RegisterenInloggen
Syl Bos
Syl Bos
25 dagen geleden

Van het kastje naar de muur

25 dagen geleden

Wij zouden in mei 2020 naar Porto gaan, hotel geboekt bij Booking.com.
Reis ging niet door vanwege Corona maar schijnbaar hebben we een non-refundable kamer geboekt waardoor we geen geld terug krijgen.
Na heel veel heen en weer gebel en gemail met zowel Booking.com als het hotel kregen we uiteindelijk een voucher voor 2021. Dit hebben we alleen maar geaccepteerd omdat we tegen een muur aanliepen.
Nu meer dan een half jaar later is het virus nog steeds aanwezig en staat Portugal (weer) op oranje. Ik durf niet weer te boeken met die voucher want stel in mei is het nog steeds aanwezig dan ben ik waarschijnlijk nog verder van huis.
Ik heb dus Booking.com gevraagd of ik toch het geld terug kon krijgen maar daarvoor moest ik rechtstreeks bij het hotel zijn omdat de kamer non-refundable was kreeg ik als antwoord. Ik heb het hotel toen een mail gestuurd maar natuurlijk kreeg ik geen antwoord meer. Het is toch van de gekke dat Booking.com ons hierin niet kan/wil helpen? Wat kan ik nog doen?

    • Gerard67
      25 dagen geleden

      Het is triest de enige troost is dat met u ontelbare mensen er allemaal de dupe van zijn .
      Ik raad iedereen aan niet meer te boeken voor reizen want geld komt nooit meer terug.
      Laat dan de reisbrance maar compleet failiet gaan daar sturen ze zelf op aan .
      Sterkte .

      25 dagen geleden

      Geef een reactie

      • Dagmar27
        25 dagen geleden

        Ik bevestig de mening van Gerard: het is verdraaid triest voor de vele gedupeerden.
        Ondertussen maken mensen heel voorzichtig weer vakantieplannen voor 2021.

        Airbnb sluit Corona al uit als “annuleringsgrond”.
        Quote;
        Reserveringen voor accommodaties en Airbnb-ervaringen die na 14 maart 2020 zijn gemaakt, vallen niet onder onze Voorwaarden bij verzachtende omstandigheden, behalve wanneer de gast of host daadwerkelijk met COVID-19 besmet is.
        COVID-19 gerelateerde omstandigheden die niet onder de voorwaarden vallen, zijn onder andere: vervoersverstoringen en -annuleringen, reisadviezen en -beperkingen, gezondheidsadviezen en quarantaines, wijzigingen in de toepasselijke wetgeving en andere overheidsmaatregelen als evacuaties, grenssluitingen, een verbod op kortetermijnverhuur en de eis om binnenshuis te blijven. Hierop zijn gewoon de annuleringsvoorwaarden van de host van toepassing.

        Bovendien dient men er rekening mee te houden dat bij de reis- en annuleringsverzekeringen vaak gesproken wordt van een ‘onvoorziene omstandigheid’. Het coronavirus of een nieuwe uitbraak daarvan zijn nu absoluut niet meer onvoorzien te noemen. Epidemieën zijn sowieso al uitgesloten op de meeste verzekeringen.
        Dat geldt dus ook als u een doorlopende reisverzekering en/of doorlopende annuleringsverzekering heeft!
        Deze verzekering is wel het gehele jaar geldig, maar als u nu een vakantie boekt, zult u geen dekking hebben omdat u de risico’s kent.
        Dat betekent bijvoorbeeld geen repatriëring bij ziekte, geen vergoeding bij annulering of als gedeelten van de reis niet door kunnen gaan.

        Mwah, ik denk dat heel veel mensen in 2021 “op de bonnefooi” (=op goed geluk, zonder van tevoren iets te regelen of af te spreken) op vakantie want gebleken is dat dit net zo veel risico met zich meebrengt als een boeking bij een reisorganisatie……

        Laat dan de reisbranche maar eens zélf een waterdichte oplossing zoeken en alle gedupeerden van nú schadeloosstellen.

        25 dagen geleden

        Geef een reactie