- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 1 maand geleden door .
Viabuy Mastercard
Goedemiddag,
Begin juli 2021 heb ik op de website van Viabuy een prepaid Mastercard besteld. Volgens de Viabuy voorwaarde zou de kaart eenmalig € 69,90 kosten en maandelijks € 19,90,-. Op 5 juli 2021 ontving ik per e-mail het bericht dat de kaart verstuurd zou zijn. Omdat ik na ruim een week de kaart nog niet had ontvangen, besloot ik daarover contact op te nemen met Viabuy klantenservice en besloot tijdens het gesprek dat ik de Mastercard toch niet meer wilde. Dat was geen probleem en het zou geregeld worden. Op 7 september 2022, ruim een jaar na mijn bestelling, ontving ik van Viabuy een e-mail met het onderwerp “eerste betalingsherinnering”. In die mail geven ze aan dat ze mij herhaaldelijk eraan herinnerd hebben dat de kosten betaald moesten worden. De verschuldigde kosten zijn als volgt samengesteld
– eenmalige uitgiftekosten van € 69,90 en
– jaarlijkse kosten € 19,90. De titel van de e- mail “Eerste betalingsherinnering” verward mij omdat in de inhoud staat dat ze mij herhaaldelijk eraan herinnerd hebben de verschuldigde kosten te betalen?
Verder heb ik Viabuy gevraagd waarom ik een herinnering heb ontvangen terwijl ik af heb gezien van de Mastercard. Ik heb ze ook laten weten dat ik het raar vind dat ik pas ruim een jaar later een herinnering van betaling krijg. Viabuy gaf te kennen dat het telefoongesprek registratie tussen hen en mij toen ter tijd niet terug te vinden is. Zij eisen nu dat ik het verschuldigde bedrag betaal. Inmiddels heb ik vandaag een tweede betalingsherinnering ontvangen.
Zou u mij a.u.b. willen informeren wat mijn rechten zijn en of ik verplicht ben te betalen v.e product dat ik nooit ontvangen heb en daar melding van heb gedaan? Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Estrella van Dijk.
Tel. 06 254 76 453.
-
-
SuperBitch – scherp & hulpvaardig-meer dan een maand geleden
Etoile,
Al een hele periode zijn soortgelijke klachten te lezen op Radar, Trustpilot,
Reviews.nl, klachtenkompas etc.Creditcardchecker schrijft;
Quote
De Viabuy Prepaid creditcard is opgesteld in samenwerking met Mastercard. Eigenlijk zijn er voornamelijk slechte ervaringen te vinden in de review pagina over deze creditcard. Je betaalt namelijk aanschafkosten van €69,90 exclusief de jaarlijkse kosten. Daarnaast heb je weinig bijzondere voordelen. Het is dus aan te raden om andere prepaid kaarten te bekijken.
UnquoteOp webshopchecker;
– viabuy.com scoort een 3 op een schaal van 10.
– viabuy.com is niet goedgekeurd door een bekend keurmerk.Natuurlijk: dit is mosterd na de maaltijd.
Ik raad u aan contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekeraar of het Juridisch loket om samen te bezien welke stappen u kunt nemen o.b.v. uw bewijsmateriaal.
Succes.
meer dan een maand geleden -
Max Paymeer dan een maand geleden
Hallo Etoile. Een overdenking die ik heb na het uitstekende advies van SuperBitch. U schrijft; “Viabuy gaf te kennen dat het telefoongesprek registratie tussen hen en mij toen ter tijd niet terug te vinden is.” Hieruit concludeer ik dan dat men bij Viabuy wel kennis heeft van het feit dat er een registratie was maar dat zij hem niet terug kunnen vinden. Zij kunnen dus niet bewijzen dat het gesprek niet heeft plaatsgevonden! Ten slotte, als het ook maar op enige manier een relatie heeft tot iets met geld dan gebruik je liefst altijd email of fax (die hebben ze kennelijk) zodat er altijd wettig bewijs is. Maar dat terzijde,
[QUOTE]
Als u niet tevreden bent met onze service en een klacht wilt indienen, neem dan contact op met onze klantenservice. U kunt persoonlijk of per post, e-mail, fax of telefoon een klacht bij ons indienen. Uiteraard worden alle klachten kosteloos afgehandeld.Als tweede stap, als u niet tevreden bent met het antwoord, kunt u voor klachten schrijven naar het verantwoordelijke management team via: complaints@dock.financial. We zullen met u samenwerken en streven ernaar om u binnen 7 dagen een acceptabele oplossing te bieden.
Als u uw zaak heeft geëscaleerd naar Dock Financial S.A. management en nog steeds geen acceptabele oplossing meer dan 1 maand na de eerste indiening van uw klacht heeft ontvangen, kunt u uw zaak verder escaleren door contact op te nemen met de Commission de Surveillance du Secteur Financier “CSSF”, die zal optreden als de Ombudsman. De CSSF bevindt zich op Département Juridique CC 283, route d’Arlon L-2991 Luxemburg. Voor aanvullende contactgegevens kunt u hun website bezoeken op http://www.cssf.lu/.
[UNQUOTE]meer dan een maand geleden
-