RegisterenInloggen
Marjanschoon
Marjanschoon
meer dan een maand geleden

Vliegwinkel

meer dan een maand geleden

Totaal geen contact mogelijk..geen reis geen voucher geen geld geen vakantie…en wat nu ???
Waarom kan je niet bellen. Of mailen.

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Marjanschoon,

      Het is kommer en kwel kennelijk binnen de Nederlandse reiswereld.
      Het is werkelijk ongelooflijk hoeveel problemen er zijn/worden veroorzaakt door aldanniet ANVR/SGR erkende reisorganisaties.

      Hier nog twee gevalletjes Vliegwinkel.nl;
      Onderwerp: Geld terug van vliegtuigmaatschappij verdwijnt in de diepe zakken van Vliegwinkel.nl!
      21 jun 2020
      Begin dit jaar twee tickets geboekt via Vliegwinkel.nl, met China Eastern Airlines in mei 3 weken naar Japan. 21 april bevestigd China Eastern Airlines dat de tickets vanwege Corno…
      Onderwerp: Vliegwinkel KLM vlucht Amsterdam – Wenen annulering
      do 18 jun 2020
      Ik boekte een vlucht van Amsterdam naar Wenen met KLM. KL1845 10/06/2020 AMS – VIE. Deze vlucht werd door KLM gecanceld. Na contact met KLM, waarin men aangaf dat het geen problee…

      Ik krijg hier zo’n smerige smaak van in mijn mond….
      Temeer omdat er duidelijke uitspraken liggen van EU claim en de ACM (die ik u apart zal melden)

      Dagmar

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Dagmar27
      meer dan een maand geleden

      Beste Marjanschoon,

      Zoals ik u in mijn initiële reactie heb toegezegd geef ik onderstaand de uitspraken van EU Claim resp. ACM weer:

      EU Claim geeft aan dat Verordening 261/2004 ook geldig is voor niet-Europese luchtvaartmaatschappijen indien je vlucht vertrekt vanuit een EU-land. 
      Quote:
      De rechten op basis van Verordening 261/2004  zijn ook tijdens het coronavirus van kracht. Dit houdt in dat bij een geannuleerde vlucht door de vliegtuigmaatschappij de passagier recht heeft op een terugbetaling van de ticketkosten, ook als er een voucher (of EMD) wordt aangeboden door de vliegtuigmaatschappij.

      En de ACM meldt over de prijs van uw ticket en extra kosten (quote):
      Annuleert de luchtvaartmaatschappij uw vlucht? Dan moet u het volledige bedrag voor uw ticket terugkrijgen. Hebt u het ticket niet rechtstreeks gekocht bij de luchtvaartmaatschappij? Maar bij een boekingskantoor? Ook het boekingskantoor mag geen kosten, zoals administratiekosten of bemiddelingskosten in rekening brengen. U kunt zowel de luchtvaartmaatschappij als het boekingskantoor vragen om terugbetaling. Hebt u het ticket via een boekingskantoor gekocht? Dan betaalt de luchtvaartmaatschappij aan het boekingskantoor. Het boekingskantoor moet vervolgens aan u betalen.

      De luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor de terugbetaling van uw ticket. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) houdt hierop toezicht. U kunt bij de ILT uw klacht hierover indienen. De ILT kan u niet helpen bij het halen van uw recht. Krijgt u uw geld niet terug? Dan kunt u overwegen om een claimorganisatie in te schakelen. Of naar de rechter stappen.

      Ik wens u sterkte en succes in uw strijd om uw zaak bij Vliegwinkel.nl met een positief resultaat tot een einde te brengen: daar heeft u “een lange adem” voor nodig lijkt het gezien de info van Vliegwinkel.nl op hun site (=m.i. behoorlijk klantONvriendelijk).

      Dagmar

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie