RegisterenInloggen
  • This topic is empty.
25snaH
25snaH
7 dagen geleden

Transavia wordt een slechte debiteur

7 dagen geleden

Op 9 december 2019 heb ik een vlucht naar Kos geboekt en betaald. Op 24-4-2020 heeft Transavia onze vlucht naar Kos (met boekingsnummer ….) geannuleerd.
Op 1 mei 2020 kreeg ik onderstaande e-mail:

Update over je voucher voor je boeking

Beste Hans,
We lieten je eerder weten dat je eind april je voucher ontvangt. Je vraagt je misschien af waar hij blijft. We zijn er heel druk mee bezig, maar hebben langer de tijd nodig.

Om te zorgen dat je straks makkelijk en veilig met je voucher kunt betalen, moeten we het betalingsproces op onze website aanpassen. Hiervoor hebben we meer tijd nodig. We vinden het vervelend dat je langer moet wachten.

Wij werken keihard door en verwachten half mei de eerste vouchers te versturen.

Heb je op dit moment nog vragen? Bekijk onze informatiepagina met de laatste informatie en veelgestelde vragen over de voucher.

Tot ziens aan boord!
Met vriendelijke groet,

Marije Teerling
Hoofd Klantenservice”

Op 12 juni 2020 kreeg ik onderstaande mail:
Goedemiddag Hans
er wordt hard gewerkt!

Hard aan het werk
We zijn ons er van bewust dat veel van jullie de afgelopen tijd in onzekerheid hebben geleefd. Je vraagt je misschien af of je vlucht doorgaat, wanneer je een voucher ontvangt en wanneer je plannen kunt maken voor de zomer. Wij realiseren ons dat we door de grote hoeveelheid vragen en annuleringen niet altijd goed bereikbaar zijn en dat het soms lang duurt tot we antwoorden hebben. Dit vinden wij erg vervelend, want dit past niet bij de kwaliteit die we normaal gesproken bieden.

Toch moeten wij als luchtvaartmaatschappij iedere dag omgaan met veranderende beperkingen en aangepaste regelgeving. Dit maakt ons werk erg ingewikkeld. Tegelijkertijd zijn we druk bezig met het veilig opstarten van onze vluchten. In juli en augustus vliegen we weer naar een groot deel van ons netwerk. Volgende week maken we bekend om welke bestemmingen het gaat.

Voucher en geld terug
Passagiers die tussen 15 maart en 4 juni te maken kregen met een geannuleerde vlucht, zouden in eerste instantie een voucher ontvangen waarmee je een andere vlucht kunt boeken. Deze passagiers kunnen nu alsnog kiezen voor een teruggave van hun geld. Passagiers met een geannuleerde vlucht vanaf 4 juni ontvangen al een voucher waarbij zij ook konden kiezen voor terugbetaling van het ticket.

Vanwege de omvang van de coronacrisis en het enorme aantal annuleringen duurt het enige tijd voor we iedereen kunnen helpen. We werken er achter de schermen hard aan om ervoor te zorgen dat je via de website geld terug kunt vragen. Zodra dit kan, ontvang je hier bericht over. Voor meer informatie over vluchten, vouchers en omboeken kun je ook terecht op onze website.

Bedankt
We willen je bedanken voor je begrip en geduld in deze uitzonderlijke omstandigheden. Ons Service Centre heeft het ontzettend druk met alle vragen, waardoor de wachttijden regelmatig oplopen. We zijn blij dat veel passagiers hun voucher hebben gebruikt voor een volgende reis. Ondertussen werken wij met man en macht om je meer duidelijkheid te bieden en je met een vertrouwd gevoel aan boord te verwelkomen.

Op app berichten naar Transavia op 27 juni en 5 augustus met de vraag wanneer ik het betaalde bedrag ad € 456,- kan verwachten, wordt gereageerd met een standaard antwoord:

“Hoi Hans
Fijn dat je contact met ons opneemt. Het is op dit moment extreem druk en is de wachttijd langer dan normaal. Voor de laatste info en updates verwijzen we je naar onze website https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus
Voor de volgende specifieke vragen staan er antwoorden klaar op de website:
• welke bestemmingen/vluchten we vliegen – https://www.transavia.com/nl-nl/actueel-overzicht-bestemmingen/
• nog niet ontvangen voucher – https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/voucher/#header-id-voucher—when-receive-voucher
• de status van je teruggave/restitutie – https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-voucher
• de gezondheidsverklaring – https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/#header-id-nl-corona-flying-safely
Mocht je binnen 72 uur met ons vliegen neem dan via de telefoon contact met ons op te nemen via: +31 (0) 20 21 46 032 (lokaal tarief).
Voor meer informatie: https://www.transavia.com/nl-NL/service/klantenservice/.
Hartelijke groeten, Transavia Webcare Team”

Pogingen om iemand te spreken te krijgen liepen op niets uit (telefonisch niet te bereiken en email wordt niet beantwoord.
Desondanks weten ze me via e-mail nog steeds wel te vinden om allerlei reizen aan te prijzen. Ik heb het idee dat er alleen nog maar aan nieuwe inkomsten wordt gedacht en dat hun huidige schuldeisers in een la worden geschoven.
Graag verneem ik van u of u enig idee heeft op welke wijze ik mijn geld terug kan krijgen.