Registeren Inloggen
Henk van Nieuwenhuizen
Henk van Nieuwenhuizen
meer dan een maand geleden

TUI gijzelt boeker

meer dan een maand geleden

Wij hebben in augustus een vliegticket naar Sharm el sheikh geboekt bij TUI Nederland. TUI heeft deze vlucht en alle andere vluchten naar Sharm el sheikh gecanceld. Wij hebben hier nog geen bericht van gehad. Wij kunnen de betaalde reissom dus nog niet via een voucher teruggestort krijgen. Wij hebben hierover telefonisch contact gehad met TUI.nl. Zij zeggen dat pas vanaf 1 december een voucher beschikbaar komt. Dit betekent dat wij tot die datum niet bij een andere luchtvaartmaatschappij kunnen boeken omdat het risico bestaat dat we dan twee vliegtickets hebben voor dezelfde reis en bovendien dubbele kosten moeten maken. Ook zal de prijs dan hoger zijn en is er een kans dat er geen ticket meer beschikbaar is voor die vlucht.
TUI weet dus dat ze niet zullen vliegen maar weigeren ook na aandringen de betaalde reissom terug te betalen.
Onze vraag is: Mag TUI tot 1 december de betaalde reissom in kas houden terwijl zij weten dat er niet gevlogen wordt?
Wij voelen ons gegijzeld.

    • SuperBitch – scherp & hulpvaardig-
      meer dan een maand geleden

      De overheid van Egypte laat toeristen weer toe en stimuleert de toeristische sector zelfs, ook omdat deze van groot economisch belang is voor het land.
      Dat betekent niet dat Egypte een positief reisadvies heeft.
      De Nederlandse overheid geeft Egypte momenteel een oranje reisadvies.
      Dat wil zeggen dat de Nederlandse overheid adviseert om momenteel alleen voor noodzakelijke reizen naar Egypte te gaan.
      Voor de noordelijke Sinaï, het grensgebied met Libië, Bir Tawil en de Hala’ib driehoek geldt een rood reisadvies.
      Maar als u echt z.s.m. uw geld wil hebben biedt een claimbureau wellicht uitkomst.
      Of TUI uw geld tot, neem ik aan, uw vertrekdatum van 1 december mag vasthouden weet ik niet maar ik vermoed dat zij ‘hopen’ op versoepelingen in/voor Egypte.

      meer dan een maand geleden