RegisterenInloggen
SuKo
SuKo
10 dagen geleden

terugbetaling reissom Vakantiediscounter

10 dagen geleden

Op 20 maart kregen wij bericht van de Vakantiediscounter dat reisorganisatie ITS onze reis naar Egypte (vertrekdatum 20 april) per onmiddellijke ingang had geannuleerd en dat de door ons volledig betaalde reissom binnen 21 dagen aan ons terug zou worden gestort. Daarna bleef het stil. Op de door mij op 20 april gestuurde mail met de vraag wanneer wij ons geld konden verwachten kreeg ik als antwoord dat de eerder genoemde termijn waarbinnen het geld zou worden terugbetaald niet haalbaar was gebleken. Na weer een paar weken radiostilte aan de kant van de Vakantiediscounter krijg ik op mijn vraag op welke termijn wij ons geld kunnen terugverwachten als antwoord dat ik binnen 2 weken bericht zou ontvangen mbt de restitutie van de reissom. En vanaf dat moment is het echt stil want op mijn laatste e-mails van 8 en 26 juni heb ik helemaal geen antwoord meer ontvangen. Telefonisch is de vakantiediscounter ook niet bereikbaar. Hebben meer mensen deze ervaring? Tips om nog een andere weg te bewandelen? Ik hoor graag.

    • Dagmar27
      10 dagen geleden

      Beste SuKo,

      Schrale troost voor u: ja er zijn op dit forum zelfs al drie topics over het (niet) handelen van Vakantiediscounter geplaatst.

      Onderwerp: Restbedrag vakantie
      do 02 apr 2020
      Wij hebben bij de Vakantiediscounter een pakketreis geboekt naar Sicilië, van 24 tot 31 mei aanstaande. De vlucht gaat met Easy Jet. We ontvingen een mail voor de betaling van het…
      **Twijfel of doorgaan vakantie i.c.m. betalen restbedrag

      Onderwerp: Corona voucher Vakantiediscounter
      do 14 mei 2020
      Mijn vakantie van april (volledig betaald in februari 3300 euro) was nog 24 maart geannuleerd. Sindsdien heb ik alleen een email op 7 mei ontvangen dat vouchers zij nog in voorbere…
      **Jeanine Janssen (MAX Ombudsman) heeft topicstarter gevraagd of er inmiddels een voucher is ontvangen maar er is geen antwoord zichtbaar.

      Onderwerp: Voucher Vakantiediscounter
      za 20 jun 2020
      Wij hebben een vakantie geboekt 16 mei naar Turkije deze is geannuleerd en dat begrijpen wij. Maar helaas hebben wij nog geen geld terug of een voucher…elke keer weer het antwoor…
      **deze topicstarter heeft inmiddels aangegeven dat de klacht is opgelost (geld teruggestort)

      Kortom: drama voor de klant daar bij Vakantiediscounter.

      Temeer omdat velen zich bij boeking niet hebben gerealiseerd dat;
      **In deze situatie is BEMIDDELD door Vakantiediscounter (ANVR/SGR-lid).
      Op de site van Vakantiefiscounterwordt gecommuniceerd (=quote):
      Een klein deel van ons aanbod wordt uitgevoerd door Duitse reisorganisaties, deze vallen niet onder de SGR-dekking. In Duitsland geldt dat reisorganisaties verplicht zijn zelf een verzekering voor financieel onvermogen af te sluiten. Deze reizen zijn dus wel gedekt, maar op een andere manier.
      **In deze situatie is GEBOEKT bij de Duitse reisorganisatie; ITS Reisen onderdeel van DER Touristik Deutschland GmbH  (geen ANVR/SGR-lid).
      **In deze situatie is BEKEND BIJ BOEKING dat de VLUCHT wordt uitgevoerd door het Engelse easyJet Airline Company Limited (geen ANVR/SGR-lid).

      U kunt natuurlijk Vakantiediscounter verzoeken te BEMIDDELEN in deze, echter o.b.v. hun voorwaarden zijn zij dit niet verplicht noch zijn zij verplicht zélf het financiële nadeel van de klant voor hun rekening te nemen.
      Als Vakantiediscounter (deels) aan de klant tegemoet komt t.a.v. het financiële nadeel zullen zij dit ONVERPLICHT en uit coulance doen. Het zou Vakantiediscounter sieren, dat wel.

      Bedenk voor de toekomst dat ‘Als het te mooi is om waar te zijn, het dat ook is’.

      Ik wens u héél véél succes.

      Dagmar

      10 dagen geleden

      Geef een reactie

    • SuKo
      10 dagen geleden

      Beste Dagmar,

      Ik heb kennis genomen van de eerdere topics en van de informatie op de website van de Vakantiediscounter. Ik ben mij er terdege van bewust dat de Vakantiediscounter de rol heeft van (online) reisbureau. Het probleem is dat zij eerdere toezeggingen uit naam van de Vakantiediscounter niet nakomen.
      Overigens: Reizen geboekt via de Vakantiediscounter zijn geen “voor een dubbeltje op de eerste rang”-reizen. Zoals van een reisbureau mag worden verwacht zoeken zij voor de klant de beste prijs.

      10 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        10 dagen geleden

        SuKo,

        Ik schrijf in mijn initiële reactie aan u nérgens ‘Reizen geboekt via de Vakantiediscounter zijn geen “voor een dubbeltje op de eerste rang”-reizen’.
        U mag, als u het niet zélf wilt doen, i.d.d. verwachten dat een reisbureau voor u zoekt naar de beste prijs.
        U mag echter niet eisen dat het reisbureau, conform hetgeen het reisbureau ook duidelijk in de BEMIDDELINGSvoorwaarden aangeeft, de door u betaalde reissom aan u terugbetaalt alvorens zij schadeloos zijn gesteld door de reisorganisatie (ITSreisen GmbH) en/of luchtvaartorganisatie (easyjet ltd).

        Effe checken alvorens uw portemonnee te trekken; want (te) vaak is het bemiddelen, clicken en uitprinten de enige service die zo’n reisbureau anno 2020 nog biedt. Als Vakantiediscounter (deels) aan de klant tegemoet komt t.a.v. het financiële nadeel zullen zij dit ONVERPLICHT en uit coulance doen.

        En in geval van str*nt is níet de reageerder op dit forum de gebeten hond.

        Ik wens u veel succes met het terugverkrijgen van uw reissom bij de reisorganisatie (ITSreisen GmbH) en/of luchtvaartorganisatie (easyjet ltd), aldanniet door (bemiddeling van) Vakantiediscounter.

        Dagmar

        10 dagen geleden

        Geef een reactie

    • SuKo
      10 dagen geleden

      Dagmar,
      Het valt mij op dat u er vaak als de kippen bij bent om ook andere klagers op dit forum te voorzien van uw “advies” en dat u daarbij telkens hetzelfde riedeltje afdraait waarbij uw taalgebruik en woordkeuze ronduit minachtend zijn te noemen. Enorm storend en dit forum schiet zijn doel daarmee voorbij.

      10 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        10 dagen geleden

        SuKo,

        Ik krijg eerder de indruk dat ú mijn bijdragen niet in úw straatje vindt passen.
        Dat kán en mág, maar om mij vervolgens van álles en nog wat te betichten gaat mij te ver; om een en ander verder beschaafd te houden, ga ik, conform de spelregels van dit forum, niet verder met u in discussie.

        Ik wens u, oprecht, veel succes met het terugverkrijgen van uw reissom bij de reisorganisatie (ITSreisen GmbH) en/of luchtvaartorganisatie (easyjet ltd), aldanniet door (bemiddeling van) Vakantiediscounter.

        Dagmar.

        10 dagen geleden

        Geef een reactie