Registeren Inloggen
Diana53
Diana53
meer dan een maand geleden

Stedin slimme meter 28100

meer dan een maand geleden

In jullie artikel van april j.l over de op hol geslagen meter van stedin is door stedin een toezegging gedaan. Stedin houdt zich niet aan de gemaakte afspraken. Op 8 juli is mijn slimme meter op hol geslagen. Gemiddeld 900 kuub per maand verbruikt. Na van t kastje naar de muur gestuurd te worden door stedin was ik de wanhoop nabij. Ik ben gaan speuren op Google en vond jullie artikel. Identiek mijn verhaal. Dus ik ben gaan kijken naar welk type meter er hier hangt…. en bingo de 28100. Hierop gelijk weer gebeld met stedin. Ze gingen de meter vervangen. Dit is uiteindelijk op 8 september gebeurd. 2 maanden lang ellende. Slapeloze nachten, een hoop stress, talloze telefoontjes later maar nu nog niks opgelost. De meter is voor onderzoek weg. En ze hebben hier geen tijdsbestek voor staan. Ik moet maar weer afwachten of de standen gecorrigeerd worden. Terwijl nu al duidelijk moet zijn dat t aan de meter ligt aangezien mijn verbruik nu maar 6 kuub in bijna 3 weken is.
Ik word letterlijk ziek van hoe stedin hiermee omgaat. Ze geven constant verkeerde informatie of geen informatie. Arrogantie ten top. En de belofte om alle 28100 meters te vervangen zullen ze niet nakomen aangezien mr van Wijk van het klachtenteam aangeeft dat stedin niet weet waar deze meters hangen.

Met vriendelijke groet

Diana Versloot
dversloot53@gmail.com
0618475182

    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Wat zwak van Stedin. Dat men niet weet waar de 28100 meters hangen is al erg genoeg, ik weet hoe zo’n situatie kan zijn ontstaan maar dat is niet interessant. Stedin zou (heel eenvoudig) gewoon kunnen vragen aan hun klanten of ze een 281000 meter hebben en volgens mij moeten zij alle meters vervangen als bepaalde type meters te vaak problemen geven ook de meters van hetzelfde type die geen problemen geven.
      Er zou toch ter minste 1 IT-er bij Stedin moeten werken die een programma kan schrijven waarmee het type nummer boven water komt via de communicatie met die slimme gasmeter. Vraag het anders aan de fabrikant wat mogelijk is. Kom op Stedin actie, actie, actie. Dit had al lang boven water moeten zijn.
      Jullie zijn een netBeheerder dus beheer.

      En Diana, sterkte en heel, heel veel geduld gewenst. Ik geef je een goede kans dat het goed komt.
      Houd de moed erin and Don’t take No for an answer.

      PS. Welk type gasmeter heb je nu en geeft deze wel normale verbruiken op?

      meer dan een maand geleden