Registeren Inloggen
farina
farina
meer dan een maand geleden

TF signaal boiler wordt afgesloten

meer dan een maand geleden

Geachte heer/mevrouw
Eneco heeft mij voor jaar september gecontacteerd over een testpilot slimme boiler module (gratis)voor mij boiler hierbij is mij de 24/7 principe toegelicht dat betekent dat de boiler zodra er warm water wordt gebruik ongeacht de tijd wordt het verbruik opgeslagen en dan gaat de boiler vanzelf opwaren dus ook op piekmomenten dat zou betekenen dat mijn energierekening enorm zou stijgen dus heb ik er vanaf gezien. Uiteindelijk blijkt de informatie wat ik des kreeg niet te kloppen de slimme boiler module vervangt TF Signaal (die niet wordt uitgezonden per 4 juli door de netbeheeerder stedin)van de boiler dus dat betekend dat hij gewoon zich blijft opwarmafen in de daluren zoals nu. De stand van zake nu is dat ik gedwongen wordt een abonnement van €5.50 per maand af te sluiten op warm water te krijgen via de slimme boiler module er is nl geen ander mogelijkheid hiervoor moest ik een voicelog afgeven waar ik van de bedenktijd(maar ik kan eigenlijk geen kant op het is een of ik wel of geen warm krijg dus voel me nog al gedwongen.) af ziet nu voel ik me hier niet over dat im nu een contract moet afsluiten en moet betalen terwijl als het me eerder goed was uitgelegd had ik geen contract af hoeven af te sluiten en had im de slimme module gratis gekregen. Kunt mij advies gevrn wat hier mij recht in is.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd ben ik in afwachting van u antwoord.

Met vriendelijke groet,
Farina

    • farina
      meer dan een maand geleden

      Waar het eigenlijk omgaat is dat ik door verkeerde voorlichting (de voorlichter zei dat de boiler je warmwaterverbruik opslaat en er voor zorgt dat je atijd ben voorzien van warm dus dat betekend dat de boiler ook overdag veel vuldig zo gaan verwarmen wat zou resulteren in enorm piekverbruik)
      van eneco over een slimme boiler module hierdoor ben niet akkoord ben gegaan met het laten plaatsen van deze module. (De slimme module zou dan kosteloos zonder abonnement kosten geplaatst worden) en nu wordt het TF Signaal van de boiler uigeschakelt waardoor ik gedwongen ben om de slimme module te laten plaatsen tegen een maandabonnement €5.50 waar ik ook bij gedwongen word of van de bedenktijd af te afzien dat hebben ze in een voicelog opgenomen nu voel ik me echt dubbelop in de maling genomen kunt u mij advieseren wat ik in dit geval een beste kan doen wat is mijn recht.

      Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd ben ik in afwachting van u antwoord.
      Met vriendelijke groet,
      Farina

      meer dan een maand geleden