RegisterenInloggen
AJMR
AJMR
meer dan een maand geleden

TUI vraagt een bijbetaling, om vervolgens de service te leveren zonder de bijbetaling

meer dan een maand geleden

Mijn vriend en ik hebben een vakantie naar Curaçao geboekt via TUI. Bij het kiezen van de vlucht konden we gaan voor 2 duurdere opties: voor 90 euro pp een non-stop vlucht, voor 200 euro pp een non-stop vlucht met extra beenruimte. Wij hebben ervoor gekozen om de 90 euro bij te betalen, aangezien we dan een stuk minder lang onderweg zouden zijn. Inmiddels heeft TUI zonder enige berichtgeving aan ons de heenvlucht veranderd in een vlucht mét overstap. We hebben gebeld, daar was de medewerker niet op de hoogte van het feit dat er bijbetaald kon worden (“lijkt me sterk hoor”). Vervolgens zijn we vandaag in de winkel langsgegaan: we konden wel omboeken en alsnog op een vlucht die non-stop zou zijn (andere data), maar dan moeten we wel opnieuw bijbetalen. Tevens kunnen we op de huidige vlucht ruimere stoelen krijgen, tegen een betaling van 100 euro pp.

Ik vind dit een bijzondere gang van zaken. Ik weet dat TUI zich het recht voorhoudt de vluchten te wijzigen, maar ik voel mij sterk misleid in hun communicatie over het bijbetalen en waarvóór de bijbetaling dient. Als zij hadden gecommuniceerd dat die 90 euro teniet kon gaan door de vlucht alsnog te veranderen in een vlucht met overstap, dan hadden we de 90 euro pp uiteraard niet betaald. Wat mij betreft is hier dan ook sprake van een dwaling in het aangaan van de overeenkomst (6:228 BW). We willen de gehele reisovereenkomst niet laten vernietigen omdat we erg graag eindelijk op vakantie willen gaan, maar die 180 euro willen we uiteraard graag terug en de lokale horeca mee verblijden, níet TUI.

Hebben hier meer mensen ervaring mee?? Ben even benieuwd!
Ik ga in ieder geval een formele klacht indienen.

    • AJMR
      meer dan een maand geleden

      Update: nu iemand aan de telefoon gesproken die zei dat we een duurdere stoel hadden gekozen in de Economy klasse. Er zijn kennelijk verschillende klasses. Daar kan ik bij in komen. Alsnog is dat NIET gecommuniceerd bij het boeken en voel ik mij sterk misleid in het boeken van een duurdere optie waarbij de suggestie gewekt werd dat het non-stop was. “Onder valse voorwendselen” de overeenkomst aangaan kan niet volgens deze medewerkster, want er stond nergens vermeld dat het bijbetalen bedoeld was voor de non-stop vlucht. Ik gaf terug dat er ook nergens staat dat het bijbetalen is voor de economy klasses. Daar had ze geen antwoord op. Ik ga serieuzere stappen ondernemen.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie