RegisterenInloggen
AnitaRenes
AnitaRenes
meer dan een maand geleden

Stella fiets

meer dan een maand geleden

Ik heb mijn fiets nu 1 jaar. Vanaf onderhoudsbeurt begin augustus heb Ik een probleem dat alle lichten van mijn fiets spontaan aan gaan. Op elk willekeurig tijdstip. Ook midden in de nacht.
Monteur is twee keer aan huis geweest. Twee keer nieuwe onderdelen vervangen. Derde keer fiets opgehaald en meegenomen naar werkplaats. Is voor de tweede keer button front wheel vervangen. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Ik vertrouw mijn fiets niet meer. Ben bang dat de fiets een keer in brand vliegt, omdat hij spontaan aangaat, terwijl de fiets uit staat.
Ik vind het een ondeuglijke fiets en wil het liefste mijn geld terug.
Het vertrouwen in de fiets ben Ik volledig kwijt.
Ik ben er helemaal klaar mee.
Heb nog geen antwoord gekregen op de laatste klacht indienen.
Sta Ik in mijn recht!!

    • Alex van Kampen
      meer dan een maand geleden

      Hallo Anita, ik zou de accu verwijderen voor het slapen gaan en die op een veilige plek stallen. Het lost het probleem met de fiets niet op maar dan kunt u rustig gaan slapen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • AnitaRenes
        29 dagen geleden

        Bedankt voor het meedenken. Dit doe Ik nu ook.
        Blijft abnormaal dat probleem nog steeds niet is opgelost en dat Ik met mijn reuma elke dag die accu eruit moet halen

        29 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Alex van Kampen
        26 dagen geleden

        Hallo Anita, wat vervelend dat u door reuma moeite heeft de accu te verwijderen, dus ik probeer u nu wat gerust te stellen. Ik denk namelijk dat het spontaan aangaan van de verlichting, hoe vervelend ook, niet veel kwaad kan. Moderne LED-verlichting wordt nl. niet erg warm en verbruikt weinig energie en hoort lang mee te gaan. Heeft u ook gevraagd aan Stella of te kwaad kan? En heeft de monteur een rapport achter gelaten waarin de verrichtingen en bevindingen staan van het onderhoud. Misschien dat hierin een verklaring is te vinden voor de ontstaande problemen.

        26 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Trum
        20 dagen geleden

        Dit is toch hopelijk geen serieuze reactie? Bent u een trol?
        Mijn hemel, die elektrische fietsen vliegen zonder aanleiding in de fik.
        Gebruik eens zoekwoorden:” elektrische fiets brand”
        3.770.000 treffers. Als 90% foute treffers zijn is het nog schrikbarend veel.
        Deze fiets heeft een storing, of beter gezegd een kortsuiting, die niet te vinden is! Dat ding is dus levensgevaarlijk.
        Als dat licht spontaan aangaat, wordt de accu diepontladen.
        Dat geeft weer extra risico’s bij het herladen.
        Fiets bij die beunhaas die de servicebeurt gegeven heeft neerzetten en een leenfiets eisen.

        20 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Alex van Kampen
        20 dagen geleden

        Nou Trum, zover ik weet ben ik geen trol, wel iemand met een technische achtergrond, dat is iets wat u niet heeft blijkbaar.
        Ja, er is een storing maar een kortsluiting? Nee, bij een kortsluiting kun je niet blijven fietsen met elektrische ondersteuning en met de lichten die branden. Het kan een sluiting zijn (hoewel ik denk dat dat hier niet het probleem is). Jij en ik maken elke dag sluitingen, bijv. wanneer we het licht in de keuken aan doen. Met de schakelaar maken we een sluiting waardoor het licht gaat branden. Een sluiting dus, geen kortsluiting. Dus ook geen diepe ontlading.

        En al vindt je 1.000.000.000 treffers met 100% goede treffers zegt dat helemaal niets. Hoeveel aparte gevallen zitten er in die 1.000.000.000 treffers. Nou veel veel minder dan je denkt.

        Als jij gelijk zou hebben, wat heeft Anita aan een leenfiets? Die zou dan net zo gevaarlijk zijn.

        Volgens mij bedien je de verlichting bij een Stellafiets niet rechtstreeks de verlichting maar wordt de verlichting geactiveerd via een knopje en de fietscomputer. Net als in de auto waar je met de lichtschakelaar een relais bedient die de lamp schakelt.

        20 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Trum
        19 dagen geleden

        Er is vermoedelijk een sluiting die er niet behoort te zijn. Dus kortsluiting.

        TS is er niet bij gebaat om hier een wedstrijd te gaan doen wie de beste technische achtergrond heeft.

        De fiets kende het probleem niet voordat die beunhaas de onderhoudsbeurt heeft uitgevoerd. Dus een leenfiets zou niet per definitie hetzelfde probleem hebben.

