Registeren Inloggen
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
meer dan een maand geleden

Tariefsverhogingen KPN per 1 juli 2022

meer dan een maand geleden

Vandaag ontving ik de tariefsverhoging van KPN per 01 juli a.s.
Ik heb het abonnement Alles-in-1 Thuis Standaard van KPN .
Elk jaar veranderen de prijzen door inflatie, schrijft KPN.
Dat is de inflatie van het voorgaande boekjaar (= 2,7% voor 2021).
Op 1 juli 2022 veranderen daarom de prijzen van dit abonnement.
De kosten voor Alles-in-1 Thuis Standaard zijn tot 1 juli 2022 € 71,26 per maand, vanaf 1 juli € 74,04 per maand.
Dit is een verhoging van 3,4% (i.t.t. het inflatie%).
Ik schrok daar best van en heb eens nagezien wat ik vanaf 1 juli 2012 betaalde voor exact hetzelfde abonnement: € 52,87.
In 10 jaar sluipt er in totaal € 21,17 (+31,07%) aan verhogingen tussendoor.
Navraag leerde mij dat “de tariefsverhoging heel normaal is”, “inflatie wordt doorberekend bij iedere provider”, “het netwerk wordt veel meer gebruikt” en “daarom heeft KPN zelden storing” (????).
Wie herkent zich hier in, aldanniet bij KPN??

    • FRATER
      meer dan een maand geleden

      Sja, KPN wordt elk jaar flink duurder , met name voor de vaste (trouwe) klanten.
      want meld je je aan als nieuwbakken klant dan krijg je de eerste 6-12 maanden je abonnement tegen de helft van de prijs.

      Het excuus voor de prijsstijging is altijd de inflatie en het verbeteren van het netwerk en het feit dat er steeds meer diensten worden aangeboden……

      KPN beweert al járen het beste netwerk te hébben , dus hoezo dan élk jaar wéér geld ‘nodig’ om het te verbeteren..?
      En dan de verhoging omdat ze steeds meer diensten aanbieden…….. Waarom moet je als klant die helemaal GEEN gebruik maakt van ál die extra diensten daar wél aan mee betalen….. ?

      Op het moment dat je je abonnement afsluit en dan kiest voor puur en alleen het basis pakket, dan LIJKT dat pakket ook het voordeligste, maar daarná ga je dus WEL mee betalen voor diensten die je NIET in je basispakket hebt en daar dus ook géén gebruik van kunt maken, terwijl je er wél aan betaalt.

      Het lijkt mij niet alleen eerlijker, maar ook zeker klantvriendelijker als je als klant uitsluitend hoeft te betalen voor diensten waar je ook daadwerkelijk gebruik van maakt .

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Ik ben zo’n trouwe klant (nog uit het PTT Telecom tijdperk) die helemaal GEEN gebruik maakt van ál die extra diensten van KPN.
        En i.d.d. staat ook ieder jaar dezelfde tekst in de aankondiging van de prijsverhoging: “Elk jaar veranderen de prijzen door inflatie. Op 1 juli 2022 veranderen daarom de prijzen van dit abonnement. Ook blijven we investeren in de kwaliteit, stabiliteit en veiligheid van onze producten en netwerken”.
        Maar het is exact wat u verwoordt: het is eerlijker als de klant uitsluitend hoeft te betalen voor diensten waar hij/zij ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hoi SuperBitch, wij zitten ook al, ik weet niet hoe lang, bij de KPN. Het is inderdaad zo dat de prijsstijging meer is dan een inflatiecorrectie. Denk bijvoorbeeld aan de energieprijzen (de KPN is een energie-vreter). Natuurlijk werven providers met forse kortingen. Dit is waarom mensen jaarlijks op zoek gaan naar de goedkoopste aanbierder (zij het energie, internet enz.). Onze ervaring is dat je altijd contact kunt opnemen met de klantenservice en hun jouw probleem voorleggen. Je kunt bij provider-X voor prijs Y terrecht, wat kan de KPN doen om te zorgen dat je niet overstapt? Op deze manier hebben wij al een aantal kortingen gekregen. Ook de KPN wil graag zijn klanten behouden. En ja, dat “contracthoppen”, zie wat er nu gebeurt met al die omvallende, goedkope leveranciers. Dan ben je ineens veel duurder uit dan wanneer je gewoon was blijven zitten. Ook betrouwbaarheid heeft een prijsje en voor ons is de KPN nog altijd zeer betrouwbaar gebleken. Ik ben benieuwd.

        meer dan een maand geleden
    • I AM
      meer dan een maand geleden

      Ja, inderdaad ook wordt er op de site melding gemaakt van een nieuwe router de z.g.n. Box 12 wat een heel erg milieu vriendelijk apparaat is en bovendien beschikt over het nog betere Wifi 6,
      Onderstaand schrijven ze op de site; ‘KPN biedt nu de KPN Box 12 aan. Een nieuw generatie modem dat groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. Bovendien maakt het modem gebruik van de nieuwste wifi technologie, namelijk Wifi 6. KPN is daarmee het eerste telecombedrijf in Nederland dat Wifi 6 integreert in het eigen modem. Ben je benieuwd naar het modem en Wifi 6?’. En inderdaad was ik benieuwd naar dit modem en heb daarom even contact opgenomen met 0800-0402 en gevraagd of ik mijn huidige router de Experia Box V10a om kon ruilen, ook omdat er op de V10a er standaard maar drie apparaten aangesloten kunnen worden en op de Box 12 vier. het antwoordt was dat alleen nieuwe abonnees Box 12 krijgen en jij als jaren lang trouwe klant niet.
      Ook las ik in de e-mail over de tariefsverhoging; ‘Daarnaast introduceren we onze eigen KPN Cloud. Hiermee kunt u gratis tot en met 10 GB aan foto’s en bestanden opslaan. Deze Cloud staat alleen op Nederlandse servers van KPN, zonder tussenkomst van derde partijen. Extra veilig dus.’ Wat mij hierbij opvalt is het woordje ‘gratis’ maar volgens mij moeten we wel bijna € 3,= meer per maand gaan betalen voor bijna niets en hebben mensen inmiddels zelf al jaren een eigen al dan niet gratis clouddienst.

      meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Over die nieuwe router weet ik niets: dat is de ’taak’ van mijn partner.
        Wij hebben nu sinds een paar dagen glasvezel tot in de meterkast.
        Er is wel een nieuw modem geleverd.
        KPN schrijft over glasvezel i.c.m. het nieuwe modem in de bijbehorende mail ‘Sluit alleen nog even uw modem aan. Dan maakt u gebruik van ons beste netwerk en bent u klaar voor de toekomst. En u blijft gewoon hetzelfde betalen als nu’ én ‘Nadat u het modem hebt aangesloten op het glasvezelnetwerk duurt het maximaal 2 uur voordat u weer tv kunt kijken. De tv-ontvanger herstelt zich vanzelf. U hoeft hier niets voor te doen’.
        Ik ga de tip van Max Pay eens opvolgen: uitzoeken wat ik bij een ander betaal voor hetzelfde abonnement en vervolgens met KPN in onderhandeling.

        meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo I AM, WiFi-6 (IEEE 802.11ax) is een beetje een “toverwoord”. Het zou voor een hogere doorvoersnelheid (WiFi snelheid) kunnen zorgen. Alleen een dergelijk modem is niet (altijd) voldoende. Ook de hardware (de WiFi-kaart) van een laptop / PC / Tablet / Telefoon moet deze norm aan kunnen om de veronderstelde voordelen te ondervinden. Gelukkig is WiFi-6 “downwards compatible” dus uw “oudere hardware” zal er gewoon op werken (echter zonder de veronderstelde voordelen van WiFi-6). Naar mijn mening is WiFi-6 vooralsnog interessant voor grotere ruimten met veel gebruikers zoals restaurants, stations, evenementen locaties, grote winkels enzovoort. Dit omdat het veel gebruikers die gelijktijdig actief zijn goed kan afhandelen. Dus of het voor een thuissituatie nu echt voordelen geeft is vooralsnog de vraag. Op Wikipedia kunt u alle relevante (technische) informatie snel terugvinden. Dat ter info.

        meer dan een maand geleden
    • I AM
      meer dan een maand geleden

      Hallo Max Pay, het is mij niet te doen om het technische verhaal er achter de wifi die ik nu met de V 10a gebruik is ook goed, alleen had ik vanwege ‘uitbreiding’ een extra netwerkaansluiting op de router nodig, en het omwisselen van de V 10a (3 poorten) met de Box 12(4 poorten) was een oplossing geweest, ik heb dit nu ondervangen door op 1 van de poorten een switch te zetten en die moet ook weer op het stroomnet aangesloten worden. KPN bood mij de mogelijkheid om door de zuinige en milieuvriendelijke Box 12 te plaatsen dit op te lossen, maar zoals KPN het stelt mogen alleen nieuwe klanten op een milieuvriendelijke manier geholpen worden en jarenlang trouwe klanten mogen met hun oude apparaten blijven door modderen. M.a.w. hoe geloofwaardig ben je als bedrijf dan nog als het om het milieu aspect gaat, waar je zelf zo hoog over opgeeft.

      meer dan een maand geleden
      • Max Pay
        meer dan een maand geleden

        Hallo I Am (en SuperBitch). Had ik een en ander duidelijk verkeerd gelezen.

        meer dan een maand geleden
      • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
        meer dan een maand geleden

        Dat kan de beste overkomen.
        No hard feelings.

        meer dan een maand geleden
    • Bezorgde Nederlander
      meer dan een maand geleden

      KPN mag alleen de prijzen wijzigen als zij ook de algemene voorwaarden veranderen.
      Zij houden zich niet aan de inflatiecorrectie in verhouding tot de stijgingen.
      KPN denkt meer om zijn aandeelhouders als beursgenoteerd bedrijf, dan aan zijn klanten.
      KPN kom eens met wat anders dan met die inflatie……

      Mvg Bezorgde BN-er

      meer dan een maand geleden
    • I AM
      meer dan een maand geleden

      Hallo mede Bezorgde Nederlander, dit lijkt mij nu echt een item voor de redactie van de TV uitzending van Meldpunt of zou dat niet interessant genoeg zijn, het lijkt mij dat er alleen maar uitzendingen waarin geldzaken behandeld worden als het gaat om achterstallige pensioenen, woekerpolissen etc.

      meer dan een maand geleden
    • Bezorgde Nederlander
      meer dan een maand geleden

      I AM,

      Ik denk dat dat best wel bij Meldpunt een item zou kunnen zijn, maar ik heb wel al een melding gedaan bij het ACM , Autoriteit Consument en Markt, de waakhond voor de consument als een bedrijf zich niet aan de regels houd, En dat doet KPN niet met de prijsstijgingen.

      meer dan een maand geleden