Registeren Inloggen
Arthur57
Arthur57
meer dan een maand geleden

Stella Fietsen

meer dan een maand geleden

Graag deel ik de volgende ervaringen met Stella Fietsen, wij hebben dit vandaag ook gemeld bij Stella.

Mijn vrouw heeft een 7 jaar oude Stella Mara.
Kernprobleem is: wij krijgen steeds verschillende en tegenstrijdige adviezen als het gaat om het vervangen van onderdelen:
1. De accu: advies 1: kon niet vervangen worden; advies 2: kon niet vervangen worden, maar met aanpassingen kon er voor 600,- wel een andere accu op; advies 3: er kon wel een andere accu op, maar dat vond men niet verstandig, gezien de leeftijd van de fiets.
Oplossing: via internet vonden wij voor 350,- exact hetzelfde type accu en die kon er zo ingeschoven worden en de fiets fietste weer. We hebben dat gemeld bij Stella: reactie was: men bleef erbij dat men het zelf geen andere accu kon leveren.
2. De motor: recent ging de voorwielmotor ratelende geluiden maken. 1 dag voor onze vakantie naar Nunspeet gegaan en het advies was: ofwel een andere fiets, ofwel het voorwiel vervangen door een wiel met andere motor: kosten 660,-.
Na onze vakantie belt mijn vrouw Stella om een afspraak te maken en krijgt te horen dat er helemaal geen nieuw voorwiel gemonteerd kan worden.
Kernpunten:
1. Steeds wisselende en tegenstrijdige adviezen.
2. Stella vindt het kennelijk niet de moeite waard om reserveonderdelen paraat te hebben zodat een fiets na 7 jaar dus naar de sloop kan; dat zou mijn garage eens moeten flikken….
Conclusie en onze actie:
1. Het vertrouwen in Stella is weg; wij kiezen voor een andere leverancier.
2. De indruk ontstaat dat Stella alleen geïnteresseerd is in verkoop van nieuwe fietsen, maar niet geïnteresseerd in onderhouden van bestaande fietsen.
3. Ik ga dit bericht kenbaar maken bij verschillende consumentenplatformns omdat ik deze handelwijze laakbaar vindt.

    • Opoe Tedje
      meer dan een maand geleden

      Hallo Arthur57,
      Helaas vind ook ik de service benedenmaats. Bij mijn 2e service beurt had ik gevraagd of ze de accu uit konden lezen, zoals bij een normale fietsenmaker. Zodat ik informatie kreeg over de huidige accu. Dat uitlezen deden ze niet, ze hebben daarvoor geen apparatuur in de busjes. Ik mocht wel 75,00 euro betalen voor deze service beurt, waar ze alleen de banden hadden opgepompt. In het vervolg ga ik gewoon met mijn Stella naar de plaatselijke fietsenmaker en koop ik absoluut geen Stella meer. Ik probeer via de ANWB een 2e hands accu op de kop te tikken mocht in deze geen vermorrie meer zitten. Met de hartelijke groet, Annelies Derksen uit Winterswijk

      meer dan een maand geleden
    • Gerard van der Meulen
      meer dan een maand geleden

      Sorry dat ik de site niet ken goede ervaring met een bedrijf uit Tilburg , opsturen naar antwoord nummer en goede revisie en terug gestuurd en alles best vlot wel boeken via de site en als het niet lukt staan ze je telefonisch vriendelijk te woord , aanrader mijn andere accu gaat er ook heen

      meer dan een maand geleden
    • San11
      meer dan een maand geleden

      Hallo Arthur57,

      Even een reactie op jullie zure ervaring, dat hoor ik vaker, helaas. Ik heb zelf een E-bike van 8 jaar oud. 2 Jaar geleden vernielde de fietsenmaker mijn batterijaansluiting definitief, ik wou alleen dat het losschieten werd verholpen. Na 3, 5 maand tobben met de fietsenmaker, fietsnet.nl , de zgn. serviceman van de leverancier, de Aldi, deze had bij zijn aan huis service niet eens een uitleesapparaatje van 4 euro bij zich, en kon ter plaatse niets doen, de fiets werd meteen ingeladen, en hij was bijna vertrokken zonder een bewijsje af te geven, het duurde 3,5 week voor ik mijn fiets terugkreeg. En moest ikzelf 8 keer bellen naar de serviceafdeling in Duitsland om te voorkomen dat ik de hoofdprijs moest betalen voor die ‘service’. De onderdelen heb ik derhalve zelf besteld. Ook werd de aansluiting en de accu vervangen omdat niet te vinden was wat er mis was,

      De hapering bleef terugkomen, na 1,5 jaar fietsen met een spin, op het laatst moest ik elke 100 meter afstappen om de batterij aan te duwen. als steuntje en 5 fietsenmakers later heeft een creatieve, slimme fietsenmaker van de ANWB-fietspas kans gezien het euvel te verhelpen De contactdoos met batterijcontactje was gewoon niet aansluitend gemaakt en na enig bijsnijden van wat plastic in de batterij en wat handig gegoochel met tape zat de batterij als gegoten. Resultaat een nieuwe fiets! Ook de afgekeurde batterij werkt weer, ik kan dus op pad met 2 batterijen! Ik hoor voortdurend dezelfde drama’s waarbij belachelijke bedragen gevraagd worden voor reparaties, vaak overbodig ook nog. Bij de ANWB-fietspas heb je hulp onderweg en ze hebben geen financieel belang, dat is te merken ook! Volhouden, en heel erg assertief blijven, die fiets moet nog heel lang meekunnen! Succes!

      TIP: Bij het kopen van een fiets kijk eerst wat een nieuwe batterij kost, deze 100 euro, de contactdoos 55 euro. De ‘service’ 150 euro! Bij de Aldi kunnen altijd onderdelen besteld worden, bij een grote firma als Stella moet hetzelfde mogelijk zijn.

      meer dan een maand geleden