        Hoe die verlichting aan en uitgezet wordt maakt niet uit. Het functioneert nu niet naar behoren. Er gebeuren dingen in die fiets die niet moeten gebeuren.
        En als dat licht blijft branden gaat de accu leeg en dat resulteert in diepontlading. Het is mogelijk dat er een beveiliging op de fiets zit dat de accu wordt afgekoppeld wanneer die onder een bepaald niveau komt, maar werkt dat? Er is een niet gevonden storing. Dus of dat stukje elektronica wel naar behoren functioneert is de grote vraag. TS heeft niet de kennis/mogelijkheden om dat te controleren. En dat is haar goed recht, daarom brengt ze de fiets weg voor onderhoud.

        Ik blijf erbij: die fiets is brandgevaarlijk!
        Als TS mij niet gelooft adviseer ik haar dat even na te vragen bij de brandweer wat die ervan denken.

        19 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Alex van Kampen
        19 dagen geleden

        Hallo Trum, ik vind jouw 2de antwoord beter dan je eerste en op een paar dingen ben ik het met je eens maar met een paar dingen ook weer niet.
        Zoals dat een sluiting, een kortsluiting is. Het sluiten van een schakelaar is een normale situatie waar een kortsluiting dat niet is. En waarom het hier niet om een kortsluiting gaat heb ik al uitgelegd.
        Jouw aanname dat er een beunhaas het onderhoud heeft gepleegd bestrijd ik . Mijn aanname is dat Anita een jaar na aanschaf van haar dure elektrische fiets het onderhoud door een monteur van Stella heeft laten uitvoeren, als dit niet zo is dan hoeft zij ook niet bij Stella aan te kloppen voor de evt. garantie.

        Ja, de accu moet goed worden behandeld. Je moet hem o.a. niet laten vallen en aangezien Anita reuma heeft is die kans wat groter dat dat kan gebeuren en dat ik denk dat deze storing niet gevaarlijk is, zeg ik laat hem maar vaker op de fiets zitten. Hoewel jouw brandweer kan zeggen dat de accu’s van elektrische fietsen gevaarlijk zijn, zegt de ANWB dat fietsaccu’s zelden een rampscenario veroorzaken.
        https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/elektrische-fietsen/hoe-voorkom-je-een-accubrand-belangrijkste-tip-laat-de-fietsaccu-niet-vallen/

        Diepe ontladingen is idd. niet goed voor een accu, die daardoor defect gaat. Maar stel (en weer wat aannames)een accu van 8,2Ah bij 36Volt heeft 295,2Wh aan energie. Om een diepe ontlading tegen te gaan moet er 20% aan energie in blijven zitten (dat is 59,04Wh. En de accu is nog voor 60% geladen, dan mag de accu nog 40% worden ontladen. Dat is dan 118,08Wh. En stel dat de verlichting 5W aan vermogen vraagt. Dan mag de verlichting 23,616 uur branden voordat die 20% is bereikt. Dus hoewel dit zeker niet wenselijk is, ben ik er niet bang voor dat dit gebeurd.

        Hopelijk gaat Stella het euvel snel verhelpen..

        19 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Trum
        19 dagen geleden

        Ik heb al gezegd dat TS niet gebaat is een wedstrijd wie de meeste technisch kennis heeft, en je berekening zal verschrikkelijk interessant zijn, maar dat maakt voor TS niets duidelijker.
        Zeker de aannames van waardes. Wat heeft TS daaraan? Is dat nu een garantie dat ze dat licht 23,616 uur kan laten branden? Nee dat is het niet.
        Dan zou ze zelf moeten gaan rekenen met de bekende waardes van de fiets, En waarom zou ze dat doen? Het gaat erom dat die fiets niet deugd.

        Ja ze heeft de fiets bij Stella gebracht. TS heeft niet gemeld dat er een storing was met het licht (die was er immers niet), ook de ‘monteur’ heeft geen contact opgenomen dat ie deze storing constateerde toen ie aan de fiets begon.
        Maar de fiets is wel afgeleverd met deze storing. Dan is die ‘monteur’ een beunhaas, in mijn ogen. Je mag het ook een pruster noemen. Net wat je wil.

        TS is er ook niet in geïnteresseerd of het een sluiting of een kortsluiting is.

        TS is alleen gebaat bij een bruikbare veilige fiets.
        Ik denk dat we allemaal heel blij zijn dat Alex van Kampen garandeert dat er niets mis kan gaan en alle verantwoording neemt wanneer het wel mis gaat.
        Ik hoop wel dat je weet dat een poederblussertje weinig soelaas biedt als het mis gaat.

