RegisterenInloggen

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Femmeke 2 weken, 6 dagen geleden.

jeanne2020
jeanne2020
23 dagen geleden

tegoedbon

23 dagen geleden

Geachte,

Vorig jaar ergens in februari kocht ik wol en breinaalden bij een wolwinkel in Deventer..
Ik heb later wat wol en andere artikelen teruggebracht omdat ik deze niet nodig had.
Echter ik kreeg geen geld terug.
Wel een tegoedbon van 36 euro. Ik had er voor over de honderd euro gekocht.
Ik vind het jammer dat ik niet mijn geld niet terugkrijg omdat ik dit jaar minder tijd heb om nog met wol aan de slag te gaan en eigenlijk ook niet goed weet wat ik nog zou willen maken. De geldigheid van de tegoedbon loopt nog tot eind februari daarna is deze niet meer geldig en kan ik fluiten naar mijn geld.
Ik voel dit als oneerlijk en onrechtvaardig.
Twee weken geleden ben ik nog een keer naar het winkeltje geweest (= Astrid’s wolwinkel) en heb de mevrouw gevraagd of ik echt niet gewoon mijn geld terug kon krijgen. Zij bleef pertinent in haar uitspraak. ” nee, ik geef geen geld terug”
Wat kan ik doen?
Wat zijn mijn rechten, wat zijn mijn plichten?
Ik kijk uit naar uw berichten,
Vast hartelijk dank voor uw medewerking
Wat zou u voor mij kunnen betekenen ?

Y. De Baets

  • thegem100
    22 dagen geleden

    Een winkel hoeft geen geld terug te geven en een tegoedbon mag een uiterste gebruiksdatum hebben
    Voor die tijd gewoon gebruiken.

    22 dagen geleden

    Geef een reactie

  • Miss Marple
    21 dagen geleden

    Laat ik beginnen te zeggen dat dit een winkelbeleid is waar mijn stekels van overeind gaan staan. Volgens mij is dit geen algemene regel maar zijn winkeliers gewoon vrij om te kiezen voor teruggave in geld of een tegoedbon maar zeker weten doe ik dit niet. Wat ik wel zeker weet is dat de Zeeman in een geval zoals u gewoon het bedrag van de overgebleven bollen wol terug geeft en daar staat geen termijn voor. Dus als u na vele maanden of zelfs een jaar uw overgebleven bollen wol, keurig met de wikkel er om met de aankoopbon, terug brengt bij de Zeeman dan krijgt u het aankoopbedrag terug. En zo hoort het ook! Het beleid van Astrid’s Wolwinkel en andere winkels die de tegoedbon hanteren is niet klantvriendelijk! Door middel van de tegoedbon wordt de klant verplicht het bedrag, in uw geval dus 36 euro, in de bewuste winkel te besteden. De winkel heeft zo natuurlijk de zekerheid van inkomsten, immers u koopt dan opnieuw bij haar. Aan de andere kant wordt u gedwongen 36 euro uit te geven aan artikelen die u niet nodig heeft. Het komt er op neer dat het uw geld is maar dat u niet vrij bent het te besteden zoals en waar u wilt. Daar van uitgaande kan ik me bijna niet voorstellen dat de ‘tegoedbon’ door de consumentenbond is goed gekeurd. U zou daar eens naar kunnen informeren bij de consumentenbond. Mocht het zo zijn dat de winkelierster in haar recht staat dan kunt u helaas niets doen dan er lering uit te trekken door de volgende keer, voor een aankoop, aan de winkelier te vragen of je bij het retourneren van artikelen je geld terugkrijgt of een tegoedbon. En de volgende keer de bollen wol en breinaalden gewoon bij de Zeeman of Wibra halen en de aankoopbon goed bewaren!

    21 dagen geleden

    Geef een reactie

  • Miss Marple
    21 dagen geleden

    Misschien heeft u iets aan deze tip. Misschien heeft u een vriendin of kennis die wol en breinaalden of iets anders op het gebied van handwerken nodig heeft. U zou dan kunnen vragen of zij deze aankoop met uw tegoedbon zou willen doen en zij geeft u dan 36 euro.

    21 dagen geleden

    Geef een reactie

  • Femmeke
    21 dagen geleden

    Een andere tip die misschien wel wat lef vraagt: spreek in de winkel een andere klant aan en vraag of diegene van plan is iets te kopen, en uw tegoedbon (met korting) wil overkopen. Als diegene geen contant geld heeft kunt u gewoon een tikkie sturen.

    21 dagen geleden

    Geef een reactie