plekke constateerden ze ook dat het gesoldeerde t-stuk kapot was hierop hebben ze kneedbaar lood, zoals ze dat noemden (en erg duur zou zijn) erop gemaakt, dit zou afdoende zijn, moest nog wel 90 minuten drogen volgens hen. Daardoor konden we niet testen of het afdoende zou zijn en belangrijker of er elders vorstschade was. Ik moest het maar accepteren. Vervolgens kreeg ik een rekening van 707,85 euro gepresenteerd, ik heb nog wel geprotesteerd maar was eigenlijk te overdonderd om goed te reageren en heb deze maar betaald. om 18.10 uur reden de loodgieters weer weg.
Na 90 minuten heb ik de waterdruk er weer opgezet, toen bleek dat ik op een andere plek ook lekkage had. Toen heb ik mijn neef uit Reeuwijk gebeld, hij is erkend loodgieter (ik heb hem niet eerder gebeld omdat ik hem niet wilde storen vanwege zijn vakantie) Hij gaf aan nadat ik hem een foto van de noodoplossing (zie bijgevoegde foto) in de badkamer stuurde dat deze oplossing tijdelijk was en elk ogenblik kon losschieten. De enige juiste reparatie is het t- stuk te vervangen, wegzagen oude t-stuk en met een klemkoppeling en t-stuk te vervangen.
Donderdag 30 december is mijn neef gekomen en heeft hij het t-stuk geplaatst (zie bijgevoegde foto) en de lekkage in de keuken ook verholpen, hij is 35 minuten bezig geweest, inclusief koffiepauze. Toen hij begon brak de leiding (zie bijlage) bij de koppeling meteen los wat betekende dat, indien hij dit niet had gerepareerd deze elk moment had kunnen losschieten met veel waterschade als gevolg.
U zul begrijpen dat ik graag een deel van de factuur terugbetaald wil hebben omdat:
-Er geen prijsopgave vooraf is geweest (ik had echt niet akkoord gegaan met 700 euro vooraf, het is een vakantiehuisje, had me mijn vakantie wel gekost maar had kunnen wachten, ik had met de opgave van de andere loodgieter, 119 euro wel akkoord gegaan en verwachte een vergelijkbaar tarief van uw bedrijf)
-De reparatie een lapmiddel is geweest (en volgens mijn neef helemaal geen duur materiaal is, hoogstens 24 euro bij de groothandel) en ik een andere loodgieter heb moet inschakelen, die in dezelfde tijd een deugdelijke reparatie heeft uitgevoerd.
-De reparatie niet goed is geweest en groot risico op waterschade gaf, indien ik het niet had laten vervangen.
-Er door de manier van repareren de andere lekkage niet aan het licht is gekomen en ik daardoor nog zonder water zat.
Ik wil best een deel van de nota betalen omdat de jongens helemaal uit Eindhoven kwamen en overigens verder keurig in de omgang waren. Maar 700 euro voor een dergelijke dienst lijkt me niet in verhouding.
Ik wacht op een voorstel van uw kant
Met vriendelijke groet,
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Meneer van Straaten,
Voor u en alle overige gedupeerden van dit soort praktijken (quote homepage MAX Meldpunt);
‘Gedupeerden van malafide rioolontstoppers kunnen dus naar de rechter stappen. Maar dit kost vaak veel energie en geld. Daarom heeft een aantal ontstoppingsbedrijven zich verenigd in het Collectief Eerlijk Riool Ontstoppen (CERO). Gedupeerden kunnen zich melden bij het CERO, dat dan hun zaak gaat behartigen. De kosten zijn voor het collectief. Zo probeert CERO de malafide bedrijven voor eens en altijd te stoppen.’Op de homepage van Meldpunt staat in het artikel over rioolontstoppingsbedrijven een link naar de internetpagina van CERO.
C(ollectief)E(erlijke) R(iool) O(ntstoppers) kunt u bereiken via e-mail:
info@eerlijkrioolontstoppen.nl.meer dan een maand geleden
-