RegisterenInloggen
Leon M
Leon M
meer dan een maand geleden

vlucht naar Zakynthos gaat niet door dankzij TUI/ Huisartslab

meer dan een maand geleden

Goedendag,

Mijn vriendin en ik zouden op 19 augustus op reis gaan naar Zakynthos. We konden alleen nog reizen als wij een negatieve corona test hadden (dit heeft de Griekse overheid bepaald voor iedereen die vanaf 17 augustus het land binnenkomt) . We hebben ons maandag ochtend( 17 Augustus) laten testen in Hoogeveen door het Huisartsenlab, gevestigd in Baarn. Deze gaven ons (ook per internetadres) de garantie dat wij de test-uitslag op de dag voor vertrek hadden tussen 15:00 en 00:00, dat zou dan op dinsdag 18 augustus zijn. Mijn vriendin heeft deze test dinsdagavond om 20:51 inderdaad ontvangen. Echter bleef mijn testresultaat uit.

Wij zijn vervolgens naar Schiphol gereisd omdat TUI van te voren had aangegeven dat alles wel goed zou komen, en als we op Schiphol kwamen en je testresultaat nog niet had, ging TUI het voor je regelen.
Echter toen wij op Schiphol aan kwamen, ( 2 en half uur voor vertrek) stonden er al rijen mensen voor de TUI balie. Allemaal mensen die hun test resultaten ook niet hadden ontvangen.
Er was 1 iemand werkzaam van het Huisartsenlab, en er waren 3 mensen van TUI aanwezig. Het was daar een grote chaos met mensen die hun testresultaat wilden hebben. De man van het Huisarstenlab vertelde dat ze aan het wachten waren op updates en dan konden we alsnog vertrekken.

Na lang gewacht werd uiteindelijk duidelijk dat mijn testresultaat er nog helemaal niet was. Deze heb ik uiteindelijk donderdag ochtend om 11:06 ontvangen ( 20 Augustus). Dat is meer dan 35 uur te laat dus.

Op Schiphol kregen wij een optie om een voucher te krijgen, over geld terug krijgen hebben de dames van TUI het nooit gehad. Uiteindelijk hebben wij gezegd dat dit oké was. Ook omdat wij al geruime tijd gereisd hadden ( Vanaf Overijssel naar Schiphol) En we hebben lang gewacht in de rij.

Wij zijn uiteindelijk niet blij met de handelswijze van TUI. Wij krijgen nu een voucher maar hebben niet van onze vakantie kunnen genieten. Dit jaar kunnen wij sowieso niet meer op vakantie ivm werk / opleiding.

Wij hebben TUI hier ook 1 dag later over gebeld. De mevrouw die ik aan de telefoon had, deed er lacherig over en ze zei letterlijk: ”Ja maar er was toch iemand die gewoon kon gaan vliegen?”. Het kwam er op neer dat wij ons geld toch niet terug kregen want ze gaven bij niemand geld terug, we moesten maar een halfjaar wachten voordat we iets kunnen aanvragen.

Kortom wij zijn totaal niet blij met de handelswijze van TUI.

    • PatrickH
      meer dan een maand geleden

      Exact hetzelfde verhaal hier alleen ging de reis naar Rhodos, ook vanmorgen om 11 uur de 2e test binnen gekregen
      Midden in de nacht 4 uur in de rij gestaan op Schiphol om vervolgens afgescheept te worden met “U kunt het online formulier invullen”
      Echter deze reis was via Prijsvrij geboekt en die vertellen doodleuk dat we nergens recht op hebben dat het buiten hun schuld valt. Er stond duidelijk in een mail van Prijsvrij dat de testuitslag binnen 24 beschikbaar zou zijn, uiterlijk om middernacht voor de dag van vertrek
      Huisartsenlab neem ik het nog het meest kwalijk, zij zijn nergens te bereiken.
      Zij hebben deze klus aangenomen en dan moet je je zelf er ook op voorbereiden of duidelijk zijn tegenover je klanten
      Er stond letterlijk 1 man op schiphol en 1 vrouw om de test af te nemen in Rotterdam, waar ook bijna 3 uur in de rij hebben gestaan.
      We hadden de andere dag nog de hoop een andere vlucht te boeken, maar na ongeveer 8 uur aan te telefoon gezeten te hebben nog steeds geen uitslag.
      Vanmorgen om 11 kwam de test binnen die op dat moment nog 1 uur geldig was
      Ik wil hiermee de mensen waarschuwen, laat je niet testen via Huisartsenlabn !!

      meer dan een maand geleden

      Geef een reactie

    • Christian Bryan
      15 dagen geleden

      Ik heb ook hetzelfde probleem gehad, we zouden naar Rhodos gaan op 26 augustus, maar helaas, we hebben ons getest via Het Huisartslab op zondag 23 augustus, mijn vrouw kreeg het certificaat de volgende dag, ik tot de dag van vandaag niet, ik ben naar het lab in Baarn geweest waar ze niets konden doen en alleen een email waar ik mijn klacht kon doen, pas gisteren hebben ze op gereageerd met de melding dat ze niet verantwoordelijk zijn, ik weet wel beter ze hebben gewoon mijn email verkeerd geschreven want dat is wat de medewerker aangaf toen we naar het vestiging gingen, ze hebben wel mijn telefoon en ze hebben wel de certificaat van mijn vrouw op mijn email gestuurd…dus. Ik ga zeker schade claim indienen. Onverantwoordelijk, nalatig bedrijf en medewerkers

      15 dagen geleden

      Geef een reactie