Registeren Inloggen
Madmax
Madmax
meer dan een maand geleden

Vakantie Roompot annuleren

meer dan een maand geleden

Wij hebben een midweek geboekt in een vakantiepark van Roompot. Na afkondiging van de lockdown op 14 december jl. hebben wij contact opgenomen met het betreffende park om te vragen wat de mogelijke gevolgen zijn van de lockdown voor ons verblijf volgende week. Het vakantiepark is geopend, echter zijn alle faciliteiten gesloten. Denk aan: restaurant, zwembad, binnenspeeltuin, kinderanimatie, etc. Wij willen deze vakantie om boeken naar een later moment als de faciliteiten weer beschikbaar zijn of een voucher. Men geeft aan dat dit NIET mogelijk is, zo heeft de geschillencommissie bepaald volgens Roompot. Wij zijn van mening dat Roompot de leveringsvoorwaarden niet nakomt en wij niet krijgen waar we voor betaald hebben volgens de website bij het moment van boeken. Is dit juist?

    • Debree
      meer dan een maand geleden

      Misschien kunt u de genoemde uitspraak van de geschillencommissie achterhalen? Het lijkt me sterk dat de geschillencommissie reizen een generale verplichting oplegt. Dat is volgens mij nog nooit gebeurd. En de Roompot kan natuurlijk altijd zijn eigen regels aanpassen als ze dat willen. Maar formeel reageren is natuurlijk gemakkelijker.

      meer dan een maand geleden
    • Madmax
      meer dan een maand geleden

      Bedankt voor uw reactie. In feite klopt de informatie van de Rijksoverheid natuurlijk niet. Als de locatie open is, betekent dit niet dat de dienst geleverd wordt. Er wordt geadverteerd met huisjes op een park met diverse faciliteiten. Daar is de prijs ook naar in vergelijking met een park zonder faciliteiten. M.a.w. als consument betaal je hier ook voor. Jammer dat je als consument uiteindelijk de prijs betaalt voor de lockdown.

      meer dan een maand geleden