RegisterenInloggen
Ton-lucy
Ton-lucy
7 dagen geleden

Vakantie huis Belvilla

7 dagen geleden

Wij hadden in april een vakantiehuis gehuurd om met de familie een paar dagen weg te zijn ,we hadden iets te vieren. Door de Corona kon dit niet doorgaan. Meer als 10 mensen mocht niet en was niet verantwoord. Na verschillende telefoontjes is het geannuleerd, en zouden we eerst ons geld en daarna een voucher krijgen. We hebben niets meer gehoord, wel geprobeerd om te bellen , geen gehoor. Na gemaild te hebben alleen een automatisch antwoord. Voor ons veel geld 1230 euro. Met vriendelijke groet, Lucy van Loon.

    • Dagmar27
      7 dagen geleden

      Beste Lucy,

      Belvilla geeft op hun “corona”-pagina aan (=quote);
      Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

      Indien wij jouw boeking naar aanleiding van een eerder telefonisch contact reeds hebben geannuleerd en we hebben je een voucher toegezegd, willen we je vragen om geduld. Op dit moment werken wij hard om alle vouchers te versturen en doen wij ons uiterste best ook die van jou zo snel mogelijk toe te sturen.

      Nu vind ik een tijdvak van ruim 2 maanden een behoorlijke tijd rn kan mij voorstellen dat u vindt dat u genoeg geduld heeft gehad.

      Indien u schriftelijke stukken kunt overleggen waarin u daadwerkelijk door Belvilla een voucher is toegezegd (bijv.-uitgeprinte-mails) kunt u natuurlijk een aangetekende btief naar Belvilla sturen, hen in gebreke stellen en hen een redelijke termijn stellen (meestal 2 weken) om u een voucher te doen toekomen.

      Bovendien geeft Belvilla zelf op voormelde pagina aan dat u wel degelijk de mogelijkhrid geld terug te krijgen, maar dit hangt af van de soort voucher die je hebt ontvangen.
      Wanneer uw boeking is geannuleerd wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie, ontvangt u een Corona-voucher waarmee u een nieuwe vakantie kunt boeken.
      Dit voucher is 3 jaar geldig.
      Als u de voucher niet gebruikt, kan u 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.

      Ik zou daarom zeker een “in gebreke stelling” aangetekend aan Belvilla sturen; ik vind € 1230 ook een hoop geld wat zeker niet in de (diepe) zakken van Belvilla mag blijven zitten.

      Succes en hou ons alhier svp op de hoogte van de (hopelijk positieve) ontwikkelingen,

      Dagmar

      7 dagen geleden

      Geef een reactie