RegisterenInloggen
Madmax
Madmax
meer dan een maand geleden

Vakantie Roompot annuleren

meer dan een maand geleden

Wij hebben een midweek geboekt in een vakantiepark van Roompot. Na afkondiging van de lockdown op 14 december jl. hebben wij contact opgenomen met het betreffende park om te vragen wat de mogelijke gevolgen zijn van de lockdown voor ons verblijf volgende week. Het vakantiepark is geopend, echter zijn alle faciliteiten gesloten. Denk aan: restaurant, zwembad, binnenspeeltuin, kinderanimatie, etc. Wij willen deze vakantie om boeken naar een later moment als de faciliteiten weer beschikbaar zijn of een voucher. Men geeft aan dat dit NIET mogelijk is, zo heeft de geschillencommissie bepaald volgens Roompot. Wij zijn van mening dat Roompot de leveringsvoorwaarden niet nakomt en wij niet krijgen waar we voor betaald hebben volgens de website bij het moment van boeken. Is dit juist?

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Madmax,
      Op Rijksoverheid.nl wordt hieromtrent o.m. het volgende vermeld (=quote);
      Vakantie annuleren binnenland

      Wilt u uw vakantie annuleren? Als een locatie open is, dan kan de aanbieder in principe de dienst leveren en moet u gewoon betalen. Kan een locatie niet bezocht worden vanwege coronamaatregelen? Dan is het advies om in overleg met de verhuurder tot een goede oplossing te komen. Bijvoorbeeld als u met een groep bent van meer dan 2 personen die niet op hetzelfde adres wonen. U en de locatie zijn beiden verantwoordelijk voor de naleving van de coronaregels.

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

      • Madmax
        meer dan een maand geleden

        Bedankt voor uw reactie. In feite klopt de informatie van de Rijksoverheid natuurlijk niet. Als de locatie open is, betekent dit niet dat de dienst geleverd wordt. Er wordt geadverteerd met huisjes op een park met diverse faciliteiten. Daar is de prijs ook naar in vergelijking met een park zonder faciliteiten. M.a.w. als consument betaal je hier ook voor. Jammer dat je als consument uiteindelijk de prijs betaalt voor de lockdown.

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

      • Dagmar27
        meer dan een maand geleden

        Madmax,
        Ik begrijp uw frustratie: als u die faciliteiten niet belangrijk had gevonden, had u wel een goedkoper alternatief geboekt, toch??
        Het lijkt een beetje ‘houtje-touwtje’ advies: het gaat de Rijksoverheid er klaarblijkelijk alleen om het feit dat u uw accomodatie kunt gebruiken.
        Dat de horeca, zwembad e.d. niet open zijn valt volgens de Rijksoverheid onder de Corona-regels (en daarmee wordt de verhuurder ‘gedekt’).
        En zoals het er nu staat bloedt de ‘vakantieganger’.
        Triest maar waar.

        Ik wens u wijsheid toe met het nemen van uw (kostbare) beslissing.

        ⛦Stay safe, keep your distance, obey the rules of the lockdown and use your mind; let’s beat Covid-19 (or whatever name you put on it) together!!⛦

        meer dan een maand geleden

        Geef een reactie

    • Debree
      29 dagen geleden

      Misschien kunt u de genoemde uitspraak van de geschillencommissie achterhalen? Het lijkt me sterk dat de geschillencommissie reizen een generale verplichting oplegt. Dat is volgens mij nog nooit gebeurd. En de Roompot kan natuurlijk altijd zijn eigen regels aanpassen als ze dat willen. Maar formeel reageren is natuurlijk gemakkelijker.

      29 dagen geleden

      Geef een reactie