Registeren Inloggen
Clau
Clau
meer dan een maand geleden

Transavia ‘vliegt gewoon op code oranje’

meer dan een maand geleden

Even mopperen op Transavia!

Mijn dochter (19) heeft eind januari samen met haar 4 vriendinnen een vlucht geboekt naar Lissabon voor 6 juli j.l. Helaas! Corona was al een beetje aan het verminderen, maar Lissabon en omgeving werd opnieuw code oranje (alleen noodzakelijke vluchten). Transavia ziet geen probleem en vliegt gewoon! ‘Gelukkig’ mocht ze (samen met haar 4 vriendinnen) de vlucht wijzigen naar 24 augustus (overmorgen). Sommige meiden gaan naar de Universiteit dus Herfstvakantie was geen optie. Wel even 100,- p.p. bijbetalen.
Helaas!! Nu nog steeds code oranje, maar volgens Transavia nog steeds geen probleem. Zij vliegen gewoon. Dat mijn dochter bij terugkomst 2 weken in quarantaine moet om te voorkomen dat ze anderen mogelijk besmet, maakt voor Transavia niet uit. Natuurlijk ‘mag’ ze nog een keer haar vlucht wijzigen. Wel komt daar nu ook nog eens 50,- wijzigingskosten bij. Haar vriendinnen hebben inmiddels geannuleerd: 300,- weggegooid!
Volgens de medewerker van Transavia is het een low-budget maatschappij, dus mag je daar niks van verwachten. 300,- voor een retourtje Lissabon vind ik geen low-budget! Ik ben dus iemand die wel wat verwacht. Het bedrag bijvoorbeeld gebruiken voor 2 tickets naar een andere bestemming zou ik al prima vinden! Op geen enkele manier komen ze je tegemoet.
Dus er blijven 3 opties over: in haar eentje naar een andere bestemming á 350,- , met iemand anders die dan ook 350,- zou moeten besteden aan alleen een ticket (!) óf annuleren?
Iemand tips? Ervaring met bezwaar maken? Ik hoor het graag!!

    • Ilonamt
      meer dan een maand geleden

      Voor mijn dochter geldt precies hetzelfde. Ik vraag mij af of dit zomaar mag van Transavia. Mijn dochter heeft nog gebeld dat ze nu nog niet weet wanneer zij kan reizen voor 31 maart, dus dat omboeken nu nog geen zin heeft. Ook weet je niet of de gebieden of de datum waar je naar omboekt tegen die tijd code oranje of rood zijn en dan zit je weer met een geboekte reis waar je steeds meer voor gaat betalen.
      Zij vroeg of ze haar ook een voucher konden geven ipv omboeken, maar dat kon niet, omdat het ging om een gebied waar code oranje voor geldt. Alleen bij code rood heb je recht op geld terug of een voucher volgens Transavia.
      Een klacht indienen kan niet via mail, omdat ze nu te druk zijn. Een antwoord zal dan 3 maanden later pas komen.
      Omdat de vlucht morgen al is heeft mijn dochter besloten deze zelf te annuleren met als gevolg dat zij dus geen geld van Transavia krijgt. Dit voelt zo oneerlijk dat haar 300 euro nu weg is terwijl dit in januari niet te verwachten was. Zij kan hier zelf niets aan doen.

      meer dan een maand geleden
    • Dwarsligger
      meer dan een maand geleden

      Wat hebben jullie toch een zwaar leven en een groot luxeprobleem!
      Veel wijsheid toegewenst.

      meer dan een maand geleden
    • Charitas
      meer dan een maand geleden

      Dat Transavia gewoon willens en wetens mensen naar risicogebieden,
      brengt is zeer kwalijk.
      Om hun passagiers hieraan bloot te stellen en met alle gevaren wat hieruit kunnen ,
      instaan.
      Elk advies van regering wordt genegeerd, terwijl de Tui en Corendon
      hun passagiers terug haalt.
      Wij zagen ons genoodzaakt de reis te annuleren, en zijn ons geld kwijt onze
      annuleringsverzekering vergoed alles wat Corona te maken heeft niet.
      Mijn vraag is mag en kan dit zomaar wat Transavia doet?

      meer dan een maand geleden
    • Debree
      meer dan een maand geleden

      De business van Transavia is vliegen. En dat doen ze zolang het mag, naar elk gebied dat zijn luchthavens niet heeft gesloten. Van de passagiers wordt vervolgens verwacht om te handelen naar de omstandigheden en hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.

      meer dan een maand geleden