        19 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Alex van Kampen
        19 dagen geleden

        Mijn advies voor Anita heb ik al gegeven. De berekeningen zijn voor jou bedoeld. Om de onzin en bangmakerij die je uitkraamt tegen te gaan met je 3.770.000 treffers.
        Wat heb jij nou voor Anita gedaan… dat ze niet meer durf te fietsen misschien? Nou daar schiet ze wat mee op.

        19 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Trum
        19 dagen geleden

        Wat ik voor TS gedaan heb? Niets. Net als Alex van Kampen die heeft ook niets gedaan. We kunnen op afstand namelijk niets doen.

        De achterremmen van mijn auto doen het soms niet.
        Alex van Kampen: je kan gewoon blijven rijden want de voorremmen doen het meeste werk als je remt. (en komt met een prachtige berekening op 3 decimalen nauwkeurig hoeveel procent de voorwielen remmen)
        Alleen bij een echte noodstop remmen de achterwielen echt mee, maar dat kom t zooooo weinig voor.
        Geen probleem hoor. Rijden maar!
        Trum: Ik zou de auto laten staan, want het is bloedlink.

        Mijn advies is geweest: Fiets bij de beunhaas (of voor de positivo’s: de gediplomeerde monteur van Stella) neerzetten en een leenfiets eisen.

        Geld terug lijkt me een lastige, de fiets is een jaar oud. Dan zou er een gebruiksdeel vanaf gaan wat niet per-sé gunstig hoeft te zijn.

        Wellicht heeft TS een rechtsbijstandsverzekering/ANWB? Dan zou ik die erbij halen.

        Maar TS reageert al een paar dagen niet, ik hoop dat het goed met haar gaat en ze niet in Beverwijk ligt.

        19 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Alex van Kampen
        16 dagen geleden

        Hallo Trum, je ziet het ik ben nog niet dood gegaan ook al heb ik een paar dagen niet gereageerd. Je gaat niet dood van offline leven, moet je ook eens proberen.

        Ik waardeer het dat je probeert voor mij te spreken maar je doet dat niet goed dus doe ik nu liever zelf weer.

        Natuurlijk kan ik niet op afstand de storing van de fiets van Anita oplossen (ik ben Harry Potter niet). Maar ik hoop dat ze enigszins gerust gesteld is en of dat door mij is gekomen maakt mij niet uit.
        Als je vindt dat je niemand kunt helpen, wat doe je hier dan?

        Ik heb niet berekend wat de remkacht was met 3 cijfers achter de komma, dat maak jij ervan, het was de tijd dat het duurde voordat de accu te ver ontladen zou zijn voordat er schade zou ontstaan, hiermee wil ik aantonen dat Anita rustig kan gaan slapen voordat zou kunnen gebeuren. Voor jou zal ik het bij de evt. volgende keer afronden oké.

        Dat jij je auto niet laat repareren terwijl je weet dat de remmen slecht zijn moet je zelf wetenI. Ik ga meteen naar de garage toe om het te laten repareren. Maar stel dat ik, in geval van nood, alleen jouw auto ter beschikking had. Dan zou ik mijn rijstijl aanpassen en op de motor afremmen en voor het laatst vertraging de (voor)remmen gebruiken.

        We weten nog steeds niet wat er aan de hand is met die fiets. Ik gok op een software probleem na een update tijdens het onderhoud (met zo weinig informatie bijft het gokken).

        Positiviteit iis een keuze die ik gemakkelijker maak dan jij. Ik moest ook positief zijn anders zat ik waarschijnlijk nog steeds in een rolstoel.

        Deze positiviteit gun ik jou ook, kunt het gebruiken. Maar mijn “meningen” zijn gebaseerd op kennis en ervaringen.

        Voorlopig ga er vanuit dat, zonder tegenbericht, het goed gaat met Anita.
        Tenzij je nog echte vragen hebt, ga ik hier niet meer reageren op jou.
        Groeten Alex.

        16 dagen geleden

        Geef een reactie

      • Trum
        14 dagen geleden

        Beetje warrig verhaal. Begrijpend lezen doe je niet aan blijkbaar.
        Dit topic gaat over TS=AnitaRenes. Het gaat niet over Alex van Kampen.

        Toch nog even over het voorbeeld van de autoremmen.
        Ik zeg niet dat ik mijn remmen niet repareer (overigens doe ik dat zelf, heb ik geen garage voor nodig)
        Het gaat erom dat jij het advies zou geven gewoon door te rijden, als iemand de vraag zou stellen, net als je een potentiëel brandgevaarlijke fiets als bertrouwbaar betitelt.
        Net als je stoere idee om op de motor af te remmen enz.
        Lekker spelen met mensenlevens. Enig idee wat de verzekering zegt als ze een schade moeten uitbetalen als het misgaat?

        1) Als mijn remmen niet in orde zijn, leen ik mijn auto niet uit. (ik rij er dan zelf ook niet in, ik repareer ze eerst)
        2) Dat je het niet zo nauw neemt met veiligheid heb je nu nogmaals bewezen. En dan durf je iemand advies te geven aan iemand die een fiets heeft waar een onbekende elektrische storing aan is.

        14 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Max Pay
      meer dan een maand geleden

      Hallo Anita. Uw vertrouwensprobleem is duidelijk maar Stella zou dit op moeten lossen? Kijk eens hier voor tips:

      Home

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Trum
      8 dagen geleden

      Ik zal geen namen noemen, maar iemand moet dit artikel maar eens goed lezen:

      Hoe gevaarlijk is de accu van je elektrische fiets?

      8 dagen geleden

      Geef een reactie

    • Alex van Kampen
      7 dagen geleden

      En dat bent u toch echt zelf. Want wat staat er nou in vermeld?
      Dat Anita naar New York is verhuisd en daar een apartementecomplex heeft laten afbranden met haar fietsaccu?
      Nee, maar wat staat er wel in dit artikel?
      ‘Ondanks dat de kans klein is dat de accu plotseling ontbrandt’.
      Bent u hier toeval overheen gelezen?

      Heb ik beweerd dat fietsaccu’s nooit in brand kunnen vliegen of dat je ze wel mag laten vallen? Nee, ik dat heb ik nooit gezegd.

      En is de “kortsluiting” van de accu nu niet meer relevant, want hij vliegt toch wel in de brand? Nee goed om gaan met de accu is belangrijk.

      En hoe zit het nou met de kans op een brand?
      Stel u koopt een lot (of een fietsaccu) en in de zomer kopen meer mensen ook een lot,
      Heeft u dan meer of minder kans gekregen dat U het winnende lot (accubrand) heeft gekocht? U zegt het mij maar, wat u denkt.

      Ik blijf erbij, bij goed gebruik is de kans op een accubrand niet zo groot.

      Heeft u uw telefoon wel eens in de nacht opgeladen? Zoja, is hij toen in brand gevlogen?
      Als u die accu’s echt zo gevaarlijk vindt, waarom doet u dan niet uw telefoon weg? Nou…. Omdat u dan ook vindt dat de kans op een accubrand niet zo groot is.
      Waarom wilt u iedereen dan laten geloven dat dat wel zo is? Terwijl u met uw telefoon er niet zo naar handelt?

      PS. Een sluiting is nog geen kortsluiting, dat zou u toch moeten weten als monteur of sorry, moet ik “beunhaas” zeggen?

      7 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Trum
        7 dagen geleden

        citaat:
        Tenzij je nog echte vragen hebt, ga ik hier niet meer reageren op jou.
        Groeten Alex.
        einde citaat.
        Ik heb niets aan je gevraagd.
        Maar wie de schoen past, trekke hem aan.

        citaat 2:
        Ik blijf erbij, bij goed gebruik is de kans op een accubrand niet zo groot.
        einde citaat.
        Prima stelling!
        Maar let op dat je schrijft: ‘goed gebruik’.

        citaat 3:
        Terwijl u met uw telefoon er niet zo naar handelt?
        einde citaat.
        Al eens gezien hoe ik mijn telefoon oplaad? Denk het niet.
        Heeft mijn telefoon een onbekende storing? Neen.
        Zoals je zelf zegt, de kans is heel klein. En een telefoon hoeft niet op een houten nachtkastje te liggen (of op de bank of onder de nylon gordijnen enz) tijdens het laden.
        Daar is makkelijk een veilige plek voor te vinden.
        Voor een fiets is dat minder makkelijk. Zelfs alleen die accu is onpractisch groot om een veilige plek te vinden. (plus dat een fietsaccu vele malen meer energie in zich heeft dan een telefoonbatterijtje)

        Jij mag mij beunhaas noemen hoor. Iemand die denkt veilig met een auto te rijden zonder achterremmen neem ik toch niet serieus.

        7 dagen geleden

        Geef een reactie

    • Alex van Kampen
      6 dagen geleden

      Het was misschien niet zo slim van mij om te reageren op onzin onwetendheid en ondermijnend gedrag maar ik kon het niet laten.
      Maar ik zal dan ook nooit bij uw club (willen) horen. De FVD.
      U weet wel wie ik bedoel toch.

      De Front Van Domoren.

      PS. Een brand kan gemakkelijk met een lucifer beginnen daar heb je geen jerrycan bezine voor nodig.

      6 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Trum
        6 dagen geleden

        Wat heeft een politieke partij te maken met een elektrische fiets?
        Wat heeft benzine te maken met een elektrische fiets?

        Zulke onsamenhangende teksten typ je niet als je nuchter bent.
        Dit moet toch sterker spul zijn dan cannabis of een biertje.
        Ik zou zeggen : zoek hulp want het gaat echt niet goed met je.

        6 dagen geleden

        Geef een reactie